|
|
לכניסה לפורום: הנדסה אזרחית לחצו כאן
|
הדפסה
|
נושא: כיתת לימוד מספר 12 : קידוח כלונסאות בבנטונייט 
מחבר ההודעה:
לירן, פורום הנדסה אזרחית- דוא"ל לכותב
בתאריך: 07/11/2008 14:40:52
|
|
תוכן ההודעה:
שבת שלום חברים\ות...
והפעם,שימוש בתמיסת בנטונייט לייצוב דפנות קידוח כלונסאות.
כולנו יודעים, שכשמנסים לחפור בחול, מתחילות להופיע התמוטטויות הולכות וגדלות של דפנות החפירה והחפירה כמעט ואיננה אפשרית (בעיקר בנוכחות מי תהום).
אבל... כשיש צורך לבצע קידוח כלונסאות, אין שום אפשרות לקדוח לעומדים של כמה מטרים (או עשרות מטרים) ללא שימוש בייצוב הקדח - אחרת לא ניתן יהיה להתקדם בקידוח וביציקה. אחת השיטות לייצוב הדפנות, היא על ידי שימוש בתמיסת "בנטונייט" bentonite עליה ארחיב בהמשך.
ביסוס באמצעות כלונסאות נמצא בשימוש מאז התקופה הפרה היסטורית , תקופה שבה הצליחו לראשונה "להעביר" ו"לפרוס" את עומסי המבנים בעומק האדמה .
הטכניקות והיישום של ביסוס בעזרת תמיסת בבנטונייט השתכללו עם התרחבות הצורך בביסוס בקרקעות בלתי יציבות ועם הניסיון שנצבר בשימוש בתמיסה .
הניסיון שנצבר בשימוש בבנטונייט מלמד שקידוח בעזרת תמיסה זו משלב מחד גישה הנדסית מדעית אך מאידך גם יכולות הנושקות למעשה ידי אומן וזאת בשל מגוון אי הוודאויות שטומנת האדמה .
תפקידו העיקרי של ה " ביסוס העמוק " הוא להעביר את הכוחות האנכיים והאופקים דרך שכבות הקרקע החלשות שנמצאות על פני השטח ושאינן יכולות לסבול את העומס , אל השכבות העמוקות הצפופות ושכבות הסלע .\
* ג.נ - מתוך אחד משני פרוייקטי הגמר שלי.

|
|
לכניסה לפורום: הנדסה אזרחית לחצו כאן
|
|
אתם נמצאים בשרשרת הודעות זאת:
|
כיתת לימוד מספר 12 : קידוח כלונסאות בבנטונייט -- לירן, פורום הנדסה אזרחית 07/11/2008 14:40:52
|
בנטונייט... איך זה נולד ?  לירן, פורום הנדסה אזרחית 07/11/2008 14:46:34 |
מה זה בכלל "בנטונייט" ? ...  לירן, פורום הנדסה אזרחית 07/11/2008 14:47:36 |
המבנה הכימי של הבנטונייט  לירן, פורום הנדסה אזרחית 07/11/2008 14:49:59 |
אתר קידוחים - מיכלים\דיסנדר  לירן, פורום הנדסה אזרחית 07/11/2008 18:37:44 |
מקור הבנטונייט בארץ  לירן, פורום הנדסה אזרחית 07/11/2008 18:40:32 |
דיסנדר  לירן, פורום הנדסה אזרחית 07/11/2008 18:46:51 |
יציקה על ידי שימוט בצינור טרמי לירן, פורום הנדסה אזרחית 07/11/2008 18:55:34 |
בראוו, למדתי המון ואף נהנתי. דרורי בועז 07/11/2008 21:10:29 |
  לירן, פורום הנדסה אזרחית 07/11/2008 23:40:30 |
פעם הייתי ציני לאופן הצגת השיעורים בפורום אבל בזמן star 08/11/2008 13:54:37 |
תודה לירן. למדתי שוב משוחדש. גבי 08/11/2008 17:48:07 |
תודה רבה, היה שעור מעניין מאד!  אווה 08/11/2008 18:45:08 |
בכיף ותודה על המחמאות...תבואו כל יום  לירן, פורום הנדסה אזרחית 08/11/2008 19:33:23 |
ובהקשר זה אפשר לקבל כמה מילים על קירות "סלארי"? הלוחש לסוסים 09/11/2008 13:42:03 |
הלוחש...בכיף,אעלה שיעור בנושא בקרוב לירן, פורום הנדסה אזרחית 09/11/2008 18:08:41 |
חן חן כפתור ופרח... הלוחש לסוסים 10/11/2008 10:14:04 |
שימוש בבטונייט בשימור מבנים. גרשון 11/11/2008 20:01:32 |
גרשון...תודה + שאלה לירן, פורום הנדסה אזרחית 11/11/2008 20:48:40 |
החומר בעל יכולת התפשטות וכך מפעיל כוח ביקוע גרשון 13/11/2008 00:02:39 |
גדל ב150% בנפח גרשון 13/11/2008 00:10:45 |
מעולה גרשון ! תודה רבה על המידע לירן, פורום הנדסה אזרחית 13/11/2008 19:21:51 |
|
לכניסה לפורום: הנדסה אזרחית לחצו כאן
|
|
|
|