Archijob - Studio לוח דרושים | חיפוש עבודה | לוח דירות | יד-2 מערכת הפורומים לימודי עיצוב - לימודי אדריכלות אדריכלים , מעצבים פנים , מהנדסים , קבלנים חברות ומוצרי בניה ועיצוב חדשות וארועים ראיונות אדריכלים ומעצבים חשיפת פרויקטים - אדריכלים ומעצבים סקר שכר אדריכלים מעצבים ומהנדסים תחרויות אדריכלות ועיצוב בינלאומיות הבלוג של archijob מאמרים עיצוב פנים המגזין של archijob archijob פרסום באתר archijob אודות archijob עמוד הבית - archijob קבעו כעמוד הבית שליחת פרויקטים ומאמרים לאתר - archijob יצירת קשר - archijob
Archijob.co.il | מדור ראיונות
לרשימת ראיונות מלאה

Interviews List

 משרד "החדר" – ראיון עם חנן פומגרין וברד פינצ'וק - אדריכלים

"אנו שואפים ליצור דברים הנראים כאילו לא התאמצו לעשות אותם ממש כמו רקדנית שלא אמורים לראות עד כמה היא מתאמצת. אפשר לומר כי העבודה שלנו מתחילה היכן שנגמרת המידה."

משרד "החדר" – ראיון עם חנן פומגרין וברד פינצ'וק - אדריכלים

מראיינת: צאלה לוין פלד
תאריך פרסום: 26/11/2009


"החדר" הינו משרד אדריכלים, עיצוב פנים וגלריה לאמנות עכשווית הפועל משנת 2000 במרכז תל-אביב. "החדר" הוקם על-ידי שלושה שותפים, חנן פומגרין, ברד פינצ'וק ובובי לוכסמבורג.
עבודותיהם האדריכליות כוללות פרויקטים ציבוריים כבית בן יהודה בירושלים, מרכז וואהל באוניברסיטת בר-אילן – כאדריכלים עמיתים לדניאל ליבסקינד, שיפוץ מרכז המוסיקה במשכנות שאננים, תכנון "בית הגלגלים", בתים פרטיים ובנייני מגורים בישראל, באנגליה וברומניה.
הגלריה מציגה אמנות עכשווית ומייצגת אמנים צעירים ומבטיחים לצד אמנים מוכרים ובולטים בארץ ובעולם.


מהו "החדר"?
חנן: "החדר" היה קיים בראשנו כרעיון עוד בטרם הוקם. שאפנו ליצור מקום שאינו משרד אדריכלים סטנדרטי, שיש לו נטייה "להיסגר" עם השנים ולהפוך למקום שבאים אליו בעיקר יועצים ואנשי מקצוע, אלא מקום שיהווה מטריה לפעילויות שונות.
"החדר" מורכב משני חלקים - הגלריה ומשרד האדריכלות. יש אנשים המכירים רק את הגלריה וכאלו המכירים רק את המשרד.
הגלריה היא חלל נקי ולבן. אמנים שונים מציגים בה את עבודותיהם וכל חודשיים בערך יש פתיחה של תערוכה חדשה. הגלריה מונה 2 עובדים והיא פתוחה כמעט כל יום ומושכת מבקרים השואלים שאלות ונחשפים גם לצד האדריכלי.
בהמשך, מעבר לקיר, נמצא החלל האדריכלי והיצרני המונה 5 עובדים היושבים ועובדים זה לצד זה בשורה, קצת כמו במפעל. חלק זה מטבעו עמוס ומבולגן יותר מהגלריה.

מדוע בחרתם בשם זה?
חנן: המושג "חדר" קיים במסורת היהודית, זהו מקום פינתי שבו היו לומדים ילדים את יסודות השפה ועיקרי התורה. רצינו להיות במצב של למידה בו אנו לא יודעים הכול אלא חוקרים, שואלים שאלות ולא מתקבעים.
נמנענו מלקרוא למשרד בשמותינו מפני שרצינו שהשם ישמר גם אם אנו נפרוש.
"החדר" בנוי קודם כל מאנשים וכל מי שנכנס אליו משפיע ומשנה אותו. הוא מושפע מכל מי שנמצא ועובד בתוכו.

