Archijob - Studio לוח מודעות דרושים | חיפוש עבודה | לוח דירות | יד-2 מערכת הפורומים לימודי עיצוב - לימודי אדריכלות אדריכלים , מעצבים פנים , מהנדסים , קבלנים חברות ומוצרי בניה ועיצוב חדשות וארועים ראיונות אדריכלים ומעצבים חשיפת פרויקטים - אדריכלים ומעצבים סקר שכר אדריכלים מעצבים ומהנדסים תחרויות אדריכלות ועיצוב בינלאומיות לוח דרושים מאמרים המגזין של archijob archijob פרסום באתר archijob אודות archijob עמוד הבית - archijob קבעו כעמוד הבית שליחת פרויקטים ומאמרים לאתר - archijob יצירת קשר - archijob שרותי השמה תפריט עליון

לכניסה לפורום: תמ"א 38 לחצו כאן הדפסה
נושא:

לצוות המומחים, כמה שאלות בנוגע לתנאי תמ"א וסרוב


מחבר ההודעה: שי- דוא"ל לכותב
בתאריך: 28/06/2021 02:29:23

תוכן ההודעה:



שלום רב,

מדובר במקבץ שטח משותף של 4 בניינים , הקבלן מציע תמ"א 38 2 הריסה ובניה.

הבניין יעלה מ 4 קומות ל 9 קומות

אני לא מעוניין בפרויקט ( מבוגר מאוד , נכות עם מוגבלויות וחולה) ויש כמה מסרבים נוספים הגובלים

ב 80% ולטענת הנציגות יש להם רוב של מעל 80% בהיבט הכמותי וקצת מעל 80%

בהביט שטחים ציבוריים.

יש שם 8 חנויות והם הכניסו אותם לתחשיב של מספור כמו דירות וגם שטח ציבורי כל חנות ומה שמוצמד אליה .



1) הקבלן עשה תרגיל ואומר שלא צריך תב"ע חדשה ולכן לדבריו לא מדובר בפינוי בינוי

שלו יש הטבות לאנשים מבוגרים מעל 75 שנה ומוגבלים. האם נכון ואפשרי מבחינתו ?

2) האם החנויות יכולות להיספר כמו דירה ואז לבצע חישוב של 80% , כנ"ל לגבי שטח ציבורי של החנויות.



3)

שאלה חשובה ביותר : דירות הגג עשוי מו"מ ישיר עם נציגות משלהם ומקבלים תמורה

עודפת לטענתי ( מלבד ממד ומרפסת שמש וחניה כמו כולם , הם מקבלים גם תוספת בניה של 24 מ"ר ואבזור מלא

לדירות אלו יש כעת היתר בניה, חלק מהם בנויות חלקית פחות מ 24 מר

חלק בנוי 24 מלא וחלק לא בנוי בכלל כעת וגם יקבלו מבנה של 24 מ"ר בגג

האם זה תקין ? אני צודק

לטענתי יש כאן חוסר שוויות בהיבט הכמותי בתמורה , כתוצאה מכך גם הקבלן נאלץ שלא

לשפר את ההצעה בתמורה בתוך הדירות.

הוא טוען שלא נשאר מספיק מרווח לשפר את התמורה הכללית במיוחד במטבח.

(אני בספק כי הוא מקבל יותר מפי 2 דירות חדשות ועוד כולם דירות קטנות שם הרווח גדול יותר וזה בעיר יוקרתית מאוד בארץ).

בשנים האחרונות שדרגתי את כל הבית במאות אלפי שקלים כך שיתאים לי אישית ולגודל המשפחה,

מטבח מאובזר ומשוקע , מקלחונים גדולים ונגישים, חדרי רחצה נגישים, ריצוף כללי איטלקי והכל חדש. היום אין לי כסף נוסף להוסיף בבניה חדשה.

לטענתי - נתן תמורה עודפת לדירות הגג

כתוצאה מכך מכך הדיירים ובמיוחד אני נצטרך להוסיף מעל 100-150 אלף שח על שדרוג

הדירה וההתאמה לצרכים האישיים כי יש לי גם מוגבלויות גופניות. ( נכות)

א) האם אני יכול לטעון שיש כאן חוסר שוויוניות בתמורה הכמותית

ב) האם לאור גילי ומצבי הרפואי וגם נכות מוכר ביטוח לאומי אני יכול לדרוש מהקבלן

שיתאים את הדירה למצבי. ( למרות שזה לא פינוי בינוי)

תודה רבה

תגובה להודעה reply

לכניסה לפורום: תמ"א 38 לחצו כאן
אתם נמצאים בשרשרת הודעות זאת:
 לצוות המומחים, כמה שאלות בנוגע לתנאי תמ"א וסרוב -- שי 28/06/2021 02:29:23    
לכניסה לפורום: תמ"א 38 לחצו כאן



מנהלת פורום תמ"א 38 :
חן אבגי - אדריכלית
054-5698196 [Email]