אין חוק או תקנה הכחייבים הקמת גדר בין שכנים.לרשויות המקומיות הסמכות להציב תנאים לענין הגדר.
הבעיה שלך לגבי אפשרות לתביעה בנזיקין אינה לגמרי ברורה. נא הבהר.
עליך לדאוג לביטוח צד שלישי. בדרך כלל ניתן לקבל ביטוח כזה בתוך פוליסת הביטוח לבית.בדוק אם פולסת הביטוח שלך אינה כוללת ביטוח צד שלישי. יש מקום לחשוב שדוקא שכנך שמגרשו גבוהה ממגרשך (אם הבנתי נכון ), הוא שצריך לדאוג לגדר גבוהה בצדו.