Archijob - Studio לוח מודעות דרושים | חיפוש עבודה | לוח דירות | יד-2 מערכת הפורומים לימודי עיצוב - לימודי אדריכלות אדריכלים , מעצבים פנים , מהנדסים , קבלנים חברות ומוצרי בניה ועיצוב חדשות וארועים ראיונות אדריכלים ומעצבים חשיפת פרויקטים - אדריכלים ומעצבים סקר שכר אדריכלים מעצבים ומהנדסים תחרויות אדריכלות ועיצוב בינלאומיות לוח דרושים מאמרים המגזין של archijob archijob פרסום באתר archijob אודות archijob עמוד הבית - archijob קבעו כעמוד הבית שליחת פרויקטים ומאמרים לאתר - archijob יצירת קשר - archijob שרותי השמה תפריט עליון
חדשות וארועים
כל כותרות החדשות ארועים ראיונות פרויקטים מאמרי דעה תחרויות אקדמיה מדיה עסקים English חיפוש בחדשות שליחת חדשות

שיחה עם האוצר דורון פולק על חשיבותה של אמנות במרחב הציבורי || ראיונות

שיחה עם האוצר דורון פולק על חשיבותה של אמנות במרחב הציבורי
 חדשות - כותרות
ניו יורק הים תיכונית II חשיפת אדריכלים ניו יורק הים תיכונית II חשיפת אדריכלים

הרצאות בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים, טכניון הרצאות בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים, טכניון

פרוייקט המסיכה תערוכת צילום חדשה ''פרוייקט המסיכה'' תערוכת צילום חדשה

ON and BEYOND בגלריית החווה, חולון ON and BEYOND בגלריית החווה, חולון

תערוכה קבוצתית חדשה בחלל האמנות נסימה-לנדאו, תל אביב  תערוכה קבוצתית חדשה בחלל האמנות נסימה-לנדאו, תל אביב 

Berlin Affordable Housing Challenge Berlin Affordable Housing Challenge

מערכת מדפים דיגיטלית חכמה מערכת מדפים דיגיטלית חכמה

זאהה חדיד אדריכלים נבחרו לתכנן את תחנת הרכבת בוילנה זאהה חדיד אדריכלים נבחרו לתכנן את תחנת הרכבת בוילנה

ראיון עם קרן ניב טולדנו מעצבת פנים ראיון עם קרן ניב טולדנו מעצבת פנים

מוצרים חדשים מבית רינות מחיצות מוצרים חדשים מבית רינות מחיצות

מציאת חן פרויקט הוויטרינות ברח דיזנגוף תל אביב ''מציאת חן'' פרויקט הוויטרינות ברח' דיזנגוף תל אביב

בין פנים לחוץ- תערוכת ציורים בגלריה זימאק ''בין פנים לחוץ''- תערוכת ציורים בגלריה זימאק

מערכת רגליות תמיכה מתכווננות לרצפה צפה Support מערכת רגליות תמיכה מתכווננות לרצפה צפה Support

תערוכת יחיד: שקר לבן בגלריה ימה תערוכת יחיד: שקר לבן בגלריה ימה

מסע במרחב הזמן לרומניה בבית האמנים תל אביב מסע במרחב הזמן לרומניה בבית האמנים תל אביב



לכל כותרות החדשות



ראיונות - ‏יום חמישי ‏15 ‏אפריל ‏2021 מאת: אביגיל טלמור

השיחה עם האוצר דורון פולק נשמעת כמו קריאה בספרו של ז'ול וורן - מסביב לעולם ב80 יום. יש תחושה שבזמן שאנשים אחרים יושבים וחושבים על הפרוייקט הבא שלם פולק כבר הספיק להשלים סיבוב ולחשוב כבר על הסיבוב הבא.