איך הכול התחיל?
חנן: לאחר הלימודים עבד כל אחד מאיתנו כשכיר במשרדים שונים ובמקביל פתחנו סטודיו בפלורנטין אליו היינו מגיעים לאחר שעות העבודה. "החדר" היה קיים אז כרעיון.
בשנת 2000 התחברו ביחד כמה דברים שאפשרו את פתיחתו, אז גם עברנו למבנה הזה ואנו פועלים בתוכו כמעט 10 שנים. באותה תקופה נכנס הפרויקט הראשון שלנו - עיצוב הפנים של מרכז וואהל בבר-אילן. זה הפרויקט המורכב ביותר שעשינו.
פגשנו את דניאל ליבסקינד בכנס האדריכלים שהתקיים בירושלים, הוא היה היו"ר של הכנס. הוא קיבל את עבודת התכנון של מרכז וואהל וחיפש משרד לעבוד איתו. נפגשנו עימו והייתה כימיה מאוד טובה והוא בחר בנו לעשות את עיצוב הפנים.
רק דניאל, מכיוון שהוא בעל בטחון רב ומאמין בכך שדברים יסתדרו, יכול לקחת משרד שרק החל את דרכו בלי לשאול איפה נהיה בעוד 5 שנים, כמה עמדות אוטוקד יש לנו ומה הניסיון שלנו. כשישבנו מול הועדה בבר אילן היה להם קשה "לעכל אותנו". הם שאלו מה עשינו עד היום אז אמרנו להם שעשינו את "החדר". עבדנו על פרויקט מרכז וואהל במשך 5 שנים ובמקביל החלו להיכנס פרויקטים נוספים.

מה מבדל אתכם? מהו ה"אני מאמין" שלכם?
חנן: אנו מאמינים באיפוק, בצניעות ובכוח של זה.
הפרויקטים שלנו פשוטים לכאורה. זה נראה קל מהצד אך למעשה מורכב מאוד. זוהי פשטות מורכבת שאנחנו מחפשים דרך חומר ואור. אין דרך אחת נכונה אלא דרכים שונות להשיג אותה.
אנו שואפים ליצור דברים הנראים כאילו לא התאמצו לעשות אותם ממש כמו רקדנית שלא אמורים לראות עד כמה היא מתאמצת. אפשר לומר כי העבודה שלנו מתחילה היכן שנגמרת המידה.

איך היית מתאר את תהליך העבודה על פרויקט?
חנן: התהליך נע מהאישי לציבורי - זה מתחיל ברצון או חלום של לקוח, ממשיך במפגש אישי של לקוח ואדריכל, במשך הזמן מצטרפים הקונסטרוקטור והמהנדס. לאחר מכן פונים לרשויות (העיר) ומבקשים היתר, זה כבר מעגל יותר מורחב וציבורי ולבסוף נכנסים הקבלנים לתמונה. בסוף התהליך המבנה עומד ברשות עצמו. הוא הופך לחלק מהסביבה וכל אחד יכול לעבור לידו. בניין לא יכול להיות ביישן כי הוא חשוף לעין כל.

כיצד מתחלקת העבודה במשרד?
חנן: כשנכנס פרויקט עדיף לא להתחיל לעבוד עליו במשך שבועיים.
כשמתחילים לעבוד עליו, בשלב ראשון עוסקים בו כל עובדי המשרד וכל אחד מביא את ההסתכלות שלו. לכל אחד דעה ולפעמים יש מאבקים בין דעותיהם של האנשים כי רעיונות הם כמו ילדים וכל אחד רוצה לדחוף את הרעיון שלו.
השלב הזה חשוב מפני שלעיתים בתוך קונפליקט נוצר משהו חדש שאף אחד לא היה מגיע אליו לבד.
יש שלב בו הפרויקט מוצא בעצמו את "האבא והאימא" שלו ואז יש מישהו מרכזי שמוביל אותו.

