Archijob - Studio לוח דרושים | חיפוש עבודה | לוח דירות | יד-2 מערכת הפורומים לימודי עיצוב - לימודי אדריכלות אדריכלים , מעצבים פנים , מהנדסים , קבלנים חברות ומוצרי בניה ועיצוב חדשות וארועים ראיונות אדריכלים ומעצבים חשיפת פרויקטים - אדריכלים ומעצבים סקר שכר אדריכלים מעצבים ומהנדסים תחרויות אדריכלות ועיצוב בינלאומיות הבלוג של archijob מאמרים עיצוב פנים המגזין של archijob archijob פרסום באתר archijob אודות archijob עמוד הבית - archijob קבעו כעמוד הבית שליחת פרויקטים ומאמרים לאתר - archijob יצירת קשר - archijob
Archijob.co.il | מדור ראיונות
לרשימת ראיונות מלאה

Interviews List

ראיון עם המעצב הגרפי וראש המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל -
עדי  שטרן

"אני חושב שעיצוב זו דרך חיים  אופי, והדרך שבה אתה רואה את העולם. אני חושב שהחוויה החזותית שאני חווה, היא שונה מאנשים אחרים. אני יכול להתרגש מהשינוי של האריחים פה ברחוב, או מפינת רחוב שקרה בה שיבוש פיזי שגורם לי התרגשות משמעותית. בעיניי זו מתנה נפלאה שאין אותה לאנשים אחרים.
להתרגש מצורה של אות.... יהיו אנשים שיגידו שאני זקוק לטיפול, אבל לדעתי זו מתנה גדולה מאד כשאתה יוצר וחווה את התהליכים האלה."

עדי שטרן - מעצב גרפי

מראיינת: טל קראוס-איגוס
תאריך פרסום: 22/01/2009


תוכל לספר על פרויקט שאתה מחובר אליו באופן מיוחד?
יש בוודאי פרויקטים שהם חביבים עליי במיוחד.
אני חושב שהרבה דברים בתחום הטיפוגרפיה הם אלו שמדברים אליי ביותר, ספרים לוגו ועוד. סה"כ כולם היו בניי.
כרגע אני עובד על פרויקט של מוזיאון העיצוב בחולון.  

וקורה שאתה מסיים פרויקט וחש שיכלת לעשות אותו טוב יותר?
בוודאי שיש.
לרוב פרויקט שנגמר הוא מסתיים ואתה הולך הלאה. אחד הדברים שמייחדים את התחום שלי, הוא שחלק מהפרויקטים הם מאד מהירים והסיפוק מהם הוא מהיר וזה נחמד.
אך יחד עם זה הרבה פעמים אני מקנא בהיקף העשייה של פרויקט אדריכלי שהוא כל כך רחב, וגדול, ויש בזה משהו שאצלנו הוא ממש נדיר.

מאז היותך ילד רצית להתעסק בתחומי העיצוב?

כבר בהיותי ילד, ציירתי. הייתי צייר הכיתה.
אח"כ למדתי רישום, ובתום השרות הצבאי הלכתי ללמוד קורס בעיצוב גרפי ולאחר מכן  נרשמתי לבצלאל.

ובאלו תחומים עוסקים הוריך?
הוריי בתחומי העסקים. ויש לי אחות אחת שהיא אדריכלית - היא עובדת אצל זאהה חדיד בלונדון.

כמה זמן אתה עוסק בתחום?
סיימתי ללמוד לפני 16 שנה.
התחלתי את לימודיי בגיל 22 ולאחר 4 שנים סיימתי.

ואיך נראתה תחילת הדרך?
בסיום לימודיי התחלתי לעבוד אצל דויד טרטקובר - עבדתי אצלו כשנתיים.
זה היה עבורי בית ספר מעולה, למדתי שם המון על עיצוב ובכלל, ובחלוף התקופה עזבתי ופתחתי סטודיו משלי.
הרגשתי שזה הדבר הנכון עבורי. היום הרבה אנשים פותחים סטודיו מייד כשהם מסיימים ללמוד, וזה מה שאני עשיתי ואני חושב שזו הייתה החלטה נכונה.
מאז ועד היום הסטודיו פועל והוא גדל באופן הדרגתי לאורך השנים לפי נפח העבודה.

