Archijob - Studio לוח מודעות דרושים | חיפוש עבודה | לוח דירות | יד-2 מערכת הפורומים לימודי עיצוב - לימודי אדריכלות אדריכלים , מעצבים פנים , מהנדסים , קבלנים חברות ומוצרי בניה ועיצוב חדשות וארועים ראיונות אדריכלים ומעצבים חשיפת פרויקטים - אדריכלים ומעצבים סקר שכר אדריכלים מעצבים ומהנדסים תחרויות אדריכלות ועיצוב בינלאומיות לוח דרושים מאמרים המגזין של archijob archijob פרסום באתר archijob אודות archijob עמוד הבית - archijob קבעו כעמוד הבית שליחת פרויקטים ומאמרים לאתר - archijob יצירת קשר - archijob שרותי השמה תפריט עליון
חדשות וארועים
כל כותרות החדשות ארועים ראיונות פרויקטים מאמרי דעה תחרויות אקדמיה מדיה עסקים English חיפוש בחדשות שליחת חדשות

פרק מתוך הספר תפיסה הוליסטית באדריכלות מאת נילי פורטוגלי | מאמר דעהפרק מתוך הספר תפיסה הוליסטית באדריכלות מאת נילי פורטוגלי | מאמר דעה

 חדשות - כותרות
האמן אלכס ליבק, מבכירי הצלמים בישראל, יציג תערוכת יחיד חדשה האמן אלכס ליבק, מבכירי הצלמים בישראל, יציג תערוכת יחיד חדשה

מודעות פנימית לכוחם של חומרים מודעות פנימית לכוחם של חומרים

שלוש תערוכות חדשות במרכז לקרמיקה עכשווית שלוש תערוכות חדשות במרכז לקרמיקה עכשווית

מכוניות ומרפסות מבליעות זיכרונות ילדות מכוניות ומרפסות מבליעות זיכרונות ילדות

לוח הגשות פרוייקט גמר של התוכנית לעיצוב פנים בביהס לעיצוב וחדשנות לוח הגשות פרוייקט גמר של התוכנית לעיצוב פנים בביה''ס לעיצוב וחדשנות

כשאדריכל מצייר את אהבתו לתל אביב כשאדריכל מצייר את אהבתו לתל אביב

כשהאמנות היא חלק מהחיים המשפחתיים כשהאמנות היא חלק מהחיים המשפחתיים

אחרית הרהיט -תערוכה על הקשר שבין מעצב - תרבות - חברה אחרית הרהיט -תערוכה על הקשר שבין מעצב - תרבות - חברה

שתי יוצרות שהופכות לאחת בתערוכה חדשה שתי יוצרות שהופכות לאחת בתערוכה חדשה

ספרייה  נטולת ספרים בקנדה | פרוייקט חול ספרייה '' נטולת ספרים'' בקנדה | פרוייקט חו''ל

הומאז לאדריכל והמעצב חריט ריטוולד לרגל יום הולדתו שחל היום הומאז' לאדריכל והמעצב חריט ריטוולד לרגל יום הולדתו שחל היום

פרק מתוך הספר תפיסה הוליסטית באדריכלות מאת נילי פורטוגלי | מאמר דעה פרק מתוך הספר תפיסה הוליסטית באדריכלות מאת נילי פורטוגלי | מאמר דעה

דימויים ארכיטקטונים בטקסטיל דימויים ארכיטקטונים בטקסטיל

צבעוניות מתפרצת בציורים גדולי מימדים צבעוניות מתפרצת בציורים גדולי מימדים

Idea Exchange Old Post Office | English Version Idea Exchange Old Post Office | English Version



לכל כותרות החדשות



מאמרי דעה - ‏יום שלישי ‏23 ‏יוני ‏2020 כתב Archijob5


פתח דבר - מתוך הספר תפיסה הוליסטית באדריכלות מאת: נילי פורטוגלי

בספר זה אפגיש אתכם הקוראים עם הפרשנות שקיבלה על ידי התפיסה ההוליסטית והחווייתית [פנומנולוגית] לתחום האדריכלות. תפיסת עולם זו נמצאת בשנים האחרונות בחזית השיח המדעי ומציגה רעיונות חדשניים בדיסציפלינות כמו קוסמולוגיה, נירוביולוגיה, פסיכולוגיה ומדעי המוח. תחומי מדע אלו מתכנסים ונמצאים בדיאלוג מתמשך אף עם יסודותיה של הפילוסופיה והלוגיקה הבודהיסטית. שני עולמות שלהם משויכת
עבודתי.

אראה זאת דרך סיפורו של בניין “מרכז למוסיקה וספריה ע“ש פליציה בלומנטל,“ שתכננתי בכיכר ביאליק בתל אביב ושבנייתו נסתיימה ב־.1996 זהו בניין ציבורי מוכר שהוא - יותר מכל בניין אחר שתוכנן על ידי - ייצוג קוהרנטי לתפיסת עולם שלמה, תפיסת עולם הומניסטית שאני מיישמת במשך יותר מ־38 שנות עבודתי בפרויקטים שתכננתי בארץ ובעולם. הספר יציג כיצד תפיסה זו ותהליך התכנון שאני עובדת לפיו, השונה במהותו מתהליכי התכנון הנהוגים, יושמו בתכנון בניין זה בכל רמות קנה המידה שלו, תוך כדי התייחסות למציאות ההיסטורית והפיזית של הסביבה האורבנית שהוא נבנה בה: כיכר ביאליק, שהיא ממשק ייחודי בין מזרח למערב - יצירה ישראלית ייחודית. ממשק שאני אישית מייצגת בהיותי דור שביעי למשפחה החיה בצפת מראשית המאה ה־19 ונכדתו של ד“ר ניסן כַ ַהן, מייסד התנועה הציונית בהונגריה.



