מרתפים רבים נבנים כלאחר יד ללא הקפדה יתרה על האיטום מתוך הנחה שיושמשו למגורים לכשירווח, וזו טעות קשה שכן תיקון בדיעבד יקר מאד.נתקלתי במרתפים שנבנו בגישה זו ונזנחו עקב מצבם והעדר משאבים לתיקון.
לכן לדעתי אם השיקול הוא ששטח המרתף נחוץ כשטח למגורים- לבנות כמו שצריך ולהשקיע מעל ומעבר באיטום וניקוז יסודות (ולא אמרנו מילה על הדרגת חשיפה של הבטון..)
אם לא, אז חבל להשקיע ממון שירד לטמיון.
בהצלחה