אכן טיובות הואקום (ולא גז) נחשבות ליעילות. הטיובות נמצאות בואקום ובחלקן התחתון יש מראה אשר מאפשרת לקלוט את קרני השמש גם בזוויות שונות ובכלל מאפשרות לחמם את הצינור הפנימי גם בחלקו האחורי (מה שנותן שטח פנים לחימום גדול יותר).
באירופה נהוג להשתמש בקולטים מסוג זה וסוגים נוספים שיעילים יותר אך התאמתם לארץ ולמקומות שטופי שמש אחרים עדיין לא הושלמה.