|
|
לכניסה לפורום: הנדסה אזרחית לחצו כאן
|
הדפסה
|
נושא: מה זה בכלל "בנטונייט" ? ... 
מחבר ההודעה:
לירן, פורום הנדסה אזרחית- דוא"ל לכותב
בתאריך: 07/11/2008 14:47:36
|
|
תוכן ההודעה:
הבנטונייט הוא חומר המופק מכריית סלע העשיר במינרלים על בסיס הסודיום .
כאשר מינרל זה בא במגע עם מים הוא מקבל את היכולת להתנפח בשיעור ניכר ביחס למצבו במצב יבש , וכתוצאה מכך הוא הופך למאין ג´ל שכאשר מערבבים ובוחשים אותו הוא נהיה צמיג וכאשר הוא עומד במקום הוא שוב הופך לדליל וחוזר למצבו המימיי .
תופעה שידועה בשם טיקסוטרופיה והיא אחת מארבע תכונות ידועות של תמיסת הבנטונייט ( האמולסיה של מינרל הבנטונייט + המים ) שמשתמשים בה ליישומים בשטח ההנדסה האזרחית .
ארבעת התכונות האופייניות לתמיסה זו הן :
1. חלקלקות , שמנוניות .
2. יכולת איטום וטיוח .
3. יכולת להפוך לג´ל .
4. שליטה בסומך .
כאשר נערבב בנטונייט עם מים בשיעור נמוך של 1% ופחות מכך לא נוכל לגלות יכולות ויסקוזיות וג´לטיניות ונבחין בהצטברות וציפה של הבנטונייט על פני המים .
|
|
לכניסה לפורום: הנדסה אזרחית לחצו כאן
|
|
אתם נמצאים בשרשרת הודעות זאת:
|
כיתת לימוד מספר 12 : קידוח כלונסאות בבנטונייט -- לירן, פורום הנדסה אזרחית 07/11/2008 14:40:52
|
בנטונייט... איך זה נולד ?  לירן, פורום הנדסה אזרחית 07/11/2008 14:46:34 |
מה זה בכלל "בנטונייט" ? ...  לירן, פורום הנדסה אזרחית 07/11/2008 14:47:36  |
המבנה הכימי של הבנטונייט  לירן, פורום הנדסה אזרחית 07/11/2008 14:49:59 |
אתר קידוחים - מיכלים\דיסנדר  לירן, פורום הנדסה אזרחית 07/11/2008 18:37:44 |
מקור הבנטונייט בארץ  לירן, פורום הנדסה אזרחית 07/11/2008 18:40:32 |
דיסנדר  לירן, פורום הנדסה אזרחית 07/11/2008 18:46:51 |
יציקה על ידי שימוט בצינור טרמי לירן, פורום הנדסה אזרחית 07/11/2008 18:55:34 |
בראוו, למדתי המון ואף נהנתי. דרורי בועז 07/11/2008 21:10:29 |
  לירן, פורום הנדסה אזרחית 07/11/2008 23:40:30 |
פעם הייתי ציני לאופן הצגת השיעורים בפורום אבל בזמן star 08/11/2008 13:54:37 |
תודה לירן. למדתי שוב משוחדש. גבי 08/11/2008 17:48:07 |
תודה רבה, היה שעור מעניין מאד!  אווה 08/11/2008 18:45:08 |
בכיף ותודה על המחמאות...תבואו כל יום  לירן, פורום הנדסה אזרחית 08/11/2008 19:33:23 |
ובהקשר זה אפשר לקבל כמה מילים על קירות "סלארי"? הלוחש לסוסים 09/11/2008 13:42:03 |
הלוחש...בכיף,אעלה שיעור בנושא בקרוב לירן, פורום הנדסה אזרחית 09/11/2008 18:08:41 |
חן חן כפתור ופרח... הלוחש לסוסים 10/11/2008 10:14:04 |
שימוש בבטונייט בשימור מבנים. גרשון 11/11/2008 20:01:32 |
גרשון...תודה + שאלה לירן, פורום הנדסה אזרחית 11/11/2008 20:48:40 |
החומר בעל יכולת התפשטות וכך מפעיל כוח ביקוע גרשון 13/11/2008 00:02:39 |
גדל ב150% בנפח גרשון 13/11/2008 00:10:45 |
מעולה גרשון ! תודה רבה על המידע לירן, פורום הנדסה אזרחית 13/11/2008 19:21:51 |
|
לכניסה לפורום: הנדסה אזרחית לחצו כאן
|
|
|
|