אם מחלחלים מים לגב הקיר הם מנוקזים במישקים הפתוחים שבין הסגמנטים של הבטון. המילוי הוא מכורכר/ מצעים או חצץ מהודק- לא חומר קוהסיבי. בדרך כלל לא משתמשים ביריעה גאוטכנית לניקוז אלא בחומר גרנולארי וצנורות כמו שפירט לירן. הניקוז צריך לטפל בלחץ ההדרוסטאטי.
העיגון החלקי לקרקע והמשקל העצמי מייצבים את הקיר להחלקה ולהתהפכות. ומנטרלים את הלחץ הפעיל של הקרקע. עד כמה שאני זוכר בחישוב קירות תומכים (קולון ורנקין) יש התחשבות בסוג הקרקע אבל לא בצורת הניקוז.