קצת מורכב למענה בפורום, אבל:
מינון מוסף זייפקס הוא לרוב 2% מכמות הצמנט.
כמות הצמנט בקוב בטון תלויה במענה לדרגת החשיפה
כמות הברזל באלמנט תלויה ברוחב הסדק המותר ובמענה לדרגת החשיפה, שקובע את חוזק הבטון:
- מענה לדרגת החשיפה בשיטה התפקודית משמעותו בטון בחוזק הדרוש עם מעכב קורוזיה, כ- 250 ק"ג צמנט בלבד בקוב בטון, כ- 5 קילו מוסף זייפקס, וכ- 100 ק"ג ברזל בקוב.
- מענה לדרגת החשיפה בשיטת ערכים גבוליים משמעותו בטון עם כ- 350 ק"ג צמנט, לא מעכב קורוזיה, כ- 7 ק"ג מוסף זייפקס, וכ- 160 ק"ג ברזל בקוב.
מענה לדרגת החשיפה בשיטה התפקודית עדיף, הנדסית וכלכלית.
מאמר על השפעת דרגת החשיפה על כמות הברזל התפרסם בביטאון איגוד המהנדסים באוגוסט אשתקד:
הנדסת בניה ותשתיות, גיליון 82, עמוד 38
http://www.tirosh-site.com/up/tastiyot-82/files/mo
bile/index.html#38
בהצלחה