|
|
לכניסה לפורום: מיזוג אוויר לחצו כאן
|
הדפסה
|
נושא: אומדן עלויות אנרגיה להסקה
מחבר ההודעה:
אלון - אקלים חימום וסביבה- דוא"ל לכותב
בתאריך: 11/02/2008 13:31:28
|
|
תוכן ההודעה:
שלום יריב,
קודם כל, אחרי ברכות הפתיחה ואיחולי ההצלחה, אתה בעצם הראשון ששואל שאלה בפורום ועל זה אני רוצה לברך אותך ולהודות לך.
ועכשיו לשאלתך - עלויות החימום תלויות בהרבה משתנים כמו רמת הבידוד של קירות הבית, רמת הבידוד של החלונות והדלתות, היות הבית בית בודד או דירת "סנדביץ", מיקום גאוגרפי וכמובן גודל הבית.
האגף לניהול משאבי תשתית במשרד התשתיות מפרסם בכל שנה אומדני עלויות חימום לקראת החורף המתייחסים לכל הפרמטרים האלה וכמובן לוקחים בחשבון את מחירי הדלקים בזמן הפרסום.
לבית בראש פינה, עם בידוד חלונות ודלתות וקירות מבודדים (אני מקוה שזה מצבך) עלויות החימום המשוערות לחורף 2007-2008 הן 4695 ש"ח במערכת הסקה בגז ו6866 ש"ח למערכת הסקה בסולר לכל 100 מ"ר. כלומר כ-30% פחות בגז.
כמובן שנתונים אלה הם אומדנים, והעלויות בפועל תלויות באופן ההפעלה, בטמפ´ שרוצים לשמור בבית, במזג האויר בפועל במהלך החורף וכו´
את הטבלאות המלאות ניתן למצוא באתר משרד התשתיות, בלינק הבא:
http://www.mni.gov.il/nr/ rdonlyres/f3104cb3-088c-4 21c-86c4-f7b157633b9b/0/h eating.doc
בגדול, גז חסכוני יותר מפני שניתן להפיק יותר קלויריות מק"ג גז מאשר מליטר סולר, נצילות התנורים גבוהה יותר מלכתחילה והבעירה שלו נקייה יותר ולכן נצילות התנור הגבוהה נשמרת (וזה גם ידידותי יותר לסביבה).

|
|
לכניסה לפורום: מיזוג אוויר לחצו כאן
|
|
אתם נמצאים בשרשרת הודעות זאת:
|
|
|
|
|