רק לאחרונה אצר את התערוכה ״יש ריח לאמנות״ בגלריית החווה בחולון יחד עם פרופ׳ יהודה רוט, את ''החלל הריק'' בגלריה של תיאטרון גבעתיים עם שותפתו אסתי דרורי ואת ''חלונות סאונד'' - מיזם ראשון של ״בלקוני״ – רשת בין־לאומית של אוצרים עצמאיים שהוקמה ביוזמת האוצרת דרורית גור אריה, פולק וד״ר מייקל לזר.

לאחר עשרות שנים של עשייה אמנותית בארץ ובעולם, פולק עדיין מגדיר את עצמו כמי שפועל ''מחוץ לממסד'' האמנותי, בוגר מדעי המדינה ותיאטרון אשר הגיע לתחום במקרה ולא דרך המסלול הרגיל כבוגר בית ספר ללימודי אוצרות או אמנות. הוא אוצר תערוכות במרחבים ציבוריים וחללים תעשייתים שאינם ה''קוביה הלבנה'' בה אנו רגילים לראות אמנות. 

אמנות על גבי עמודי גונדולות לבינאלה בונציה - האמנית אגנס דניס, אוצר דורון פולק.
אמנות על גבי עמודי גונדולות לבינאלה בונציה - האמנית אגנס דניס, אוצר דורון פולק.

כיצד הגעת לחיבור בין אמנות לחללים תעשיתיים?

בתחילת דרכי אי שם בשנות ה-80, פנה אלי האמן נחום טבת כדי שאעזור לו למצוא חללי סטודיו לאמנים וסטודנטים לאמנות, בזמנו רק התעוררה הדרישה  ועיריית תל אביב בדיוק התחילה לאפשר לאמנים לעבוד במקלטים הפזורים בעיר.
כשחשבתי היכן עוד יש חללים גדולים וריקים בהם ניתן לעשות שימוש, הבנתי כי התעשיה היא הפתרון והצלחתי לשכנע את חברת חשמל להקצות חללים שאינם בשימוש, בתוך תחנות כח, כחללי עבודה לאמנים פעילים. שם בעצם החלה פעילותי מול גופים גדולים שעל פניו נראה כי כל קשר בינם לבין אמנות, מקרי בהחלט. כיום יש אינספור אירועי אמנות שמתרחשים במרחב העירוני והציבורי - תערוכות בחוצות העיר, אירועי אמנות במרחב, שירה בתחנות אוטובוס ועוד, בזמנו ספגתי המון ביקורת על מהלך שכיום נתפס כמובן מאליו.

ניצול אוהל במפעלי ים המלח לתצוגת פיסול חיות העשויות מאבן מלח, אוצר: דורון פולק. צילום: ארטורא
ניצול אוהל במפעלי ים המלח לתצוגת פיסול חיות העשויות מאבן מלח, אוצר: דורון פולק. צילום: ארטורא

מדוע חשוב לך לעשות שימוש במרחב הציבורי כמקום להצגת אמנות?

אני מאמין כי אמנות צריכה להתקיים קודם כל במרחב הציבורי. כאשר אדם עומד וממתין בתחנת רכבת, בתור בבית חולים, בטרמינלים או מטייל ברחוב הוא פתוח לקבל מסרים ויזואליים, למה שאת העין לא תלכוד אמנות שתסקרן, תאתגר או תעורר השראה במקום רק פרסומות ומסרים מסחריים?
אני לא חושב שאוצרות שנעשית באופן מקצועי צריכה להתייחס אחרת להצגה במוזיאון או בחלל ציבורי. לשתיהן יש אותה אחריות כלפי האמנים, הקהילה, הסביבה והקהל.

עבודה של האמן ברנרדו שקולניק בתערוכת האמנות הסודית בבנין הנהלת בנק לאומי, אוצר דורון פולק, צילום: ארטורא
עבודה של האמן ברנרדו שקולניק בתערוכת האמנות הסודית בבנין הנהלת בנק לאומי, אוצר דורון פולק, צילום: ארטורא

אצרת תערוכות בחללי אמנות אלטרנטיביים
מה אתה כאוצר ''מרוויח'' מלאצור תערוכות בחללים שאינם מיועדים לכך?

