Archijob - Studio לוח מודעות דרושים | חיפוש עבודה | לוח דירות | יד-2 מערכת הפורומים לימודי עיצוב - לימודי אדריכלות אדריכלים , מעצבים פנים , מהנדסים , קבלנים חברות ומוצרי בניה ועיצוב חדשות וארועים ראיונות אדריכלים ומעצבים חשיפת פרויקטים - אדריכלים ומעצבים סקר שכר אדריכלים מעצבים ומהנדסים תחרויות אדריכלות ועיצוב בינלאומיות לוח דרושים מאמרים המגזין של archijob archijob פרסום באתר archijob אודות archijob עמוד הבית - archijob קבעו כעמוד הבית שליחת פרויקטים ומאמרים לאתר - archijob יצירת קשר - archijob שרותי השמה תפריט עליון

לכניסה לפורום: הנדסה אזרחית לחצו כאן הדפסה
נושא:

המבנה הכימי של הבנטונייט


מחבר ההודעה: לירן, פורום הנדסה אזרחית- דוא"ל לכותב
בתאריך: 07/11/2008 14:49:59

תוכן ההודעה:

תמיסת הבנטונייט , המורכבת מחלקיקים קולידייאלים (הנוטים להפרדות גבוהה-בעת במגע עם חומר אחר) חודרים אל האדמה הנקבובית הגרגרית ( עקב הפרשי לחצים ) ו"מתווכים" בין חלל הקדח ודופן האדמה .
במהלך תהליך זה-קבוצות של חלקיקי חומר הבנטונייט מתחילים "לתפוס" את החלל הטבעי הקיים בין חלקיקי האדמה ובכך מקשים על תנועתם ומונעים את התמוטטות הדפנות .
ככל שעובר הזמן חודרים החלקיקים ומצטברים באזורים הנקבוביים כך שבסופו של עניין מתקבלות באזור זה תכונות הדומות לתכונות הג´ל ומכונות בשם filter cake .
עד מהרה ( בדרך כלל לאחר כמה שניות ) ה"פילטר" מכוסה בשכבה דקה של חלקיקי בנטונייט המכונה לעיתים "פילם מגן" כשבשלב זה המחסום הבלתי חדיר שנוצר - מאפשר תמיכה מספקת להמשך הקידוח .
תכונות ה"פילטר" מושפעות מסוג האדמה ומגודל חלקיקיה , אולם לשם קבלת "פילטר" יעיל על החלקיקים להיות בתחום גדלים מסוים .

 המבנה הכימי של הבנטונייט <img border=0 src=smiles/102.gif>

תגובה להודעה reply

לכניסה לפורום: הנדסה אזרחית לחצו כאן
אתם נמצאים בשרשרת הודעות זאת:
 כיתת לימוד מספר 12 : קידוח כלונסאות בבנטונייט  -- לירן, פורום הנדסה אזרחית 07/11/2008 14:40:52    
     בנטונייט... איך זה נולד ?
    לירן, פורום הנדסה אזרחית 07/11/2008 14:46:34   
         מה זה בכלל "בנטונייט" ? ...
        לירן, פורום הנדסה אזרחית 07/11/2008 14:47:36   
             המבנה הכימי של הבנטונייט
            לירן, פורום הנדסה אזרחית 07/11/2008 14:49:59   
                 אתר קידוחים - מיכלים\דיסנדר
                לירן, פורום הנדסה אזרחית 07/11/2008 18:37:44   
                     מקור הבנטונייט בארץ
                    לירן, פורום הנדסה אזרחית 07/11/2008 18:40:32   
                         דיסנדר
                        לירן, פורום הנדסה אזרחית 07/11/2008 18:46:51   
                             יציקה על ידי שימוט בצינור טרמי
                            לירן, פורום הנדסה אזרחית 07/11/2008 18:55:34   
                                 בראוו, למדתי המון ואף נהנתי.
                                דרורי בועז 07/11/2008 21:10:29   
                                     
                                    לירן, פורום הנדסה אזרחית 07/11/2008 23:40:30   
                                         פעם הייתי ציני לאופן הצגת השיעורים בפורום אבל בזמן
                                        star 08/11/2008 13:54:37   
                                             תודה לירן. למדתי שוב משוחדש.
                                            גבי 08/11/2008 17:48:07   
                                                 תודה רבה, היה שעור מעניין מאד!
                                                אווה 08/11/2008 18:45:08   
     בכיף ותודה על המחמאות...תבואו כל יום
    לירן, פורום הנדסה אזרחית 08/11/2008 19:33:23   
         ובהקשר זה אפשר לקבל כמה מילים על קירות "סלארי"?
        הלוחש לסוסים 09/11/2008 13:42:03   
             הלוחש...בכיף,אעלה שיעור בנושא בקרוב
            לירן, פורום הנדסה אזרחית 09/11/2008 18:08:41   
                 חן חן כפתור ופרח...
                הלוחש לסוסים 10/11/2008 10:14:04   
                     שימוש בבטונייט בשימור מבנים.
                    גרשון 11/11/2008 20:01:32   
                         גרשון...תודה + שאלה
                        לירן, פורום הנדסה אזרחית 11/11/2008 20:48:40   
                             החומר בעל יכולת התפשטות וכך מפעיל כוח ביקוע
                            גרשון 13/11/2008 00:02:39   
                                 גדל ב150% בנפח
                                גרשון 13/11/2008 00:10:45   
                                     מעולה גרשון ! תודה רבה על המידע
                                    לירן, פורום הנדסה אזרחית 13/11/2008 19:21:51   
לכניסה לפורום: הנדסה אזרחית לחצו כאן



מנהל הפורום :
דרוש מנהל לפורום ! - מעונינים? פנו אלינו [Email]