לאחרונה החלו לקוחות מהמגזר הציבורי (עיריות למשל) לדרוש מאדריכלים ויתור על זכויות היוצרים במסגרת חוזה התכנון.
האם דרישה זו היא חוקית? האם חוזי התכנון אושרו ע"י ועדה לחוזים אחידים?
ומה המשמעות של הויתור על זכויות היוצרים? על אילו זכויות ממשיות מוותר המתכנן ומה לעזאזל יש לגוף ציבורי שאינו עוסק ממש בתכנון לעשות עם אותו קניין רוחני?