אתם נוטים להעסיק עובדים מנוסים או דווקא חסרי ניסיון?
חנן: זוהי דילמה. יש לנו נטייה לקחת אנשים שיצאו מלימודים למרות שצריך להשקיע בהם הרבה. זה מדהים שבסיומן של 5 שנות לימודי ארכיטקטורה אתה עדיין לא מוכן.
פעמים רבות מישהו צומח איתך ובדיוק כאשר הוא מגיע למיצוי מסוים הוא בוחר לפרוש וללכת בכיוון שלו.

באילו תחומים את עוסקים?
חנן: אנו עוסקים בבניה ציבורית ובמגורים. בתחילה עשינו וילות וכעת גם בניני מגורים.
בשנים האחרונות הבינו היזמים בארץ שקיימת דרישה למראה ולעיצוב. מתפתחת כעת אצל קוני הדירות הבנה אסטטית, הם מחפשים איכויות נוספות ולא רק פונקציונאליות.
עברו הימים בהם היזמים הקימו בניינים בעלות הכי נמוכה שיכלו. הם הבינו שכדאי לשלם קצת יותר כדי להשיג מורכבות אדריכלית ושזה משתלם במכירה.

מה דעתכם על מה שקורה היום בתל-אביב, צמיחתם של מגדלים כפטריות אחרי הגשם?
ברד: אין לי התנגדות עקרונית למגדלים אך יש לעשות זאת בצורה מתוכננת ולשמור על מרכז תל-אביב. הבעיה היא שלא נותרו כמעט עתודות קרקע ולכן יש לשמור על העיר אך במקביל לאפשר גדילתה. למשל: להגדיר אזורים המיועדים למגדלים, אולי לאורך נתיבי איילון.
חנן: קודם כל מדובר בתל-אביב וזו עיר שפועלים בה כוחות נדל"ן חזקים מאוד. השוק חזק, הדרישה גדולה, ומרגישים את האנרגיה שקיימת בעיר כתוצאה מקיומם של הכוחות החזקים האלו. זו העיר המרכזית בארץ וזה בלתי נמנע.
אנו, כישראלים, לוקחים הכול מאוד אישי ולכן קשה לנו לקבל את זה, אך זהו המצב בכל הערים המרכזיות עולם.

אתם גרים בתל-אביב?
ברד: אני גר בתל-אביב ולא יכול לדמיין מגורים במקום אחר בארץ או בעולם. בעיני זו אחת הערים הטובות בעולם. גרתי ביוהנסבורג ואף כמה שנים בלונדון, אך אני מעדיף את תל-אביב, יש בה משהו מיוחד. יש בה זמינות וקרבה לכל מקום וקנה המידה שלה מצוין.
מדי פעם עולה אצלנו נושא היציאה ממנה כי במחירה של דירה בתל-אביב אפשר לבנות מחוץ לעיר בית פרטי עם כל הנוחות. אך אנו מעדיפים להישאר בה.
חנן: אני גר בתל-אביב, מאוד אוהב אותה ולא הייתי גר בעיר אחרת. אני חש שהיא משקפת לחלוטין את האופי שלי. אני גר במרחק הליכה מהמשרד וזה חשוב וגם אם כבר לא יוצאים לבלות כל ערב, ברגע שיוצאים מהבית נחשפים לכל מה שמתרחש בחוץ ובתל-אביב כל הזמן יש התרחשות.