אצרתי תערוכות באכסדרות של תיאטראות, גלריות, מרכזי תרבות ואוניברסיטאות וכן במבני מסחר, עסקים ותעשייה. הרווח הגדול שלי כאוצר הוא החיבור האמיתי בין האמנות לציבור, גם אם הציבור אינו צרכן אמנות מן המניין. חשוב לי שהעבודות יתקשרו עם הצופים בהם בכל מיני רמות, לפעמים החיבורים עם הסביבה נראים ''אקראיים'' אבל אני תמיד דואג שיהיה חיבור רעיוני או פיסי בין חלל התצוגה למה שמוצג בו.

התערוכה
התערוכה ''החלל הריק'' שהוצגה באכסדרת תיאטרון גבעתיים בזמן שהתיאטרון היה סגור, צילום: נועה פלג

האם לדעתך אמנות יכולה להיות מוצגת בכל מקום ובכל דרך?


כאיש פרפורמנס אני מאמין בהצגת אמנות מתוך תפיסה הוליסטית, כזאת המתחשבת בסביבה שמקיפה אותה ובאדם. מבחינתי חללים תעשייתים, ציבוריים מאפשרים יותר תנועה, גודל ומרחב. הדבר מאפשר אוצרות שונה בהרבה מובנים מאוצרות בחלל מוזיאלי. 

לפני מספר שנים אצרתי תערוכה בונציה על העמודים אליהם קושרים את הגונדולות, זאת תערוכה שאנשים רואים תוך כדי תנועה בעיר המבוססת על נסיעה בגונדולות. העמודים הללו הם חלק בלתי נפרד מהעיר, אנשים רגילים לראות אותם בצורה מסויימת ועל ידי שינוי קטן הם קבלו פנים אחרות. יש בכך משהו מרענן. פרוייקט נוסף שעשיתי בונציה הוא הצגה של אמנות ישראלית כאהלים בחצר מנזר, התערוכה נקראה ''שכינה באוהל'' דרך התצוגה יצרה חוויה מיוחדת בו בחרתי להציג את התערוכה דווקא בחצר המנזר. 

אמנות ישראלית מוצגת כאהלים בחצר מנזר בבינאלה ונציה, התערוכה שכינה באוהל,צילום: ארטורא
אמנות ישראלית מוצגת כאהלים בחצר מנזר בבינאלה ונציה, התערוכה שכינה באוהל,צילום: ארטורא

גם עם חברות מסחריות יצא לי לא פעם להקים תערוכות. למשל שיתוף פעולה שעשיתי עם שטראוס כאשר הם השיקו את המותג מגנום. בפרוייקט הוצגו עבודות של שמונה אמנים ואמניות כמחווה לאמניות שהשפיעו על תפיסת האמנות במאה העשרים.
אני מאמין שגם דרך החיבור של מותג מסחרי עם אמנות ניתן ליצור חוויה דרכה מעבירים לקהל תכנים וחויה ויזואלית שאולי לא היה נחשף אליה בדרך אחרת, במקרה זה אמניות משפיעות. כמובן שבעבודה עם חברה מסחרית ישנם תקציבים אחרים ושיקולים מסחריים, כל השאר תלוי בכמה עקשן האוצר ועד כמה הוא עומד על דעותיו ומהם הגבולות שהוא מציב.


אמנות במרחב הציבורי תערוכה בנושא העצמה נשית בחסות מגנום שטראוס בנמל תל אביב,צילום: ארטורא
אמנות במרחב הציבורי תערוכה בנושא העצמה נשית בחסות מגנום שטראוס בנמל תל אביב,צילום: ארטורא

יוצא לך גם לא פעם לעבוד מול גופים עירוניים, כיצד התנהל התהליך?

