אם הספסל יושב על התבנית, וקשור כמובן גם לרשתות, הוא מבטל את כיסוי הבטון על הברזל ומאפשר לקורוזיה (חלודה) להתחיל מיד עם היציקה.
כיסוי הבטון על הברזל מאפשר משך "דגירה" בו הבטון מגיב עם הפחמן הדו-חמצני באוויר (קרבונציה), מוריד את הבסיסיות שלו מ- 13.5 ל- 9, ומפסיק להגן על הברזל מפני חלודה.
בטון שלם ב-30 בעובי כיסוי 30 מילימטר בדרגת חשיפה נמוכה (סביבה "לא אגרסיבית") - ייקח לקרבונציה כ- 30 שנים לחדור לעומק ברזל הזיון.
סדקים, סגרגציות, כיסוי חסר, סביבה אגרסיבית - כולם מאיצים את תחילת הקורוזיה.
ברזל מחליד מתנפח וסודק את הבטון מסביבו, כלומר, יש פחות ברזל שנושא במאמצי המתיחה, פחות בטון שנושא במאמצי הלחיצה, וחדירה חופשית של סביבה שמאיצה את המשך תהליך הקורוזיה.
בהצלחה