ובאלו סוגי פרויקטים אתה עוסק בסטודיו?
הסטודיו פועל בתחום של תדמית ומיתוג, כשתמיד בתוך העולמות האלו היה שזור חוט הטיפוגרפיה. עיצוב ספרים עתירי טקסט ועוד.... וגם ביצירת התדמיות הייתה אוריינטציה טיפוגרפית.
נכון להיום הוא בעיקר עם פרילנסרים. כיום יש לי סטודיו בתל אביב, ומשרד בירושלים- בבצלאל.

להיות ראש המחלקה בבצלאל בשלב הזה של חייך, זה נשמע שהתקדמותך המקצועית הייתה מאד מהירה?
האמת היא שלדעתי זה לא גיל צעיר היו בעבר צעירים ממני בתפקיד.
עכשיו התמנה יחד איתי ראש המחלקה לעיצוב תעשייתי שהוא בן מחזור גילי. אלה הגילאים של ראשי פקולטות. גם ראש הפקולטה לצורפות הוא סביב גילנו.
אני מאמין שזה תפקיד שמתאים לשלב הזה בקריירה.
אני חושב שצריך להגיע לתפקיד הזה עם ניסיון ידע והישגים וגם להיות עדיין מאד אנרגטי ועם הרבה כוח. אני לא חושב שזה תפקיד לסגירת קריירה.

ומתי החלה הקריירה בבצלאל מתי התחלת ללמד שם?

התחלתי ללמד בבצלאל לפני 11 שנה. לימדתי תקופה קצרה בויטל ואח"כ עברתי לבצלאל.
די מהר הפכתי להיות חבר סגל ולאחר מכן מרצה בכיר. במשך 11 שנים אני נמצא יום בשבוע בבצלאל וזה חלק מאד חשוב מההוויה שלי, חלק חשוב מאד בחיי.
נקודת ציון משמעותית בחיי הייתה לפני שש שנים כשיצאתי ללימודי תואר שני בעיצוב פונטים וטיפוגרפיה באוניברסיטה באנגליה. אוניברסיטה הנחשבת לטובה בעולם בתחום הזה.
זו הייתה שנה נפלאה של חזרה לספסל הלימודים לאחר עשר שנים שלא הייתי בהם סטודנט. המשרד המשיך לעבוד כאן בהעדרי , וזו הייתה חוויה טובה, זה אחד הדברים שעשיתי ומאד אהבתי.

והייתה מחשבה להמשיך בחו"ל, להישאר שם?
הייתי עם משפחה וזה לא היה נכון.
אבל החוויה של השהייה שם הייתה מאד חזקה עבורי ונתנה לי המון,  להכיר מודל של אקדמיה אחרת בעולם שמאד שונה מישראל.
עסקתי הרבה בדגש מאד חשוב על צורך בכתיבה. התואר שילב פרקטיקה ותיאוריה והצורך לחקור ולכתוב היה חדש לי לגמרי, זה היה סוג של הארה מבחינתי וגילוי נפלא - העולם של המחקר האקדמי.
בוודאי בתחום הטיפוגרפיה, באות העברית תחום שהוא בעצם כמעט ולא קיים. זה סוג של הליכה בארץ לא נודעת.

ואיך זה הסתדר עם המשפחה?
זה הסתדר לא רע, באותה תקופה הייתה לי בת אחת קטנה.

טיפוגרפיה, זו ההתמחות שלך?
כן. זה תחום שתמיד אהבתי, וחשתי אליו פינה חמה. יש לי אהבת חיים לאות העברית.

מה זה טיפוגרפיה, אתה יכול להסביר?
טיפוגרפיה היא צורתה של השפה.
כל מקום שבה השפה מופיעה ויש לה ויזואליזציה שם יש טיפוגרפיה.
זה נע בין עיצוב של האות עצמה שזו יחידת הבנייה הקטנה ביותר והיסודית (ואם אתה לא משתמש באות ייחודית ונכונה אתה עושה דברים לא נכונים) ועד טקסטים רבים באינטרנט, בספרים ועוד...
כמעט כל עבודה בתקשורת חזותית מכילה טיפוגרפיה וטקסט.

