מאחר ואחת הפעולות שעליך לבצע כמתכנן (ואחת החשובות ביותר) היא, פיקוח עליון.
מאחר והתחילו בביצוע אז גם התחיל הפיקוח העליון בשטח, ואם עובדים לפי תוכניות לעיון (ואנחנו הרי יודעים מה המשמעות), סימן שעובדים לא לפי תוכניות המסומנות "לביצוע", ויש הבדל גדול מאוד !!!, לרוב הרי מישהו ישלם בחייו על זה.
אם לא דווחת, אתה לא רק שותף לעברה, אתה מבחינת החוק המתכנן, עליך הפיקוח העליון, עליך לדווח לרשויות על בניייה לא חוקית, לא תקנית, וכמובן לפני קבלת היתר בנייה.