על נקודת החשמל להיות מרוחקת חצי מטר מברז הגז של מחמם המים, או להיות גבוה מברז הגז.
כלומר כן, הנקודה יכולה להיות קרובה יותר למכשיר בתנאי שהיא תהיה גבוהה מברז הגז של המכשיר.
כדאי גם לחשוב על אסתטיקה, כלומר אם נקודת החשמל תהיה מעל המכשיר, החוט ילך מתחתית המכשיר אל מעליו.
גודל המכשיר משתנה מיצרן ליצרן.המכשירים שאנחנו באקלים חימום וסביבה מייבאת הם מתוצרת ווילאנט גרמניה ומידותיהם:
גובה 80 ס"מ
רוחב 35 ס"מ
עומק 27 ס"מ.
כדאי באמת להשאיר 25 ס"מ מעל המכשיר עבור הארובה שהיא בד"כ (אבל לא בהכרח)ארובה אופקית, כלומר יוצאת מעל המכשיר עם זוית ויוצאת החוצה דרך הקיר עליו מותקן המכשיר, ומתחת למכשיר כ-20 ס"מ עבור חיבורי המים וברז הגז.
גם מצדי המכשיר כדאי להשאיר מקום, כ-15 ס"מ מכל צד, כך שבמקרה הצורך יהיה נוח לטכנאי לתת שירות למכשיר.
עוד צריך לקחת בחשבון שהארובה צריכה לצאת במרחק של לפחות חצי מטר מכל חלון.
אם יש בבית דוד שמש כדאי לתכנן את האינסטלציה כך שניתן יהיה לחבר את מחמם המים בגז חיבור סולארי. במצב זה ניתן יהיה לחסוך בגז, ובכל זאת לקבל מים חמים בכל שעה וללא הגבלה.
בכל מקרה הכי טוב להזמין יועץ מקצועי או מתקין מוסמך ומנוסה למקום, והוא יוכל לסמן על הקירות את כל המיקומים המדוייקים עבור ההתקנה.
אם את רוצה שמות יועצים או מתקינים את יכולה ליצור קשר ישירות עם אקלים - הפרטים בראש הפורום.
ג´יוואן
אקלים חימום וסביבה בע"מ