אתה מעצב פונטים?
בפועל אני עושה את זה מעט. עשיתי את זה באנגליה.

ובלימודיך באנגליה עסקת בעיצוב פונטים לועזיים, או בעיצוב האות העברית?
כל מה שעשיתי מחקרית התייחס תמיד לפונטים עבריים, ולאות העברית.

ובתפקידך החדש כדיקן בבצלאל, אתה גם מלמד?
כן בהחלט.

ומהם תחומי הלימוד שבהם אתה עוסק?
אני מלמד הוראת טיפוגרפיה, אלו לימודי חובה בשנה א'.
ובשנים ג' – ד' אלו לימודי בחירה.
בשנים האחרונות אני מלמד בעיקר טיפוגרפיה ומנחה פרויקט גמר.

אתה חושש מתפקידך החדש כדיקן המחלקה?
אני מאד נרגש, אך לא חושש.
אני מוטרד, ועסוק בכל מיני דברים. אני חש שיש הרבה אחריות וציפיות, ואני יודע שיש לי הרבה מאד עבודה.
עשיתי הרבה עבודת שטח, אני מכיר את המחלקה היטב  ישבתי לאורך השנים בועדות ואני מכיר את המערכת מצוין. אני חש שיש לי נקודת פתיחה טובה מאד.

עשית הרבה עבודת שטח לפני תחילתה של השנה?
לדעתי נקודת הפתיחה שלי טובה.

האם קיים פרגון בין חבריך למחלקה?
כן זה חשוב. זה סוג של מקום המרובה אינטרסים מכל הכיוונים. כרגע המחלקה שלי נמצאת בשעה שהיא מוכנה לשינויים. ומוכנים לקבל את העשייה שלי, ואת השינויים שליוויתי.

מה דעתך על הדעה הקיימת על בצלאל שהוא מוסד המכשיר סטודנטים יצירתיים אך אינם מוכנים מספיק לעבודה המעשית?

אני חושב שצריך להיזהר מההגדרה הזו כי בצלאל היא אקדמיה של 10 מחלקות. ראשית אני חושב שיש הבדלים גדולים בין המחלקות.
אני חושב שבמחלקה שלנו זה לא נכון, כי הערך המוסף של הבוגרים שלנו הוא שהם מקבלים דחיפה מאד חזקה ליצירתיות ועומק של מחקר וחיפוש, מבלי לפגוע לרגע ביכולת המעשית של העיסוק שבו הם מתעסקים.
אני חושב שבחלוף תקופה קצרה במשרד הם הופכים להיות מעצבים מצוינים ופורצי דרך,
ובכלל אני מאמין שצריך ללמד את האנשים ללמוד.
אנחנו פועלים בתחום מאד דינמי, והתחום כולל בתוכו המון דברים. החשיפה של הסטודנטים לרוחב היריעה הזו היא משמעותית, ואנשים יוכלו לפעול בתחומי עיסוק שונים.

רוחב היריעה שאנו חושפים את הסטודנטים, ואופי הלימודים מכשירים את האנשים להיות מסוגלים לעבור מתחומים שונים לתחומים אחרים. הם מסוגלים לעבור מדיסציפלינה לדיסציפלינה.
כל תחומי היצירה משתנים כל הזמן אבל בעיקר התקשורת החזותית הופכת להיות דינמית מאד.
בגלל החיבור שיש לה למדיה שמשתנה - עיצוב לאינטרנט לטלוויזיה עיצוב לסלולר, טכנולוגיה, ועוד. ואנחנו משנים את עצמנו עם הטכנולוגיה שמשתנה והולכת.
אני חושב שההכשרה של הסטודנטים מאפשרת להם להיות מעצבים מצוינים בהמשך הקריירה שלהם.

האם קיים קשר בין המחלקות בבצלאל? אתה מאמין שיש צורך בכך?
מסיבות רבות, יש בזה היגיון וערך שיהיה קשר.
אנחנו פועלים במקום שמתקיימת בו יצירה בכל מיני תחומים. אני חושב שגם הסטודנטים שלי, וגם המרצים יכולים ללמוד הרבה מהמחלקות האחרות.
בפועל יש קורסים שונים ותפיסות עולם שונות שמשלבים בין המחלקות.
במציאות ובחיים יש הרבה שיתוף פעולה בין התחומים הללו, ודרך פרויקטים רבים שמעצבים.
בעיצוב תערוכה לדוגמא משתתפים גם מעצבי פנים, אדריכלים ומעצבי תקשורת חזותית.

