|
תוכן ההודעה:
המתכנן - לא עושה חוזה בכתב, כנדרש.
המתכנן - לא מוציא תוכניות לפי התקן (עם סימון שלב התכנון), כנדרש.
המתכנן - לא עושה פיקוח עליון על השימוש בתוכניות שלו (תוכניות קונסטרוקציה נעשות לפי תוכנית אדריכלית ולא להיפך !), כנדרש.
לדעתי,
העיקר שיש מנגנוני בקרה, כמו רשויות.
אבל האחריות המקצועית היא על המתכנן (כל אחד בתחומו), שקיבל רשיון לעסוק. ספר ההפעלה לעיסוק בתחום = חוק המהנדסים והאדריכלים וחוק התכנון והבנייה !!!
כמובן אם ישנם מתכננים שלא פועלים לפיו, אז הם פוגעים בשאר הקולגות, כי הלקוחות לא מבינים "בשביל מה בכלל אני צריך" מתכנן אדריכלות, קונסטרוקטור, מהנדס מיזוג, מהנדס חשמל, מהנדס אינסטלציה וכו´.
לדעתי,
יש לנו הרבה עדיין מה ללמוד בארץ,
אבל כנראה שאנו זקוקים ללכת בדרך הקשה, שלחלק מאיתנו נקראת "קיצור הליכים", "עיגול פינות", "יהיה בסדר", "קשרים בעירייה" ועוד ועוד.
בהצלחה
גל
|