והעוצמה בחול היתה גבוהה בהרבה מבסומסומית.
כידוע, בין 2 קומות לא שמים פלדה או בטון, כי שם זה לא קול הנישא באויר, אלא קול הלם. ופלדה טובה לקול נישא בלבד.
ולענין הניסוי: בניסוי שעשיתי השתדלתי לדמות את מה שקורה בין 2 קומות.
בניסוי, לא שמתי את האוזן ממש על החומר, אלא התרחקתי מעט. וזאת כדי לדמות את מה שקורה במציאות בפועל. שהאדם שבקומה העליונה מקיש ברגליו/בכסא על האריחים (קול הלם, וכמו שאני הקשתי על האריח בצפורן), והאדם בקומה התחתונה כמובן שלא שם את האוזן צמוד לתקרה.
ולכן אני שואל איך זה שבסומסומית הקול היה חלש בהרבה מבחול? במה שונה הניסוי מהמציאות בפועל, שידוע לכולנו שחול מבודד הרבה יותר טוב מסומסומית בקולות הלם