סיבה נוספת היא העשייה של המעצב בתחום התקשורת החזותית.
היום העבודה היא עבודת צוות, בניגוד לפעם שהיינו אינדיבידואליסטים.
כל העשייה האינטראקטיבית, נעשית בצוותים במשרדי פרסום, בטלוויזיה ויש צורך ללמד אנשים לעבוד בצוות - יש לזה ערך רב.

חלק מאד גדול מהאג'נדה של ההנהלה של בצלאל  הוא החזון הרב תחומי להגיע לעשייה שנובעת מהסינרגיה בין המחלקות השונות.
יש קורסים רב מחלקתיים שהם חובה, יש קורסים  דו מחלקתיים.  וניתן לרכוש מיומנויות שונות.
אני מאד מאמין בחזון הזה, ואני מאד רוצה לקיים את זה ולהשקיע בזה. זה לא קל כי אנחנו קצת כמו גילדות, אבל אני חושב שזה משמעותי.

כמה מרצים וסטודנטים מונה המחלקה שלכם?
המחלקה שלנו מונה 80 מרצים, וכ- 400 סטודנטים.
המחלקה שלנו, ומח' ארכיטקטורה הן שתי המחלקות הגדולות בבצלאל. וככל שידוע לי אנחנו המחלקה הגדולה בארץ.

ומה לגבי קשר עם בתי ספר אחרים?
כולם מכירים את כולם. זו ארץ קטנה ואני מכיר את ראש המחלקה לתקשורת חזותית בשנקר הוא ידיד שלי. אני מכיר את כולם היטב, ואנחנו ביחסים ידידותיים, אין שום ספק שכך צריך להיות.
אני חושב שיש תחרות, והיא חיובית. זה מאד משמח שיש היום ארבעה מוסדות בישראל, שמעניקים תואר.
יש פריחה בתחום וזה מאפשר הרחבה ויריעה של התחום, וזה משמח וטוב.

אתה חושב שהיום יש יותר סטודנטים מפעם?
בהחלט. הטעם המרכזי הוא שהדיסציפלינה מאד התרחבה. לפני 15 שנה מרבית האנשים שסיימו הלכו לעבוד בתחומי העיצוב הגרפי המסורתי, אריזות עיתונים ועוד, ואנחנו היום מדברים על מצב של פלחי שוק רחבים מאד ממה שהיה פעם - עיצוב טלוויזיה, אינטרנט וממשקים ואפליקציות - אלו דברים שלא היו בעבר, כך שבהחלט יש היגיון לכך שהמחלקה גדלה, ואסור לשכוח שגם האוכלוסייה בישראל גדלה שזו עובדה שהיא אפשר להתעלם ממנה.

אתה חושב שישראל נמצאת במקום טוב בעולם בתחומי העיצוב?
אני חושב שבהחלט כן. אני חושב שבצלאל היא אקדמיה מצוינת ויש לנו מחלקה מצוינת. מקומנו בעולם מצוין, ויש לנו הרבה חילופי סטודנטים.
אני חושב שאנחנו מלמדים שונה בעיקר מאירופה. אצלנו הלימודים יותר מסודרים ויותר מובנים.

ומדוע הלימודים מובנים יותר? כי מאמינים שזה יותר נכון?
כן. התוצאות מדברות בעד עצמן. יש עניין של גודל אוכלוסיה, ואצלנו האוכלוסיה קטנה בניגוד למה שקורה בעולם.
רוח המחלקה שאני מגיע אליה קיימת והיא עשירה וותיקה. אני צריך לשמר אותה, וגם לחדש ולהכניס רוח חדשה במפרצים.  ניתן כמובן להישען עליה ולבנות משהו איכותי ודינמי יותר ממה שיש היום.

