חמור מזה, הן מאפשרות במקרים רבים את ייתכנות הבעיות עצמן.
הצץ כאן למטה בשרשור של "שכן מודאג".
נראה לי אלמנטרי שאדם הבונה בית ידע שבסיומו נעשה הכל כדת וכדין ללא כל פרצות ובוודאי לא של בטיחות.
אזרח מן השורה לא צריך להתרוצץ בין הוועדות ואל משרד האדריכלים שלו בכדי שחלילה לא יקרה אסון - אין לו נגישות לחוק התכנון ומזל שהוא מודע קצת יותר מכל אדם אחר לעניין החוק, כמו גם אני באמת סבור שהוא פשוט אדם אחראי הרבה יותר מהממוצע.
לצערי, בארצינו לא רק קל להיות פושע, אלא גם משתלם :)
דווקא גבול האחריות נראה לי ברור - מה שאתה מתכנן שייך לתחום האחריות שלך, השכנים של הלקוחות שלך - אין זה מעיניינם.
רוצה להיות צדיק מהאפיפיור, תבדוק מה קורה שם, או אם שמעת על משהו, פנה לוועדה המקומית - חצי מהמדינה עושה את זה (לא ציבור האדריכלים) ואגב, על בסיס זה משותת רוב רובו של הפיקוח.
הנה, חזרנו אל ההתחלה... :)
יום נעים