|

   
|
תערוכה - צורה בעקבות השמש
אדריכלית רות להב להב-ריג אדריכלים
התערוכה
מציגה אדריכלות ובנוי ערים, המתפתחים כצורות בעקבות השמש. שימת הלב לאקלים
ולמקום, הביאו את משרד להב-ריג אדריכלים ליצור מתחילת שנות
השמונים קונספטים צורניים הנובעים מהחקירה התאורטית של הבניה האקלימית
המתאימים את עצמם לקונטקסט מקומי. מתכנית אקלימית לבנין ירוק, מתפתחת
תפיסה אורבנית של המקום והסביבה. כחזית ירוקה לבנין מיושם רעיון שמוש
חדשני, אך עתיק יומין, של פיתוח שטח ורטיקלי כחלק מתכנון בנינים בעיר.
התערוכה משמשת כרטרוספקטיבה של התפתחות התכנון האקלימי משנות
השבעים ועד היום בראי האדריכלות הישראלית. כיום עם התפתחות ההבנה של
האדריכלות הירוקה בעולם וחשיבותה באקלים המשתנה,מראה התערוכה את המאבק של
משרד להב-ריג לשלב את הנושא ובכל פרויקט ובכל תכנית.
עיצוב התערוכה מציג שילוב גבולות בין פנים וחוץ, בין חומרים טבעיים
לחומרים מעשה ידי אדם וחומרים ממוחזרים. התצוגה במדיה אלקטרונית ע"ג
מסכים, כוללת פרויקטים שנבנו בארץ וכאלו שנותרו כהצעות ולא מומשו.
אדריכלית רות להב
ילידת ישראל. בוגרת הפקולטה לאדריכלות בטכניון, חיפה. עבדה מספר שנים
כאדריכלית בלונדון. שימשה כמרצה בבצלאל, ומרצה בכירה בטכניון ובשנקר. משנת
1980 ועד 2003 עבדה בשותפות עם אדריכל טוני ריג. ב 2003 הקימה את ר. להב –
ריג אדריכלים בת"א. ניהלה יחד עם טוני ריג את קבוצת העבודה האדריכלות
והאנרגיה של ה UIA בשנים 2000-2009. זכתה במספר רב של תחרויות
ופרסים (יחד עם שותפות), הרצתה בכנסים רבים ועבודותיה פורסמו בארץ ובעולם.
מאז היותה סטודנטית בטכניון ועד היום, עוסקת בבניה אקלימית מתאוריה למעשה.
בפרוייקטים הכוללים בניה פרטית ובנייה ציבורית, בניני משרדים, דיור מוגן,
תוכניות בינוי ערים, ותוך כדי ניתוח המקום והאקלים, מיושמת בניה ירוקה
הלכה למעשה, זאת בתכנון הבנינים והשכונות, בשימור אנרגיה בבנין, ובפתרונות
אינטגרלים לאנרגיה חלופית.
פתיחה: יום ג', 20 ינואר 2009, 20:00
נעילה: 28 פברואר 2008
זהזהזה
גלריה לאדריכלות
מבנה 12 נמל תל אביב
טלפון: 03-5444261
שעות
פתיחה: פתוח כל יום 11:00-20:00 מלבד ימי א' (סגור) וימי ו' (9:00-18:00)
|