ומה לגבי התחרות בין הסטודנטים?
אני לא חושב שהיא קשה.
אני מאמין בתחרות כל עוד היא לא דורסנית. היא מקדמת ויכולה לדרבן ולהוביל להישגים.
אני חושב שהלימודים צריכים להיות טוטאליים. הסטודנט צריך להיות שם במלוא מובן המילה וזו התפתחות אישית עצומה.
אתה נכנס בד"כ אדם צעיר אחרי צבא ויוצא מישהו אחר אחרי תהליך ארוך.

אתה מרגיש שאולי בהתמסרות שלך לאקדמיה, אתה זונח את העיצוב?
אני בהחלט חושש מזה.
זה שני דברים ותחומים שונים.  אני חושב שמשהו בחשיבה העיצובית שלי, נתן לי גם את הכישורים הניהוליים.
אני לא רוצה להפסיק לעצב, אבל אין ספק שזה יהיה במינונים נמוכים יותר ממה שעשיתי עד היום. ואולי בעוד שנה שנתיים, יהיה לי שוב זמן לעשות את זה.
אני חושב שזה חשוב גם לי וגם לסטודנטים במחלקה. במידה רבה אתה צריך להיות בשטח, אתה לא יכול להיות מגדל שן אקדמי אתה צריך להכיר את השוק.

אז הסטודיו ממשיך לעבוד?
כמובן. וזה תקף לגבי כל התחומים לדעתי שזה הכרחי. יהיה לי קשה אבל אני מאמין שאוכל לעשות את זה.
הסטודיו תמיד מנה בין 4-5 עובדים. עשיתי בו שינוי לפני חצי שנה והיום הוא בנוי בעיקר מפרילנסרים, אבל שום דבר לא השתנה באופי הפרויקטים.

ואיך התפקיד החדש עובד עם חיי משפחה?
הכל תלוי באמנות ניהול הזמן - איך למקסם את הזמן.
כל הזמן מרגישים שמפסידים משהו במקום אחר.
אני משתדל מאד להיות איש משפחה, אבל אין ספק שזה שונה וזוגתי נושאת ברוב הנטל היומיומי. יחד אם זה מי שמבשל בבית זה אני.

זה נשמע מאד טוטאלי, האמנם?
זה טוטאלי ללא ספק. ואני בעוונותיי טוטאלי, ופרפקציוניסט.
אני חושב שלאורך שנות עבודתי בתהליך של שחיקה ושיוף למדתי להתמודד עם זה ולדעת איפה אפשר לוותר, אם אפשר לוותר. אבל אני חושב שכשאתה רוצה לייצר בחזיתות שונות ובהיקפים שונים צריך לדעת מתי לשחרר, מתי לעזוב ולאט לאט משתחררים.
עשיתי דרך ארוכה ולמדתי הרבה אך ללא ספק יש לי עוד מה ללמוד, אני חושב שאני מסוגל לעשות את זה.

אם אחת הבנות שלך תרצה לעסוק בתחום מה תאמר?
אני בהחלט אשמח כי זה תחום נפלא. אך יחד עם זאת אשמח אם ילכו ללמוד תחום דומה.
יש משהו קשה כשאתה הולך ללמוד משהו שהוא ממש מתוך העיסוק של ההורה שלך.
אני לא אלחץ מה לעשות ולאן -  אני מקווה שאוכל להכיל ולקבל כל דבר שהם יבחרו.
הייתי נורא שמח אם יהיו בתחום היצירה אבל שלא יהיה עיצוב גראפי דווקא.

והן מפתחות כישורים?
אני חושב שהם מציירות נפלא. אבל לא הייתי מייחס לזה חשיבות מרחיקת לכת.

היית רוצה לבחור במקצוע אחר במבט לאחור?
ממש לא. לא הייתי בוחר בשום דבר אחר. לפעמים יש לי חשק לעשות משהו בתחומים המשיקים, זה מגרד לי באצבעות. זה סוג של פנטזיה.

אתה מאמין שמכוון שאתה מהתחום אתה יכול לעסוק גם בתחומים שונים?
אני לא מאמין בזה. אני יודע מה שאני לא יודע.
אני חושב שיש לי יכולת להתייחס לדברים שנעשים בעיצוב מוצר, אני יכול לבקר אותם במידת מה, ושיהיו לי רעיונות בסיסיים. יש משמעות ללמידה, ויש משמעות למה האמת שלי.

