אלו תוצאות מהשטח. בלי מדידות מקצועיות, בלי יועצים מקצועיים בתשלום. בתודה לכל היועצים שתרמו בעצות ומהם השכלתי הרבה, בעיקר חברה אדריכלית שלמדה גם קצת אקוסטיקה.
בגלל שיפוץ ושבירת קיר שהיה חיצוני, נוצר אצלנו מצב שביוב עובר בתקרת הסלון.
מדוב בצנרת ביוב 4" שמגיעה ממקלחת ושירותי הורים למעלה, ויוצאת מתחת לקורה בסלון. משם היא פונה בזוית וממשיכה בשיפוע מינימאלי עד ליציאה מהבית החוצה.
ללא בידוד הרעש היה בדיוק כאילו עומדים ליד האסלה. זה היה מצב שהיה אי אפשר להשתמש בשירותים אם יש אנשים בסלון... שומעים הכל !
אחרי מחקר אצל אנשים טובים וגם באינטרנט,
שמנו יריעת בידוד אקוסטיק ראפ שמכילה גם לוח עופרת. באזורי הפינות שמו שכבה כפולה.
זה הוריד את רמת ה"מוסיקה", אבל לא משמעותית.
(עלות היריעה 2x1 היא 420 ש"ח ועוד 80 למשלוח).
http://www.absotec.co.il/
default.asp?kat=productpr
at.asp&num=641
הוספנו צמר זכוכית מצופה מ-2 צדדים.
זה הוריד את רמת הרעש לכך שצריך להתאמץ כדי לשמוע !!!
מסביב עוד שכבת גבס, שכמובן גם יוצרת מראה של קרניז דקורטיבי וגם יש בה תאורה סמויה (הוצאנו מתוק מעז...)
הגבס גם תרם לבידוד האקוסטי. עכשיו המצב מעולה.
בקיצור: הפתרון מעולה מבחינה אקוסטית.
מומלץ מניסיון אישי.
חשוב לי להעיר שזה שכאן הצלחנו להגיע לתוצאה בעצמנו, זה לא אומר שכך צריך להיות תמיד . יש מקרים שצריך יועץ אקוסטיקה וויתור על יעוץ כזה יעלה הרבה יותר כסף ועגמת נפש.