מצד אחד קמין עצים זה הדבר האמיתי. הריח של העץ, המראה של הלהבות וההתעסקות. מצד שני - לא כל אחד בנוי להתעסקות המתמדת בקמין מסוג זה. לוקח זמן להדליק, צריך להזין כל הזמן ומיותר לציין את הליכלוך שכרוך בזה.
לא נוח במיוחד כאמצעי חימום לתווך רחוק אך מעולה בשביל האוירה.