עד כמה שידוע לי החובה לאטום מתבססת רק על חוק התכנון והבניה .
להבנתי כל תקני האיטום הם וולונטארים ומחייבים קבלנים הבונים דירות למכירה (וכפופים במקרה זה לחוק מכר דירות המחייב ביצוע בהתאם לתקנים) ורק במקרה של ביצוע בחומר מסויים (למשל איטום ביריעות PVC או ביטומניות ) לגביו קיים תקן.
בברכה גיורא