היכן למדתם?
ברד: התחלתי את לימודי הארכיטקטורה ב- WITWATERSRANDביוהנסבורג שבה גם גדלתי (למדתי שנה מעל חנן ושם הכרנו לראשונה). לאחר מכן עברתי ל-AA בלונדון ומכיוון שהחלטתי לעלות לישראל סיימתי את לימודי בבצלאל.
חנן: לפני שלמדתי ארכיטקטורה עסקתי במוסיקה ויש האומרים שאדריכלות זו מוזיקה קפואה. מה שמשך אותי למקצוע זו העובדה שלוקחים רעיון ומתרגמים אותו לשפה המובנת לאחרים והופכת למשהו פיזי.
התחלתי את לימודי ב-WITWATERSRAN ביוהנסבורג ובמהלך הלימודים הייתה שנה בה היינו צריכים לעבוד במשרד ומכיוון שדרום אפריקה הייתה מנותקת אז מהעולם היה עידוד לעבוד בשנה זו במדינות אחרות. חזרתי לארץ כדי לעשות שנה זו אך כבר ארזתי את כל חפצי וחזרתי לתמיד. סיימתי את לימודי בטכניון.

איך הייתה תקופת הלימודים?
ברד: בדיעבד כייף אך באותו רגע סבל נוראי. הלימודים בדרום אפריקה ובלונדון היו מאוד תובעניים, אין יום ולילה, אין סופי שבוע וחופש. אתה צריך להיות מחויב במיליון אחוז למקצוע ולהיות בטוח שזה מה שתרצה לעשות, אחרת בלתי אפשרי לעבור. התחלנו את הלימודים ביוהנסבורג בשנה א' 130 איש, ואת השנה החמישית סיימו בערך 30 איש.
בבצלאל היה לי יותר קל, אולי בגלל שהייתי יותר מאורגן אך גם מפני שחששתי פחות להיכשל.

אתם מלמדים?
ברד: זו השנה השנייה שאני מלמד בבצלאל סטודנטים בשנה שלישית. אני מלמד קורס סטודיו אותו מעבירים אדריכלים המנהלים משרדים ולאו דווקא אנשי אקדמיה. הפרויקטים בקורס זה יותר מציאותיים ובאים מהעולם האמיתי.
מבחינתי זו התרחקות מעבודת היומיום ואפשרות לבדוק דברים אחרת. יש יותר חופש והדיון יכול ללכת לכוונים שונים. זה מרתק לראות איך מתוך 15 סטודנטים לוקח כל אחד את התרגיל לכיוון אחר. זה נותן לי אנרגיה חדשה ורעננות.
חנן: התחלתי ללמד השנה בטכניון בקורס "מבני ציבור" לסטודנטים בשנה שלישית. נמנעתי מזה כל השנים כי זה דורש הרבה מאוד זמן וגם מפני שרק כעת, לאחר 15 שנה במקצוע, אני חש בשל ללמד ולתת מהידע שרכשתי.

איך אתם מגיעים ללקוחות? אתם עושים פעולת שיווק כלשהי?
חנן: השיווק הטוב ביותר הוא להוציא עבודה איכותית ולתת שירות טוב לאורך זמן ואנו מוציאים רק עבודות שאנו שלמים איתן. רוב העבודה מגיעה דרך קשרים אישיים אך במקביל גם עובדים על זה, שומעים על רצון כלשהו ומתקשרים.
לעיתים פתאום פשוט מגיע טלפון ונכנס פרויקט ופעמים רבות זו תחילתם של הדברים הכי מרתקים.

מה הפרויקט הכי טוב שלכם?
חנן: הפרויקט הכי טוב שלנו הוא תמיד הפרויקט הבא.

האם, לדעתכם, דרושה טוטאליות במקצוע?
חנן: יש להיות נחרץ ולהאמין במה שאתה עושה.
מבחינת התובענות של המקצוע יש מלכוד הנובע מכך שככל שעובדים יותר זמן התוצאה טובה יותר, אך ככל שעובדים מהר יותר כך מרוויחים יותר. אנו כל הזמן מותחים את הזמן מתוך שאיפה להוציא עבודה טובה ויש מאבק מתמשך למצוא את האיזון. אני מאמין שלא צריך להיגרר לשעות מטורפות, אך כשנמצאים במשרד יש לעבוד בצורה אינטנסיבית.
ברד: יש לעבודה נטייה להשתלט כי זו עבודה שחיים אותה אך אני מודע לכך שפעמים רבות אני נכנס כל כך חזק לעבודה ואז מגיע הביתה באופוריה או מדוכדך ולכן משתדל להפריד. חשוב גם להיות עם המשפחה ולכן אני משתדל לא לקחת עבודה הביתה.
למרות שאנו לא עובדים שעות מטורפות אנו מצליחים לתכנן את הזמן ועומדים ביעדים.

