מבחינת ארנונה ומס ניתן להסב מנכס עיסקי לנכס למגורים ולגור בו תקופה נאותה וקצובה על פי חוק כדי לפתור את הצורך בתשלום מיסים הנובעים מהיות הנכס לא למגורים (עיסקי)
זה עדיין לא יוצר שינוי רישומי בטאבו המחייב כאמור את החתמת שותפיך לבית המשותף.
רצוי לבדוק כאמור את המצב התב"ע (תכנית בניין עיר הרלבנטית) ואת המצב הסטטוטורי של הנכס ברשות המקומית