|
תוכן ההודעה:
שלום , אשמח לדעת כיצד לפעול באשר למקרה הנדון:
בעקבות איחוד וחלוקה של מגרשים , פורסמה וקבלה תוקף בשנת 2003, תב"ע – לאיחוד וחלוקה שלא בהסכמה.
יוזמת התוכנית ,היא מדינת ישראל באמצעות רמ"י.
מטרת התוכנית : פתרון בעיית בניה חוקית שבוצעה בטעות שלא במקומה הנכון, אלא על אדמת המדינה. באמצעות התאמת בעלויות למיקום החזקה בפועל , וזאת ע"י איחוד וחלוקה מחדש.
חלק מהמגרשים בבעלות פרטית ומגרש אחד בבעלות המדינה.
על-פי הוראת התב"ע , רישום הבעלות יבוצע: (ציטוט)
1. הכנת תכנית לצורכי רשום תוכן ע"י החברה המפתחת.
2. רישום החלוקה בספרי המקרקעין יבוצע בהתאם לסעיף 125 לחוהת"ב.
3. שטחי המגרשים למגורים ירשמו ע"ש מדינת ישראל והבעלים השונים עפ"י הוראות טבלת האיזון המהווה חלק בלתי נפרד מהתב"ע .
החברה המפתחת לא הכינה תוכניות לכל החלקות הכלולות בתב"ע הנדונה , התוכנית שהוכנה היא למגרש אחד בלבד אותה שיווקה לאחרים , ומכיוון שכך לא ניתן לרשום בעלויות. לגבי החלקות השונות על פי החלוקה כנדרש בתב"ע .
בפניה לועדה המקומית נענתי כי אין היא מטפלת בנושא ואלי להסדיר את העניין עם החברה המפתחת.
לעניות דעתי, הנושא כן צריך להיות מטופל ע"י הוועדה במסגרת אחריותה וסמכותה , ועליה לדרוש מהחברה המפתחת להכין תוכניות תצ"ר מתאימות, ובכך לקדם את תהליך רישום החלקות על שם הבעלים בהתאם לחלוקה
שאלותי:
א. האם צודקת הוועדה שהנושא אינו בתחום אחריותה.
ב. ואם כן באחריותה , כפי שאני טוען , מה הצעדים שהועדה צריכה לנקוט כדי לחייב את החברה המפתחת להכין תצ"ר עפ"י התב"ע
ג. ובמידה שכך , והיה והועדה אינה מפעילה את סמכותה, מה הצעדים שאני יכול לנקוט כדי לחייב את הוועדה לפעול , כנזכר למעלה
תודה מראש
שלומי

|