ספרו לי על עבודת האוצרות?
חנן: אני אוצר של סדרת התערוכות 40/40 מאז שנת 2000. זו תערוכה המתקיימת פעם בשנתיים ופורשת בפני המבקרים מבחר של עבודות "ביכורים" של אדריכלים "צעירים" מתחת לגיל 40. אפשר לחוש דרכן את הצימאון של האדריכלים הצעירים לחשיפה ולביטוי.
במסגרת הגלריה של "החדר" אנו נוסעים לירידים בחו"ל והולכים למוזיאונים. אמנים פונים אלינו ואנו גם משתדלים "לצוד" דברים טובים. למשל מחפשים אמנים צעירים באוניברסיטאות. יש בארץ אנרגיה יצירתית גדולה בין היתר בשל העובדה שאנו חיים באזור ובתקופה של קונפליקט. קונפליקט מייצר אנרגיה רבה ולאנשים יש הרבה מה להוציא. היקף האמנות בארץ רחב יותר ממה שהקהל יכול לצרוך.

איפה תרצו להיות בעוד 10 שנים?
חנן: נרצה לראות את "החדר" עובד. השאיפה היא שהבסיס יישאר בתל-אביב אך הפרויקטים יהיו בכל העולם. היום מאוד קל להעביר תוכניות ולעבוד עם חו"ל, זה מיידי ולא משנה היכן ממוקם המשרד ואנו רוצים להיות חלק מהסיפור הזה.

הרגשתם את המיתון?
חנן: הרגשנו יותר חשש והקפאה של פרויקטים. אנשים חיכו לראות מה יקרה ולכן המתינו. כעת נמאס לאנשים להמתין ומורגשת התעוררות.
באופן כללי אפשר לדעת מה מצב הכלכלה משיחה עם אדריכלים. כאשר יש בניה רבה זה סימן שיש כסף.

יש לדעתכם פרגון בין המשרדים בארץ?
חנן: לא קיים מספיק פרגון כי אנשים חשים שיש כמות מוגבלת של טוב בעולם ואם מישהו מקבל חלק אז זה על חשבונם אך זה לא כך. יש תחרות על פרויקטים מסוימים ולפעמים זה הופך מאוד אישי אך לדעתי הדור שלנו יותר מפרגן.
חלק מהמוטיבציה לעשות אדריכלות זה הרצון להשפיע וכפי שאמרתי קודם רעיונות הם כמו ילדים וכל אחד רוצה לקדם את הרעיון שלו.

מה נמצא כרגע בעבודה על המחשבים במשרד?
ברד: אנו עושים מגוון של דברים. כרגע יש כמה בנייני מגורים בתל-אביב, בניינים חדשים, בניינים לשימור, יש פרויקט של שימור עם תוספת בניה. בתל-אביב אפשר לעשות דברים חדשים וישנים והם לא מנותקים זה מזה. זו אותה רקמה.
המעבר מתכנון וילות לתכנון בתים משותפים זו התפתחות טבעית. יש לנו הרבה ניסיון והבנה של מגורים והתרגום לבתים משותפים הוא מאתגר מצד אחד כי זו התמודדות עם כמה דירות ביחד אך אני חש שאנו מגיעים לדירות מאוד טובות ו"מביאים את הוילות לבניינים". חשוב לנו להוציא דברים איכותיים גם אם התקציבים מצומצמים.
במציאות של היום אנשים קונים כל מה שנותנים להם ובהרבה כסף אך לנו חשוב לתת משהו אחר, גם אם מי שקונה לא מודע לאיכות של מה שקנה, עם הזמן הוא יבין שיש לו משהו אחר ואיכותי.

