שלום
כבר כמה חודשים שאנחנו חיים בתחושת מתח מתמדת. עברנו לדירה הזו לפני קצת יותר משנה – בניין נחמד, מיקום מעולה, שכונה שקטה יחסית. הכל נראה מושלם... עד שהתברר לנו שהקיר המשותף שלנו מוביל ישר לסלון של השכנים.
הם לא "שכנים רעים" במובן הרגיל. הם לא עושים מסיבות או צורחים. פשוט – הקיר כל כך דק, שאנחנו שומעים כל שיחת טלפון, כל סרט, כל מוזיקה שמתנגנת. יש להם כנראה מערכת סאונד טובה מדי, ובערבים (בעיקר סופי שבוע) זה מרגיש כאילו אנחנו יושבים איתם באותו סלון. לפעמים אני שומע אותם צוחקים בקול, או מדברים על החיים – ואני מרגיש כמו אורח לא מוזמן.
ניסינו להיות סבלניים ומנומסים. דפקנו פעם אחת בעדינות על הקיר – הם הנמיכו. כתבנו פתק מנומס – הם התנצלו. אבל זה לא מחזיק לאורך זמן. אני מרגיש מתוח כל ערב מחדש. זו לא הדרך לחיות בבית שלך.
חשבנו על בידוד אקוסטי, אבל אין לנו מושג מאיפה להתחיל ויש כל כך הרבה מידע כזה או אחר - שאין לנו מושג מה מהמידע הזה רלוונטי ונכון לנו. האם מישהו פה ניסה פתרון כזה? האם זה באמת עובד? כמה זה עולה? זה משהו שאפשר לעשות לבד או שצריך קבלן מיוחד?
אנחנו ממש נשמח לכל עצה והנחייה מקצועית לפתרון המייטבי לרעש משכנים - משהו שניתן לעשות יחסית בקלות, מבלי לעזוב את הבית לצורך שיפוצים וגם שלא יעלה לנו כמו בית חדש.
תודה
אלי