שלום
חוק התכנון והבנייה בפרק ה1א (תיקון תשס"ה) - סעיף 158ו2 "שטח משותף בבנין מגורים חדש" סעיף א :
בנין מגורים חדש - בנין און חלק מבנין שיש בו לפחות 6 יחידות דיור שלהן כניסה משותפת או חדר מדרגות משותף, שהיתר לבנייתו או לשימוש בו ניתן לאחר 1 בנומבר 2006.
תקנות התכנון והבנייה חלק ח1 פרק ב "נגישות בנייני מגורים" (תקנות אלו אושרו בוועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת ב 22.12.2009 וויכנסו לתוקף 180 יום מפרסומן ברשומות)
סעיף 8.251 "בנין מגורים חדש" - היתר להקמת בניין מגורים חדש יינתן רק אם מולאו התנאים המפורטים בפרק זה.
הרשות המקומית "יכולה לדרוש" - אך, חוק התכנון והבנייה והתקנות (שהן בדרך למתן תוקף) מחייבות רק בנין חדש מ 6 יחידות דיור ומעלה.