לאור הפרסומים בנושא קרינה מחימום תת רצפתי חשמלי באמת עדיף חימום באמצעות צנרת מים הפרוסה תחת הרצפה.
את המים החמים בצנרת ניתן לחמם במשאבת חום הפועלת על חשמל, תנור גז או תנור סולר, ואפילו לשלב מערכת סולארית לתמיכה במערכת ההסקה.
לכל אחד מאמצעי חימום אלה יתרונות וחסרונות.
משאבות חום הנן החסכוניות ביותר אולם השימוש בהן בתחום ההסקה חדש יחסית ויש עוד מספר מחלות ילדות, ובנוסף הן עובדות בטמפ´ נמוכות ולכן לא מספקות מים חמים לצריכה אלא להסקה בלבד. גם מחיר הקניה וההתקנה שלהן גבוה יותר כיום מזה של תנורי גז וסולר.
תנורי הגז והסולר מחממים את המים גם לצריכה ומספקים מים חמים בכל שעה ביממה ללא הגבלה, אך עלות תפעולם גבוהה יותר (לפחות במחירי האנרגיה הנוכחיים בישראל). בין הגז לסולר עדיף תנור גז שהבעירה שלו נקייה יותר, דורש פחות תחזוקה והוא חסכוני יותר בעלות התפעול.