תקנות התכנון והבניה לא נותנות תשובות טובות. אבל בכל זאת כדאי לעיין בתקנות התכנון (פקוח עליון על הבניה) התשנ"ב 1992 באופן מעשי השאלות שלך שוב מוכיחות שכדאי להיות עשיר וקשה להיות תפרן. מנסיוני, בניה (גם פרטית) חייבת מפקח/ מנהל פרויקט בשטח כדי להגיע לתוצאה טובה. (אם כי מנוי מפקח לא מהווה ערובה אוטומטית לאיכות).
בהעדר חוזה מפורט בינך ובין הלקוח שלך קשה לתת תשובה מפורטת האם אפשר לחייב אותך בנזיקין עקב בצוע כושל של בעלי המלאכה. כדאי לסכם את הדברים מראש ולהגדיר, אפילו בע"פ, את תחומי האחריות.