כאדריכל נתקלתי במקרים דומים.
הבית שלך פשוט ישן ונבנה כנראה לפני קום במדינה או בסמוך למאורע.
במקרה כזה ובהנחה ששלמתה ארנונה עד כה.
אתה מחוייב לבנות ברוח התב"ע
יחד עם זאת אתה יכול לשפץ את הקיים
אני מאמין שבכל מקרה תחוייב בהיתר
אך לא נראה לי שיוצע צו הריסה למבנה קיים שלא ברוח התב"ע הנוכחית.
יתכן והמבנה הנוכחי חורג מגבולות הבניין
המאושרים בחוק
אם תגיש בקשה לשיפוץ והרחבה תוכל לשמור באופן עקרוני גם על חלקים חורגים.
אם תהרוס ותבנה מחדש תאלץ לבנות בקוי הבנין המאושרים
בכל מקרה הנ"ל דורש בדיקה אצל הועדה המקומית.
ובקיצור אין פה שום דבר רע לטעמי.
הרי לא מדובר המבנה חדש שנבנה ללא היתר.