היית רוצה ללמוד משהו נוסף?
הייתי רוצה להמשיך ללמוד, ומתכוון לדוקטורט בתחום של אותיות. בארץ אין מסלול כזה.
אני חושב שללמוד זה אושר גדול. החוויה של לחזור ללמוד אחרי פרק זמן ארוך ולהיות שוב סטודנט לאחר שהייתי כמה שנים מרצה, זו חוויה שונה כי זו אינטראקציה אחרת בהסתכלות בתהליך הלמידה.

אתה חושב שכל בעל מקצוע יכול להיות מורה? זו לא זילות למקצוע ההוראה?
אני תוהה רבות בשאלה הזו.
רוב המרצים באים מהפרקטיקה. עובדתית כל המרצים בתחומי העיצוב והאמנות בארץ ובעולם לא למדו הוראה ולא למדו להיות מרצים.
גם מרצה לכימיה, לא ממש למד להיות מרצה הוא למד להיות חוקר בתחום הכימיה.
הדברים מתבססים על היכולות שלנו, בתחום אחד. 
להורות עיצוב, או להורות כימיה זה קצת שונה מבחינת אופי העשייה יש שוני.
עיצוב לומדים מתוך תהליך של עשייה, רב השיעורים הם מתוך תהליך של עשייה וביקורת עבודות.
יש משהו מרתק בלחנך לעיצוב, אנחנו לא  מלמדים מקצוע ויש בזה משהו כל כך גדול ומאציל שאתה רואה סטודנטים שלך עושים כברת דרך.

הקריירה שלך נשמעת קלילה וצועדת יופי.... האמנם?
אני חושב שהשגתי הישגים יפים ואני גאה בהם.
הדברים התנהלו והתגלגלו בצורה טובה ומשמחת, די כפי שרציתי אותם.
אבל זה לא היה קל זה דרש טוטאליות ופרפקציוניזם והמון שנים של עבודה קשה במרבית שעות היממה. זה כנראה עניין של אופי.
האם כל חלומותיי התגשמו? לא.
אני תמיד מסתכל קדימה, ורואה מה עוד לא עשיתי, ומה עוד אני רוצה לעשות.
אני חושב שהגעתי להישגים גבוהים ועם נוכחות בינלאומית עם הפרויקטים שלי, וכמובן גם בתפקיד שלי בבצלאל שזה מקום שבו אתה יכול להשפיע יותר מכל על איך העולם הזה של התקשורת החזותית ייראה בישראל. בתור האקדמיה הלאומית יש לנו חלק בזה,
ואנו יכולים לחנך אנשים להיות השגרירים שלנו. אני מרגיש שזכיתי להשפיע.
בעצם, עוד לא התחלתי - העשייה עוד לא נעשתה. עוד לא עשיתי אחד חלקי מיליון ממה שרציתי לעשות, וגם שאסיים את זה יש עוד הרבה אתגרים.

זה נשמע שצריך להיות מאד מרוצה, אתה מצליח?
אני לומד במשך השנים להיות יותר ויותר מרוצה ממה שאני עושה ואני שמח על זה. אני מאד שמח מהתפקיד מבצלאל, העשייה גורמת לי שמחה אושר והתקדמות.
יש משהו שאתה רואה תוצאות מאד ברורות. התהליכים מאד ארוכים, במציאות, ואלו בתחום האקדמיה רואים שינויים באופן יותר מיידי. יש בזה המון סיפוק התהליכים יותר קצרים.
התהליכים יהיו יותר ארוכים, ואולי עוד שנתיים התהליכים יתקדמו למקומות הנכונים.

אתה מוצא זמן לתרבות?
אני משתדל. קצת קולנוע, בוודאי ספרות ומוסיקה תמיד.
ניגנתי הרבה שנים.  אני אוהב בעיקר ג'אז וקלאסי. אני שומע מוסיקה מתוך הבנה לא מבוטלת.