יש לכם עצה למי שסיים עכשיו לימודי ארכיטקטורה?
ברד: אני ממליץ למי שסיים לימודים לגלות סבלנות רבה, לעבוד במשרד כמו שצריך ולא למהר לפתוח משרד עצמאי. זהו בית-הספר האמיתי ואת הידע הזה לוקחים לכל אורך הקריירה. בעבודה במשרד רוכשים הרגלי עבודה ולומדים כיצד מנהלים ומריצים פרויקט.
כדאי לעבוד כשכיר לפחות 3 שנים ולעיתים אף יותר. זהו בערך הזמן שבו מלווים פרויקט מתחילתו ועד סופו או לפחות עד לקבלת היתרי בניה. חשוב לעבור את כל התהליך ולהגיע לבניה של פרויקט שעבדת עליו. כאשר רואים איך קוים הופכים לקירות כל החשיבה משתנה. רק כאשר נסתיימה בנייתו של הפרויקט הראשון שעבדתי עליו גיליתי עד כמה אני לא יודע.


 

צוות משרד החדר
צוות משרד החדר
 
בניין מגורים חדש - תל אביב. סטודיו החדר
בניין מגורים חדש - תל אביב

בניין מגורים לשימור עם תוספת קומה - תל אביב
בניין מגורים לשימור עם תוספת קומה - תל אביב 

בניין מגורים חדש - תל אביב
בניין מגורים חדש - תל אביב

 בניין מגורים חדש - תל אביב - סטודיו החדר
 בניין מגורים חדש - תל אביב

בית פרטי חדש - לונדון
בית פרטי חדש - לונדון

בניין מגורים לשימור עם תוספת 3 קומות - ירושלים
בניין מגורים לשימור עם תוספת 3 קומות - ירושלים

בניין מגורים חדש - לונדון
בניין מגורים חדש - לונדון

בית פרטי חדש - סביון
בית פרטי חדש - סביון

דירת פנטהאוז - רמת אביב
דירת פנטהאוז - רמת אביב

תל אביב של זהב - סיכה
תל אביב של זהב - סיכה


פרויקט מס' 2 (מיצב) - נווה צדק
פרויקט מס' 2 (מיצב) - נווה צדק

פרויקט מס' 3 (מיצב) - חוף הילטון תל אביב
פרויקט מס' 3 (מיצב) - חוף הילטון תל אביב

פרויקט מס' 5 (מיצב) - בית האמנים ירושלים
פרויקט מס' 5 (מיצב) - בית האמנים ירושלים

פרויקט מס' 8 - כיסא בלטות
פרויקט מס' 8 - כיסא בלטות

פרויקט מס' 9 (מיצב) - כיכר ספרא ירושלים
פרויקט מס' 9 (מיצב) - כיכר ספרא ירושלים

הביתן הישראלי ביאנלה רוטרדם - welcome to S.E.A
הביתן הישראלי ביאנלה רוטרדם - welcome to S.E.A


תוספת דירת דופלקס לבניין קיים - תל אביב
תוספת דירת דופלקס לבניין קיים - תל אביב

בית פרטי - אבן יהודה
בית פרטי - אבן יהודה

בית פרטי - הרצליה פתוח
בית פרטי - הרצליה פתוח

בית פרטי - הרצליה פתוח - מכיוון הבריכה
בית פרטי - הרצליה פתוח

בית פרטי - יודפת
בית פרטי - יודפת

הצעה לשוק מקורה_אשקלו
הצעה לשוק מקורה_אשקלון

מרכז כנסים - אוני' בר אילן
מרכז כנסים - אוני' בר אילן

אכסניית נוער חדש ושימור מבנה קיים - ירושלים
אכסניית נוער חדש ושימור מבנה קיים - ירושלים


הצעה בניין העירייה - אילת
הצעה בניין העירייה - אילת


בית השירה - מרכז רופין
בית השירה - מרכז רופין


הצעה לבית ספר - יוקנעם
הצעה לבית ספר - יוקנעם

שכונת וילות - בוקרסט, רומניה
שכונת וילות - בוקרסט, רומניה

בניין מגורים חדש, תל אביב
בניין מגורים חדש, תל אביב

ניתן להגיב על ראיון זה ב פורום אדריכלות



יצירת קשר ופרסום באתר

קראו אודות אתר Archijob
פרסום ב Archijob
יצירת קשר
חשיפת פרויקטים
שליחת חדשות
המלצות לשיפור
המליצו לחברים

