|
|
לכניסה לפורום: מחירון בניה לחצו כאן
|
הדפסה
|
נושא: כמות הברזל תלויה במענה לדרגת החשיפה
מחבר ההודעה:
חגי שושני- דוא"ל לכותב
בתאריך: 24/04/2019 23:34:40
|
|
תוכן ההודעה:
גיורא, ירמי, אריה
על פי תקן 466 חלק 1 (חוקת הבטון) כמות הברזל בבטון תלויה ישירות בחוזק הבטון.
בכל מקום שבודקים הקרקע אגרסיבית אגרסיבית ומכתיבה דרגות חשיפה גבוהות (9-11).
רוב התכנונים של הקונסטרוקטורים מתבססים על בטון בחוזק ב-30.
כאשר דרגת החשיפה גבוהה, הקונסטרוקטור אמור לבחור בין מענה תפקודי לבין מענה גבולי (סעיף 5.3.1 בתקן 118).
המענה התפקודי משאיר את חוזק הבטון ב-30 ומטפל במשך השרות באמצעות מוסף מעכב קורוזיה בבטון.
המענה הגבולי יוצר עודף חוזק של ב-60 במקום ב-30, שמחייב את הקונסטרוקטור להעלות את כמות הברזל ב- 62% (נוסחה 6.10 ו- 6.11 בתקן 466).
יוצא שבקרקע בדרגות חשיפה גבוהות יש צורך בכ- 150 קילו ברזל למ"ק ויותר על מנת לעמוד במינימום שקובעת חוקת הבטון.
עמידה במינימום שקובעת חוקת הבטון היא באחריות הקונסטרוקטור.
אי עמידה במינימום מקצרת משמעותית את משך השרות הצפוי למבנה.
בהצלחה
|
|
לכניסה לפורום: מחירון בניה לחצו כאן
|
|
אתם נמצאים בשרשרת הודעות זאת:
|
|
|
|
|