גלריה ברוורמן שמחה להזמין אתכם לתערוכת היחיד של דנה לוי ''פלישות''. דנה לוי חוקרת בעבודתיה כיצד אדריכלות והיסטוריה שזורות זו בזו, וכיצד הן משתנות לאורך זמן. עבודותיה מתחילות לרוב במחקר סביב מבנים ספציפיים, קהילות מקומיות וארכיונים, והתוצאה היא עבודות וידאו החוקרות היסטוריות תרבותיות ייחודיות המתקשרות לנושא של מקום בהקשר רחב. באמצעות דימויים סימבוליים, לוי יוצרת מרחב מדיטטיבי העוסק בעקירה, זיכרון ותנועה בזמן.
בחלל הגלריה מוקרנת עבודת הוידאו המרכזית, מיסיסיפיאנס. לוי צילמה בצפון הישן של סנט לואיס מיזורי ומציגה עולם דמיוני בהעדר האדם. מעין בחינה סוריאליסטית על אדריכלות, תכנון עירוני ושינוי אקולוגי מתקרב, כשבעלי חיים מסתובבים ברחובות. לוי עבדה עם מקלט המיועד לציפורים והביאה נשרים, נצים וינשופים אל החצרות ומבנים בשכונה ויצרה עבודת וידאו המדמיינת מרחב ריק מאדם, בו הצמחייה גולשת מהחלונות והשמיים נראים דרך מבנים מתפוררים והטבע השתלט על המרחב האורבני.
לצד ההקרנה של מיסיסיפיאנס, לוי מציגה ערוץ נוסף הכולל נרטיבים של ההיסטוריה החברתית של אותו אזור בצפון סנט לואיס, מיזורי בארה״ב. לוי צילמה את העבודה בשיתוף חברי הקהילה והיסטוריונים מקומיים. עבודות וידאו זו כוללת טקסטים, רישומים אדריכליים ומפות, מלווים בראיונות עם פרופסורים, משוררים ואמני היפ-הופ. אלו משתפים בסיפורים המתארים את האזור, את יחסיהם אליו ואת השינויים שהוא עבר לאורך השנים. נרטיבים אלו מדגישים גזענות מערכתית, הקצאת משאבים בלתי הוגנת והזנחה, ומאירים על ההשלכות הסביבתיות והאפשרויות לעתיד של התחדשות עירונית.
dana levy mississippians videostill2021
סביב העבודה המרכזית מותקנים ארבעה אובייקטי וידאו. ״עולם מוצף״ מהרהרת על עתיד המעוצב על ידי קריסה סביבתית. בהתייחס לספרו של ג'י.ג'י. בלארד, עבודה זו מציגה אלמנטים טבעיים לצד פרגמנטים אדריכליים, ומזמינה את הצופים להתעמת עם היחסים בין האנושות לטבע והשלכותיהם. ב״פלישות״, לוי חוקרת את המרחב האדריכלי לאורך הזמן דרך זיכרון קולקטיבי ומדומיין. האמנית פולשת לתצלומים ישנים בוילה בברונקס שבבניו יורק, מטפסת דרך חלונות, עומדת על כיסאות ומלטפת קירות שבהם פעם עמדו מדפי ספרים צפופים, כעת ריקים. הרצון של לוי לחוות את ההיסטוריה לא באמצעות קריאה עליה אלא באמצעות מעבר דרכה כמו נוסעת בזמן, יוצר קשר מרגש בין העבר להווה. בפרויקט בית קמפבל, לוי מתמקדת בהיסטוריות הטבועות במרחב הביתי. בית קמפבל היה ביתו של סוחר הפרוות והיזם רוברט קמפבל, שנבנה בשנת 1851. באמצעות שני תצלומים משנת 1885 של פנים הבית, הסלון וחדר השינה של רוברט קמפבל, לוי מקרינה וידאו שצולם באותם חדרים 135 שנה אחרי תצלומי חללי הפנים של הבית. היא נמצאת באותו חדר שינה וסלון המשומר כיום, נעה ונעלמת בחללים תוך אינטראקציה עם הריהוט. נוכחותה של לוי כמעין רוח רפאים הנעה במרחב 135 שנים לאחר שהתצלומים נלקחו, ממחישה כיצד האדריכלות יכולה להתעורר לחיים הן בנוכחות והן בהיעדרות אנושית. באמצעות גוף עבודות אלו, דנה לוי מזמינה את הצופים לשקול מחדש כיצד האדריכלות, ההיסטוריה והסביבה משתלבים לעיצוב זהויות אישיות וקולקטיביות. עבודותיה מאתגרת אותנו להתעמת עם העבר, להתבונן בהווה ולדמיין עתיד חלופי, ומדגישה את הרלוונטיות המתמשכת של בחירותינו והשפעתן על העולם סביבנו.
Dana Levy, Drowned World, 2021, antique stained-glass window, 32″ tv monitor, video
דנה לוי נולדה בישראל להורים מצריים וגרמנים, וגדלה בארצות הברית, ישראל ובריטניה. כיום היא מתגוררת ועובדת בניו יורק. לוי בוגרת תואר שני באמנות אלקטרונית במכללת דאנקן ג'ורדן לאמנות, דנדי, סקוטלנד, תואר ראשון באוניברסיטת האומנויות בלונדון: מכללת קמברוול לאמנויות. היא הייתה עמיתת הוראה בתכנית פרוינד בבית הספר לאמנויות סם פוקס באוניברסיטת וושינגטון בסנט לואיס בשנים 2019-2020, וזכתה במלגת אמן בקטגוריית אמנויות דיגיטליות/אלקטרוניות מקרן האומנויות של ניו יורק לשנת 2020. פרסים נוספים כוללים את פרס הכישרון של עיריית בודפשט לשנת 2017, פרס האמנית הצעירה של ביאטריס קולינר לשנת 2013, פרס סטודיו בפסטיבל האומנויות של דמבו לשנת 2010, ופרס האמן הצעיר הישראלי לשנת 2008.
דנה לוי II תערוכת יחיד פלישות נעילה: 7 בספטמבר 2024 אוצרת: עדי גורה
שיח גלריה 14.8.2024 בשעה 19:00 באירוע ישתתפו האמנית, האוצרת, וד'ר דן הנדל לשיחה על ארכיטקטורה, היסטוריה וזמן ואיך אלה משתקפים בעבודותה של לוי. גלריה ברוורמן רח' אילת 33 תל אביב
|