חתימה על ניוזלטר

הוספת ארכיג'וב למועדפים

קביעת האתר כעמוד הבית

 

ארכיג'וב-סטודיו

קורס רוויט
Revit

קורס אוטוקאד
קורס סקצ'אפ
Sketchup

קורס ויריי לסקצ'אפ

קורס עיצוב פנים
מכינה לעיצוב
מכינה לאדריכלות
הכנת תיק עבודות
קורס הום סטיילינג

קורס פוטושופ

קורס פוטושופ
לאדריכלים ומעצבים

קורס אילוסטרייטור
קורס אוטוקאד
תלת מימד

 

לימודים וקורסים

לימודי אדריכלות
לימודי עיצוב פנים
תואר שני באדריכלות ועיצוב
לימודי עיצוב תעשייתי
לימודי תקשורת חזותית עיצוב גרפי
לימודי אדריכלות נוף
לימודי הנדסה אזרחית
מכינות לעיצוב ואדריכלות
לימודי אוטוקאד
לימודי פוטושופ
לימודי רישום וציור
לימודי צורפות
לימודי עיצוב אופנה טקסטיל
לימודי צילום

טיפ אוטוקאד

אנשי מקצוע

אדריכלים
מעצבי פנים
מהנדסי בנין
קבלני שיפוצים
אדריכלי נוף
מעצבים תעשיתיים
מעצבים גרפיים
מבצעי הדמיות
בוני מודלים
ניהול / פיקוח בניה

 

לוח המודעות

דרושים
חיפוש עבודה
לוח דירות - נדלן
קונים - מוכרים

 

חברות ומוצרים

ריצוף
דלתות
אביזרי אמבטיה
ריהוט
מטבחים
חלונות
ריהוט משרד
גינה ונוי
תאורה
עץ
ריהוט גן
קרמיקה
אלומיניום
אבן
חיפוי וציפוי
פרגולות
פרקט

 

פורומים

פורום אדריכלות
פורום בניה
פורום עיצוב פנים
פורום בניה ירוקה

פורום ריצוף
פורום אלומיניום
פורום צבעים וטיח
פורום מים
פורום מיזוג אוויר
פורום דלתות
פורום יבוא אישי מסין
פורום פרזול ועץ

פורום תאורה
פורום איטום בידוד אקוסטיקה
פורום גבס
פורום זכוכית
פורום חיפוי וציפוי
פורום שיש ואבן
פורום בית חכם אודיו-וידאו
פורום אנרגיה סולארית
פורום ריהוט משרדי
פורום תמ"א 38
פורום מדרגות
פורום מטבחים
פורום מיגון וממ"דים
פורום מחשבים ורשתות
פורום הדפסות ופלוטרים
פורום אוטוקאד
פורום הדמיות
פורום סקצ'אפ
פורום פוטושופ

 

 

האתר מנוהל באמצעות חברת ארכיג'וב עסקים בע"מ | כל הזכויות שמורות: איתי אלמוג-בר , אדריכל - יוצר האתר  2000 - 2017 ©
טלפון : 03-7467780 | דוא"ל :
webmaster@archijob.co.il  |  כתובת: ארכיג'וב עסקים רחוב הברזל 38 כניסה ב' קומה 2 רמת החייל - תל אביב
www.Archijob.co.il  |  www.Archifind.co.il  |  www.Archijob.biz  |  www.archijob-studio.co.il

Archijob Business ltd operates the Archijob website  |  All rights reserved : Itay Almog - Bar, Architect - Site creator  2000 - 2017 ©
phone: +972-3-7467780 | email:
webmaster@archijob.co.il  | address: Archijob Business , 38 Habarzel st. B