שלום חיים
כאשר הנך מדבר "על פי חוק - תקנות" - אין בחינה של "הרוחב הסביר" - אלא "מה דרישות החוק והתקנות".
הדרישה וההגדרה ל"דרך נגישה" - הינה בתקנות התכנון והבנייה חלק ח1 - סימן ג´ והפניה לתקן הישראלי 1918 חלק 1 וחלק 2 (בסעיפים הדנים בדרך נגישה).
רוחבה של הדרך - 130 ס"מ.
לגבי מאחזי יד בצדדים - הדרישה קיימת רק כאשר הדרך הנגישה הינה "כבש" (מעל 5%).