מיכה שלום,
זה דיי שכיח שדיירים שמתקינים מעלית בבניין משותף מגבילים את השימוש, באמצעים שונים (מקודדים למיניהם ומתגי מפתח), למי שהשתתף במימון ההתקנה שלה.
אין כאן, לדעתי, בעיה משפטית וזה נשמע דיי סביר שמי שהשקיע בהקמת המעלית יוכל להגביל את השימוש בה מאלה שנמנעו מלהשתתף בהוצאה לא מבוטלת זו.
יחד עם זאת, מאחר וההוצאות הקשורות במעלית לא מסתיימות בהקמתה בלבד ומלבד הוצאות ההקמה יש גם הוצאות על שירות ותחזוקה, בדיקות תקופתיות וצריכת חשמל, למי שמוגבל להשתמש במעלית כדאי לוודא שהוא לא משתתף בהוצאות השוטפות שלה.
חזי