הוזמנתי לתכנן עם שותפתי אסתי דרורי מתחמי פסלים ייחודים הפתוחים לקהל הרחב בנהריה ובטבריה. בשני המקרים דרך העבודה הייתה פתוחה מתוך שיח מכבד וגלוי, הכל היה ''על השולחן''. בשני הפרוייקטים דרישות העיריה היו ברורות - לדבר לקהל בגובה העיניים. הקומוניקטיביות של העבודות הייתה חשובה מאוד במקרה זה וההחלטה בשניהם הייתה לספר סיפור המתאים באופן אינדיבידואלי לעיר. גני פסלים מהווים אטרקציה תרבותית -אמנותית התורמת לערכים חינוכיים והיסטוריים בעיר.

במקרה של הגן בטבריה היצירות שנבחרו עוסקות בערכי העיר טבריה תחת הכותרת ''עבר מצמיח עתיד'', והשראתן נובעת מהשפה העברית והניקוד הטברייני. הגן תוכנן בעבודה משותפת וצמודה עם אדריכלית העיר עד הפרטים הקטנים ביותר. 


גן פסלים אמנות ישראלית בנושא ניקוד טבריני בטבריה, צילום: ארטורא

מהו פרוייקט החלומות שלך?

זה חייב להיות פרוייקט גדול שמחבר בין אמנות לתעשיה, אני מאמין בכל ליבי שהעתיד בנוי על חיבורים שכאלה. ליאונרדו דה ווינצ'י כנראה היה הראשון שהבין את העוצמה הכרוכה בחיבור הזה..




לרשימת הכותרות [חזור לעמוד קודם Print News ]

 תגובות פייסבוק
תגובות גולשים  תגובות גולשים [ 0 ]
empty image

אין בשלב זה תגובות של גולשים לידיעה זו

היה הראשון להגיב !
 

 

 שם:
 דוא"ל: (לא חובה)
 תוכן התגובה:
 הקלידו את המילה:
captcha  
[ מטרת בדיקה זו לחסום תוכנות פרסום ספאם ]


 החדשות הנצפות ביותר בחודש האחרון
תערוכה קבוצתית חדשה: אהבה נזילה  תערוכה קבוצתית חדשה: אהבה נזילה 

מציירים סיפור אהבה בגלריה חנקין, חולון ''מציירים סיפור אהבה'' בגלריה חנקין, חולון

תערוכת יחיד: ויטרזים רכים בבית האמנים, תל אביב תערוכת יחיד: ויטרז'ים רכים בבית האמנים, תל אביב

תערוכה לצייר בפח בבית האמנים בחיפה תערוכה ''לצייר בפח'' בבית האמנים בחיפה

תערוכת שימור ושימוש חוזר במבנים, REUSE תערוכת שימור ושימוש חוזר במבנים, REUSE

עיצוב ותכנון משרדי II SVB  חשיפת אדריכלים עיצוב ותכנון משרדי II SVB חשיפת אדריכלים

אניסה אשקר: סקיצה פריזאית במכון הצרפתי אניסה אשקר: סקיצה פריזאית במכון הצרפתי

מרחב קליטה II חשיפת סטודנטים מרחב קליטה II חשיפת סטודנטים

בית כפרי בסגנון מודרני II חשיפת מעצבים בית כפרי בסגנון מודרני II חשיפת מעצבים

מערכת רגליות תמיכה מתכווננות לרצפה צפה Support מערכת רגליות תמיכה מתכווננות לרצפה צפה Support

תכנון ועיצוב מטה חברה בברזיל תכנון ועיצוב מטה חברה בברזיל

זית אצל זית תערוכה בבית ראובן ''זית אצל זית'' תערוכה בבית ראובן

תערוכת יחיד: שקר לבן בגלריה ימה תערוכת יחיד: שקר לבן בגלריה ימה

מוצרים חדשים מבית רינות מחיצות מוצרים חדשים מבית רינות מחיצות

תל אביב בסיבוב- אדריכלות תל אביבית בציור ''תל אביב בסיבוב''- אדריכלות תל אביבית בציור


 

 

 






