ראשית, מזל טוב לפורום ולאלון!
בנושא משאבות חום:
אלון כתב בהחלט דברים נכונים וטובים, אולם רק הבהרה: מרבית משאבות החום שיש היום בארץ, ועובדים על מקור חום מהסביבה (אויר) יודעים לעבוד עד טמפרטורת חוץ של בין מינוס 5 למינוס 10 מעלות, מה שלא ממש קורה בארץ.
מנסיוננו (של "סולארי") בהתקנת משאבות חום בחלקים שונים של הארץ (כולל איזור ירושלים והגליל העליון) אין מצבים של השבתה.
מה שכן - כשמאפיינים מערכת הסקה במשאבת חום חייבים לאפיין לפי המינימום באותו איזור בארץ, ולא לפי הממוצע (מה שנכון בכל מקרה, כמובן).
(-) אלחנן.