וכשאתה עובד?
זה מאד תלוי במה אני מתעסק? יש תחומים שאני צריך ריכוז מלא ויש תחומים שאני חייב מוסיקה. זה ברור שכל תחומי האמנות הם אותו דבר. כל דבר שאני רואה בספר ובסרט, הוא משמעותי מבחינתי להוראה.
אני חושב שעיצוב זו דרך חיים, זה אופי והדרך שבה אתה רואה את העולם.
אני חושב שהחוויה החזותית שאני חווה, היא שונה מאנשים אחרים.
אני יכול להתרגש מהשינוי של האריחים פה ברחוב, או מפינת רחוב שקרה בה שיבוש פיזי שגורם לי התרגשות משמעותית. בעיניי זו מתנה נפלאה שאין אותה לאנשים אחרים.
להתרגש מצורה של אות.... יהיו אנשים שיגידו שאני זקוק לטיפול, אבל לדעתי זו מתנה גדולה מאד כשאתה יוצר וחווה את התהליכים האלה.

ולסיום -  מהו החזון שלך לעתיד המחלקה?
אני חושב שהחזון הוא קודם כל לבסס את מעמד המחלקה למחלקה המובילה בישראל ובקנה מידה עולמי. יש לעשות את זה על ידי חינוך לערכים מצוינים אתיקה רב תחומיות ורצון להשקיע ולשנות.
ומתוך החזון הזה צריך לגזור פעולות משמעותיות בהשבחת הסגל, מעורבות בינלאומית. ועוד.
לפני שנסעתי לאנגליה זכיתי והפכתי להיות אמן של הקרן ובמסגרת תמיכת הקרן השתתפתי בהרבה מאד סמינרים שמלווים  את האומנים הנבחרים ושמייצרים תכלית לשיפור כישורי הקריירה, לפעול ולקדם את הקריירה שלהם, ולחשוב עליה במונחים שונים מעולם העסקים.
הכלים שרכשתי בעבודה מול הקרן מסייעים לי כל הזמן בחיים ואני מניח שהן יסייעו לי מאד במחלקה.

בוגרי האקדמיה ככלל והמחלקה בפרט צריכים להשפיע יותר מכל על המרחב החזותי בישראל.

 

 

המעצב הגרפי עדי שטרן
המעצב הגרפי עדי שטרן
 
פסטיבל ישראל - לוגו
פסטיבל ישראל - לוגו

קבוצת זיק - ספר
קבוצת זיק - ספר
 
קבוצת זיק - ספר - מתוך ראיון עם עדי שטרן
קבוצת זיק - ספר

הביתן הישראלי בביאנלה לאדריכלות בונציה- ספר
הביתן הישראלי בביאנלה לאדריכלות בונציה- ספר

הביתן הישראלי בביאנלה לאדריכלות בונציה- ספר - מבט מקרוב
הביתן הישראלי בביאנלה לאדריכלות בונציה- ספר


הוצאת עם עובד - "שנה בצלחת", ארז קומרובסקי, ספר
הוצאת עם עובד - "שנה בצלחת", ארז קומרובסקי, ספר

הוצאת עם עובד - "שנה בצלחת", ארז קומרובסקי, ספר
הוצאת עם עובד - "שנה בצלחת", ארז קומרובסקי, ספר

המרכז הבינתחומי הרצליה - לוגו
המרכז הבינתחומי הרצליה - לוגו

הוצאת כנרת זמורה ביתן - 'מיקה תל אביב', ספר
הוצאת כנרת זמורה ביתן - 'מיקה תל אביב', ספר



כרזה בהוצאה עצמית - הכיבוש הורג את כולנו
כרזה בהוצאה עצמית

להקת מחול בת שבע - לוגו
להקת מחול בת שבע - לוגו

Out Of Focus- כרזה לסרט
Out Of Focus- כרזה לסרט

מוזיאון העיצוב חולון - לוגו
מוזיאון העיצוב חולון - לוגו

להקת המחול בת שבע - כרזה
להקת המחול בת שבע - כרזה

מוזיאון ארץ ישראל - קטלוג תערוכה
מוזיאון ארץ ישראל - קטלוג תערוכה

הוצאת עם עובד ולהקת מחול בת שבע - ספר צילום, חזית וגב
הוצאת עם עובד ולהקת מחול בת שבע - ספר צילום, חזית וגב

הוצאת עם עובד ולהקת מחול בת שבע - ספר צילום
הוצאת עם עובד ולהקת מחול בת שבע - ספר צילום

הוצאת עם עובד ולהקת מחול בת שבע - ספר צילום
הוצאת עם עובד ולהקת מחול בת שבע - ספר צילום

