אי אפשר לתת לך פתרון בפורום.
בעיקרון, אתה צריך לסמוך על האנשים שאתה עובד איתם ולא לעבוד עם אנשים שאתה לא סומך עליהם.
דו"ח קרקע עפ"י ת"י 940 היה אמור לגלות מראש בעיות בביסוס.
יועץ בסוס זו פונקציה נפרדת לגמרי ממהנדס קונסטרוקציה.
אם עדיין לא בצעת סקר קרקע מפורט ולקחת יועץ ביסוס - קח אחד מיידית.
בהנחה שהבניין עדיין לא גמור וניתן לזהות שכבת קרקע יציבה באזור הבעייתי אפשר לבצע תמיכה לאזור הזה על יסודות חדשים.
ניתן לבצע גם בדיקה סונית פשוטה לתקינות הכלונסאות (גילוי התנתקויות). קיימות גם בדיקות gpr לגילוי חללים תת קרקעיים. הכל בהנחיית יועץ הביסוס.