תחום משאבות החום להסקה דיי חדש בארץ.
משאבת החום היא בעצם מזגן רק שבמקום לקרר/לחממם את האויר בבית היא מקררת/מחממת מים המוזרמים לבית.הרעיון קיים ועובד כבר שנים רבות בתחום הקירור לבינייני משרדים ובתים פרטיים גדולים, אך בזמן האחרון מנסים להתאים את המערכת להזרמת מים חמים בתוך צינורות מתחת לריצוף או לרדיאטורים בבית.
משאבת החום יקרה יותר בעלות הראשונית וחסכונית יותר בשימוש השוטף.
הבעיה מתחילה כאשר הטמפרטורה החיצונית יורדת ואז התפוקה של המערכת יורדת עד כדיי השבתה. אפשר ומאוד מומלץ להוסיף מערכת אגירת מים עם גופי חימום למצבים שכאלו אך זה מקפיץ את עלויות השימוש ומייקר את העלות הראשונית.
לגבי ההכנות: רצוי מאוד לתכנן את חימום הבית בשלבי הבניה ולבצע הכנות. אח"כ זה יהיה כרוך בעלויות גבוהות יותר או ביצוע של התשתיות בצורה חיצונית ולא אסטטית.