יצירת קשר ופרסום באתר

פרסום ב Archijob
יצירת קשר
שרותי השמה
קראו אודות אתר Archijob
חשיפת פרויקטים
שליחת חדשות
המלצות לשיפור
המליצו לחברים

חתימה על ניוזלטר

הוספת ארכיג'וב למועדפים

קביעת האתר כעמוד הבית

 

ארכיג'וב-סטודיו

קורס רוויט
Revit

קורס אוטוקאד
קורס סקצ'אפ
Sketchup

קורס ויריי לסקצ'אפ

קורס פוטושופ
קורס פוטושופ
לאדריכלים ומעצבים

קורס אילוסטרייטור
קורס אוטוקאד
תלת מימד

קורס עיצוב פנים
מכינה לעיצוב
מכינה לאדריכלות
הכנת תיק עבודות
קורס הום סטיילינג

לימודים וקורסים

לימודי אדריכלות
לימודי עיצוב פנים
תואר שני באדריכלות ועיצוב
לימודי עיצוב תעשייתי
לימודי תקשורת חזותית עיצוב גרפי
לימודי אדריכלות נוף
לימודי הנדסה אזרחית
מכינות לעיצוב ואדריכלות
לימודי אוטוקאד
לימודי פוטושופ
לימודי רישום וציור
לימודי צורפות
לימודי עיצוב אופנה טקסטיל
לימודי צילום

טיפ אוטוקאד

אנשי מקצוע

אדריכלים
מעצבי פנים
מהנדסי בנין
קבלני שיפוצים
אדריכלי נוף
מעצבים תעשיתיים
מעצבים גרפיים
מבצעי הדמיות
בוני מודלים
ניהול / פיקוח בניה

 

לוח המודעות

דרושים
חיפוש עבודה
לוח דירות - נדלן
קונים - מוכרים

 

חברות ומוצרים

ריצוף
דלתות
אביזרי אמבטיה
ריהוט
מטבחים
חלונות
ריהוט משרד
גינה ונוי
תאורה
עץ
ריהוט גן
קרמיקה
אלומיניום
אבן
חיפוי וציפוי
פרגולות
פרקט

 

פורומים

פורום אדריכלות
פורום בניה
פורום עיצוב פנים
פורום בניה ירוקה

פורום ריצוף
פורום אלומיניום
פורום צבעים וטיח
פורום מים
פורום מיזוג אוויר
פורום דלתות
פורום יבוא אישי מסין
פורום פרזול ועץ

פורום תאורה
פורום איטום בידוד אקוסטיקה
פורום גבס
פורום זכוכית
פורום חיפוי וציפוי
פורום שיש ואבן
פורום בית חכם אודיו-וידאו
פורום אנרגיה סולארית
פורום ריהוט משרדי
פורום תמ"א 38
פורום מדרגות
פורום מטבחים
פורום מיגון וממ"דים
פורום מחשבים ורשתות
פורום הדפסות ופלוטרים
פורום אוטוקאד
פורום הדמיות
פורום סקצ'אפ
פורום פוטושופ

 

 

האתר מנוהל באמצעות חברת ארכיג'וב עסקים בע"מ | כל הזכויות שמורות: איתי אלמוג-בר , אדריכל - יוצר האתר  2000 - 2020 ©
טלפון : 03-7467780 | דוא"ל :
webmaster@archijob.co.il  |  כתובת: ארכיג'וב עסקים  רחוב תובל 20 קומה 1 מתחם הקיבוץ רמת גן (מחוז תל אביב)
www.Archijob.co.il  |  www.Archifind.co.il  |  www.Archijob.biz  |  www.archijob-studio.co.il

Archijob Business ltd operates the Archijob website  |  All rights reserved : Itay Almog - Bar, Architect - Site creator  2000 - 2020 ©
phone: +972-3-7467780 | email:
webmaster@archijob.co.il  | address: Archijob Business , 20 Tuval st. Ramat Gan (Tel Aviv District)