קניתי בית פרטי מיזם. ליזם יש חוזה מול קבלן אשר בונה את הפרויקט.
על פי החוזה שלי מול היזם, כל השינויים ביחס לתוכנית ולמפרט המוצעים, יסוכמו ישירות ביני ובין הקבלן. כנ"ל לגבי המחיר.
אין בגוף החוזה מחירון שינויים ואולם נמסר לי ע"י היזם (בעל פה) שמחירון השינויים של הקבלן אושר על ידי היזם.
השינויים אינם שינויים מהותיים אלא שינויים כגון שדרון ריצוף, הזזת/הוספת נקודות חשמל, שינוי מיקום כיור וכו´.
הקבלן דורש בעבור כל שינוי תשלום (והרבה)!
הסיכום על השינויים ותימחורם מתבצעים באמצעות מחלקת שינויים של הקבלן.
כדי לסכם על השינויים נדרש להיפגש עם נציג מחלקת השינויים.
ניתן להבין, כי נדרשות מספר פגישות על מנת לסכם ולחתום על השינויים (קרי - פגישה ראשונה לברר אפשרויות, פגישה שניה לעבור על הצעת המחיר, וכו´).
כיוון שמדובר על בית פרטי, יש פוטנציאל להרבה מאוד שינויים ולהרבה פגישות.
הקבלן החליט באופן חד צדדי שהוא יחל לחייב בתשלום בעבור הפגישות עם מחלקת שינויים...
בנוסף גובה מחיר לא סביר בעבור כל שינוי.
הדיירים משלמים משום שאין להם ברירה אחרת!
כיוון שאין לי חוזה מולו, לא ברור לי מהם אפשרויותי.
האם פניה לאיגוד הקבלנים או לרשות להגנת הצרכן תעזור במקרה זה ?