אהלן
אם אתה כבר עובד עם לוחות בניה מדוע לעבוד עם פאנל?
קלקר אין בו שום אלמנט אקוסטי.
אם אני מבין את החתך שלך זה הולך להיות פאנל שצמוד אליו לוח חיצוני ולוח פנימי או שאתה עושה מרווח 5 סמ וממלא אותו צמר.
גם מבחינה תרמית וגם אקוסטית אין הבדל אם זה צמר סלעים או צמר זכוכית, מבחינת הכיס עדיף זכוכית.
מבחינה תרמית 5 + 5 פוליסטרן וצמר או 10 פוליסטרן זה אותו דבר, פחות או יותר מבחינת ה R שלך עם עדיפות לפוליסטרן 10 סמ בעיקר בגלל ההמשכיות של המשטח. אבל ככלל אני לא אוהב את השיטה.
מבחינה אקוסטית עדיף שתלך על פאנל עם צמר סלעים ולא קלקר. מבחינה אקוסטית זה יהיה די חלש עם קלקר...
בהצלחה
עמרי אבס
מהנדס, מומחה בתכנון ויעוץ אקוסטי