Archijob - Studio לוח מודעות דרושים | חיפוש עבודה | לוח דירות | יד-2 מערכת הפורומים לימודי עיצוב - לימודי אדריכלות אדריכלים , מעצבים פנים , מהנדסים , קבלנים חברות ומוצרי בניה ועיצוב חדשות וארועים ראיונות אדריכלים ומעצבים חשיפת פרויקטים - אדריכלים ומעצבים סקר שכר אדריכלים מעצבים ומהנדסים תחרויות אדריכלות ועיצוב בינלאומיות לוח דרושים מאמרים המגזין של archijob archijob פרסום באתר archijob אודות archijob עמוד הבית - archijob קבעו כעמוד הבית שליחת פרויקטים ומאמרים לאתר - archijob יצירת קשר - archijob שרותי השמה תפריט עליון

לכניסה לפורום: הנדסה אזרחית לחצו כאן הדפסה
נושא:

מה זה בכלל "בנטונייט" ? ...


מחבר ההודעה: לירן, פורום הנדסה אזרחית- דוא"ל לכותב
בתאריך: 07/11/2008 14:47:36

תוכן ההודעה:

הבנטונייט הוא חומר המופק מכריית סלע העשיר במינרלים על בסיס הסודיום .
כאשר מינרל זה בא במגע עם מים הוא מקבל את היכולת להתנפח בשיעור ניכר ביחס למצבו במצב יבש , וכתוצאה מכך הוא הופך למאין ג´ל שכאשר מערבבים ובוחשים אותו הוא נהיה צמיג וכאשר הוא עומד במקום הוא שוב הופך לדליל וחוזר למצבו המימיי .
תופעה שידועה בשם טיקסוטרופיה והיא אחת מארבע תכונות ידועות של תמיסת הבנטונייט ( האמולסיה של מינרל הבנטונייט + המים ) שמשתמשים בה ליישומים בשטח ההנדסה האזרחית .
ארבעת התכונות האופייניות לתמיסה זו הן :
1. חלקלקות , שמנוניות .
2. יכולת איטום וטיוח .
3. יכולת להפוך לג´ל .
4. שליטה בסומך .
כאשר נערבב בנטונייט עם מים בשיעור נמוך של 1% ופחות מכך לא נוכל לגלות יכולות ויסקוזיות וג´לטיניות ונבחין בהצטברות וציפה של הבנטונייט על פני המים .

 מה זה בכלל "בנטונייט" ? ... <img border=0 src=smiles/21.gif>

תגובה להודעה reply

לכניסה לפורום: הנדסה אזרחית לחצו כאן
אתם נמצאים בשרשרת הודעות זאת:
 כיתת לימוד מספר 12 : קידוח כלונסאות בבנטונייט  -- לירן, פורום הנדסה אזרחית 07/11/2008 14:40:52    
     בנטונייט... איך זה נולד ?
    לירן, פורום הנדסה אזרחית 07/11/2008 14:46:34   
         מה זה בכלל "בנטונייט" ? ...
        לירן, פורום הנדסה אזרחית 07/11/2008 14:47:36   
             המבנה הכימי של הבנטונייט
            לירן, פורום הנדסה אזרחית 07/11/2008 14:49:59   
                 אתר קידוחים - מיכלים\דיסנדר
                לירן, פורום הנדסה אזרחית 07/11/2008 18:37:44   
                     מקור הבנטונייט בארץ
                    לירן, פורום הנדסה אזרחית 07/11/2008 18:40:32   
                         דיסנדר
                        לירן, פורום הנדסה אזרחית 07/11/2008 18:46:51   
                             יציקה על ידי שימוט בצינור טרמי
                            לירן, פורום הנדסה אזרחית 07/11/2008 18:55:34   
                                 בראוו, למדתי המון ואף נהנתי.
                                דרורי בועז 07/11/2008 21:10:29   
                                     
                                    לירן, פורום הנדסה אזרחית 07/11/2008 23:40:30   
                                         פעם הייתי ציני לאופן הצגת השיעורים בפורום אבל בזמן
                                        star 08/11/2008 13:54:37   
                                             תודה לירן. למדתי שוב משוחדש.
                                            גבי 08/11/2008 17:48:07   
                                                 תודה רבה, היה שעור מעניין מאד!
                                                אווה 08/11/2008 18:45:08   
     בכיף ותודה על המחמאות...תבואו כל יום
    לירן, פורום הנדסה אזרחית 08/11/2008 19:33:23   
         ובהקשר זה אפשר לקבל כמה מילים על קירות "סלארי"?
        הלוחש לסוסים 09/11/2008 13:42:03   
             הלוחש...בכיף,אעלה שיעור בנושא בקרוב
            לירן, פורום הנדסה אזרחית 09/11/2008 18:08:41   
                 חן חן כפתור ופרח...
                הלוחש לסוסים 10/11/2008 10:14:04   
                     שימוש בבטונייט בשימור מבנים.
                    גרשון 11/11/2008 20:01:32   
                         גרשון...תודה + שאלה
                        לירן, פורום הנדסה אזרחית 11/11/2008 20:48:40   
                             החומר בעל יכולת התפשטות וכך מפעיל כוח ביקוע
                            גרשון 13/11/2008 00:02:39   
                                 גדל ב150% בנפח
                                גרשון 13/11/2008 00:10:45   
                                     מעולה גרשון ! תודה רבה על המידע
                                    לירן, פורום הנדסה אזרחית 13/11/2008 19:21:51   
לכניסה לפורום: הנדסה אזרחית לחצו כאן



מנהל הפורום :
דרוש מנהל לפורום ! - מעונינים? פנו אלינו [Email]