כוונת מיסוד נושא הנגישות במבני מגורים הוא לקדם מצב קיים בו קשה מאוד למצוא בתי מגורים הנגישים לבעלי מגבלות (ולא רק למוגבלים בניידות). כאשר רושמים את התקנות יש להשתדל ולתת פתרונות סבירים ישימים אשר מחד יקדמו את נושא הנגישות ובמקרה שלנו יאפשרו לנכים יכולת מגורים סבירה בקהילה בכל מקום שיחפצו. ומאידך לא יגרמו להתמוטטות פרוייקטים.לכן התקנות גם בטיוטה המדברת על מגורים וגם בתקנות שנכנסו לתוקף במבני ציבור חדשים הם פשרה בה הושקעה חשיבה רבה והגיון.
תמיד תוכל למצוא את היוצאים מן הכלל שעבורם תקנות הנגישות לא יענו על הצרכים.
כפי שאתה מציין יתכנו מצבים בהם לא יהיה פתרון ספציפי בבניין מגורים מסויים ועדיין ההתקדמות היא רבה לעומת המצב השורר כיום.
בברכה
עמי(מורשה נגישות מבנים ושרות וגם בעל נכות)