מוזיאון תל אביב לאמנות - 'אחים שמיר', קטלוג תערוכה
מוזיאון תל אביב לאמנות - 'אחים שמיר', קטלוג תערוכה









 

ניתן להגיב על ראיון זה ב פורום תקשורת חזותית



יצירת קשר ופרסום באתר

קראו אודות אתר Archijob
פרסום ב Archijob
יצירת קשר
חשיפת פרויקטים
שליחת חדשות
המלצות לשיפור
המליצו לחברים

חתימה על ניוזלטר

הוספת ארכיג'וב למועדפים

קביעת האתר כעמוד הבית

 

ארכיג'וב-סטודיו

קורס רוויט
Revit

קורס אוטוקאד
קורס סקצ'אפ
Sketchup

קורס ויריי לסקצ'אפ

קורס עיצוב פנים
מכינה לעיצוב
מכינה לאדריכלות
הכנת תיק עבודות
קורס הום סטיילינג

קורס פוטושופ

קורס פוטושופ
לאדריכלים ומעצבים

קורס אילוסטרייטור
קורס אוטוקאד
תלת מימד

 

לימודים וקורסים

לימודי אדריכלות
לימודי עיצוב פנים
תואר שני באדריכלות ועיצוב
לימודי עיצוב תעשייתי
לימודי תקשורת חזותית עיצוב גרפי
לימודי אדריכלות נוף
לימודי הנדסה אזרחית
מכינות לעיצוב ואדריכלות
לימודי אוטוקאד
לימודי פוטושופ
לימודי רישום וציור
לימודי צורפות
לימודי עיצוב אופנה טקסטיל
לימודי צילום

טיפ אוטוקאד

אנשי מקצוע

אדריכלים
מעצבי פנים
מהנדסי בנין
קבלני שיפוצים
אדריכלי נוף
מעצבים תעשיתיים
מעצבים גרפיים
מבצעי הדמיות
בוני מודלים
ניהול / פיקוח בניה

 

לוח המודעות

דרושים
חיפוש עבודה
לוח דירות - נדלן
קונים - מוכרים

 

חברות ומוצרים

ריצוף
דלתות
אביזרי אמבטיה
ריהוט
מטבחים
חלונות
ריהוט משרד
גינה ונוי
תאורה
עץ
ריהוט גן
קרמיקה
אלומיניום
אבן
חיפוי וציפוי
פרגולות
פרקט

 

פורומים

פורום אדריכלות
פורום בניה
פורום עיצוב פנים
פורום בניה ירוקה

פורום ריצוף
פורום אלומיניום
פורום צבעים וטיח
פורום מים
פורום מיזוג אוויר
פורום דלתות
פורום יבוא אישי מסין
פורום פרזול ועץ

פורום תאורה
פורום איטום בידוד אקוסטיקה
פורום גבס
פורום זכוכית
פורום חיפוי וציפוי
פורום שיש ואבן
פורום בית חכם אודיו-וידאו
פורום אנרגיה סולארית
פורום ריהוט משרדי
פורום תמ"א 38
פורום מדרגות
פורום מטבחים
פורום מיגון וממ"דים
פורום מחשבים ורשתות
פורום הדפסות ופלוטרים
פורום אוטוקאד
פורום הדמיות
פורום סקצ'אפ
פורום פוטושופ

 

 

האתר מנוהל באמצעות חברת ארכיג'וב עסקים בע"מ | כל הזכויות שמורות: איתי אלמוג-בר , אדריכל - יוצר האתר  2000 - 2017 ©
טלפון : 03-7467780 | דוא"ל :
webmaster@archijob.co.il  |  כתובת: ארכיג'וב עסקים רחוב הברזל 38 כניסה ב' קומה 2 רמת החייל - תל אביב
www.Archijob.co.il  |  www.Archifind.co.il  |  www.Archijob.biz  |  www.archijob-studio.co.il

Archijob Business ltd operates the Archijob website  |  All rights reserved : Itay Almog - Bar, Architect - Site creator  2000 - 2017 ©
phone: +972-3-7467780 | email:
webmaster@archijob.co.il  | address: Archijob Business , 38 Habarzel st. B