שלום אהרון,
בעבר היה נהוג לאטום ללא פירוק הריצוף באמצעות חריצת הרווחים בין האריחים ומילוי ברובה אפוקסית, אלא שעקב תזוזות מובנות בין האריחים איטום כזה מחזיק לכל היותר 3 שנים שאז הרובה נסדקת .
שגיאה נפוצה שמתודלקת על ידי מוכרנים בלתי אחראיים בחנויות חומרי בניין היא יישום סילר, שכמובן לא יכול למנוע חדירת מים דרך המרווחים בין האריחים ,אך גרוע מכך- מונע הצמדה של כל חומר איטום עתידי על גבי הריצוף....
כיום,
קיימות מערכות איטום שניתן ליישם ישירות על גבי הריצוף הקיים.
מערכות אלה מבוססות על חומרי איטום משחתיים פוליאוריאנים, שקופים או אטומים.
החיסרון במערכות איטום כאלה היא שניתן ליישם אותן רק על גבי שטח יבש לגמרי (ביחוד החומרים השקופים שניתן ליישמם רק מספר חודשים לאחר הגשם האחרון...)
בביצוע איטום על גבי הריצוף הקיים יש להקפיד על התקנת נשם לשחרור אדי מים הכלואים שתמיד קיימים מתחת לריצוף,
ועוד פרטים טכניים שחשוב להיות מעודכנים לגביהם כגון איטומים פרטניים וכו.
בכפוף לביצוע מקצועי ומוקפד ועובי מספיק מערכת איטום כזו יכולה להחליף באופן מלא מערכות איטום קונבנציונאליות.
בברכה, גיורא