שלום קורסון
1.לעניין פירוק היריעות הקיימות- מדובר בנושא שצריך לשקול על פי המצב הקיים ובכפוף לשיקול מקצועי , רצוי של מומחה אובייקטיבי ( ולא הקבלן..)
שיקולים לדוגמא-
-מידת הלחמת היריעות לתשתית – אם היריעות מולחמות היטב זה מטה את הכף להשארתן.
-עלות עבודת הפירוק ופינוי הפסולת- במידה והתקציב לא מאפשר- גם זו סיבה להשארת היריעות.
באופן כללי עדיף תמיד לבצע עבודות בכפוף לתכנון מראש שמבוסס על יעוץ של מומחה אובייקטיבי.
2. בהחלט ניתן ליישם שכבת הגנה מקרינת שמש על גבי היריעות. לדעתי עדיפה הכספה באמצעות סילברפז-ביטומסילבר, אפשר גם ציפויים אקרילים או פוליאוריתאנים בכפוף לידע ותקציב.
.
3. בנוגע ל"תקן"= כל שאלה שעוסקת בתקן מצריכה הבהרה חשובה בנוגע למהות המושג הזה שכן נראה שחלק גדול מהשואלים מניחים הנחות מוטעות לגבי משמעות המושג .
בניגוד להנחה רווחת אך מוטעית תקנים אינם חוקים - הם אוסף של טכסטים שנכתבים על ידי מכון פרטי שנקרא מכון התקנים וכוללים התיחסות עקרונית ולעיתים גם פרטנית לאספקטים שונים בבניה- כולל אספקטים שונים בנושא איטום.
לתקנים זכויות יוצרים שכדי לעיין בהם יש לרכוש אותם באתר מכון התקנים ומובן שאין להם כל תוקף מחייב לגבי בונה פרטי או משפץ אלא רק במצב של יזם הבונה דירות למכירה שאז חל חוק מכר דירות שמחייב יזמים כאלה לתקנים .
לפיכך – א. תקנים אינם מתיחסים לכל היבט אפשרי בענף הבניין כך שלא ניתן לצפות מהם להדרכה בכל נושא ונושא
.ב. תקנים מתיחסים לבניה חדשה כך שבודאי לא כלולה בהם התיחסות לתיקונים..
ג.. תקנים מנוסחים באופן מאד מורכב עם הפניות מובנות לסעיפים בתקנים אחרים (למשל כשמוזכר בתקן מסויים חומר איטום מסויים, הקורא מופנה לסעיף בתקן אחר המפרט את הדרישות הטכניות לגבי חומר איטום זה...) כך שהבנה מעמיקה של תקנים מצריכה הרבה מאד שעות לימוד .. כמו כן חלקים רבים בתקנים קובעים עקרונות ומשאירים פרטים לשיקול המתכנן כך שגם בתקנים מאד מפורטים ניתנת פרשנות לכאן או לכאן.
לפיכך בלתי סביר בעליל שמי שאינו מומחה ומכיר כל פרט בתקנים ובחוקים יוכל לחוות דעה מושכלת ורצינית באשר לעמידה בדרישות תקן כלשהו.
אם תרצה להתעמק בתקנים לעניין איטום גגות ביריעות ביטומניות, להלן מה שמוכר לי -
-1536- דרישות מחומרי איטום
-1547\1- בסעיף הכולל תכנון מערכות איטום.
-2752\1 -איטום מבנים, כללי
1752\1- תשתית למערכות איטום
1752\2- איטום גגות ומרפסות ביריעות ביטומניות בהלחמה.
-1476\1- בדיקת אטימות מבנים.
ישנם שני עניינים בתקן 1752\2 לאיטום יריעות ביטומניות: שיתכן ויתרמו משהו למקרה שלך
א.סעיף 4.1.2.1-שיעור ההדבקה מהריתוך של יריעות ביטומניות על תשתית אספלט (כגון יריעות קיימות ) הוא 95%!!!!!!!!! אציין כי בהתקנה סטנדרטית לא מגיעים אפילו ל30%...
ב.בסעיף 2.2. מצויין כי עובי שכבת הפריימר הנדרש הוא לפחות 0.15 מ"מ עד 0.3 מ"מ. בפועל בהתקנה סטנדרטית לא מתקרבים לעובי כזה...
בברכה גיורא
נ.ב- בנוסף לזאת יש לציין כי איטום ביריעות ביטומניות הוא ברירת מחדל מקובלת אך אינה האופציה היחידה או העדיפה. קיימות מערכות איטום מצויינות על בסיס חומרי מריחה נוזליים כגון פוליאוריתאנים ואחרים.