הנחת היסוד שאציג היא שיופי והרמוניה באדריכלות [ובכל אמנות מעשה ידי האדם] הם תכונות
אובייקטיביות הטמונות במבנה עצמו ובתהליך היוצר אותם.   

מהתנסות אישית בתחומי יצירה מגוונים אומר בביטחון שאין הבדל מהותי בין תכנון של כיכר עירונית, בניין, כיסא, עימוד של ספר או בנייה של סרט [שאני עובדת כעת על כתיבת תסריטו ועל בימויו.] אותם חוקים הקובעים את מערכת היחסים הנכונה בין החלקים לשלם, המערכת האחראית לתחושת האחדות
בבניין ,]Unity[ נכונים בהגדרתם המופשטת לכל מה שעשוי מצורה, חומר וצבע בכל רמה של קנה מידה. ההבדל הקיים הוא בתכנים, במרכיבים וברמת המורכבות של המוצר.

מתחם ביאליק, שבמרכזו עומדת הכיכר, נמצא בתהליך התחדשות המעורר עניין ציבורי נרחב, ומעידה
על כך כמות האנשים הרבה המבקרת בכיכר בכלל ובבניין “מרכז למוסיקה וספריה“ הפעיל בפרט.
בכיכר ביאליק אפשר לראות שהאדריכלים האירופים מראשית שנות העשרים עד תחילת שנות
השלושים, שחיפשו שפה אדריכלית ישראלית ייחודית הצומחת מהמקום, השכילו ליצור שפה מקומית. גם אני חיפשתי שפה כזו כאשר התחלתי בתכנון בניין “מרכז למוסיקה וספריה“ - הבניין החדש היחיד שנבנה בכיכר מאז.

הספר נועד לעורר דיון ציבורי רחב בשאלות מרכזיות המעסיקות את הציבור הרחב, והמהוות אתגר העומד בפני אדריכלות המאה ה־21 בנוגע לדרך ההתערבות בסביבה עירונית קיימת ובעלת ערך היסטורי מובהק שעלינו לכבד ולשמור בבואנו לשלב בה אדריכלות עכשווית חדשה, תוך כדי שימוש בפוטנציאל
הקיים בעידן הטכנולוגי המודרני שאנו חיים בו.

ההגדרה שאתן בספר למונחים כמו “איכות“ או “הטמעת ערכים לשימור סביבה“ תהיה רחבה מזו שהתרגלנו אליה. על פי הגדרתי, האדם הוא המשאב הסביבתי המרכזי שהמתכנן צריך לתת עליו את הדעת
בבואו לתכנן את הסביבה הפיזית שאנו חיים בה.

כריכת הספר, באדיבות: נילי פורטוגלי

כריכת הספר, באדיבות: נילי פורטוגלי

אדריכלות נועדה לבני אדם - תפיסה חווייתית לאדריכלות

 

מטרתה של האדריכלות היא, בראש ובראשונה, ליצור סביבה אנושית עבור בני אדם. אף על פי כן החברה המודרנית איבדה את הערך המרכזי, שהוא האדם, ויצרה
סביבה שיש בה תחושה של ניכור בין האדם לסביבתו. בניינים משפיעים על חיינו וקובעים את עתידה של הסביבה הפיזית שאנו חיים בה למשך שנים רבות, לפיכך מבחנם האמתי הוא מבחן הזמן. כשאנו בוחנים את כל אותם הבניינים והמקומות [מהעבר ומההווה] שהאדם מרגיש בהם “כבתוך ביתו“ ושאנו חשים רצון לחזור אליהם שוב ושוב, כלומר הרלוונטיות שלהם היא מעבר לזמן ,]Timeless[ אנו רואים כי אלו הם אותם המקומות המעוררים בנו חוויה רגשית עמוקה ונוגעים ללבנו. 

אין ספק כי כל אותם הבניינים ויצירות האמנות שאפשר לכנותם על־זמניים נוצרו בחברות ששאבו את כוחן מהתרבות ומהמסורת שלהן. עם זה, אפשר להבחין כי כל הבניינים האלה מעוררים בנו חוויה רגשית דומה מאוד ללא קשר למקום, לתקופה או לתרבות שהם נוצרו בה ואף ללא קשר למקום או לתרבות של מי שחווה את החוויה. בעקבות הבחנה זו הניח אלכסנדר כי פרט לשונה שבין הבניינים, יש בבסיסם יסוד אוניברסלי ונצחי המשותף לכולנו כבני אדם.

יש דרכים שונות לתאר את הבניינים המקרינים את האיכות העל־זמנית: האדריכל פרנק לויד רייט כינה אותם “בניינים הלוקחים אותך מעבר למילים.“ סטפן גרבו מצטט בספרו Alexander, Christopher Architecture in Paradigm  New  a  for  Search  The

את אלכסנדר האומר: “הבניינים שלהם ערך רוחני הם דיאגרמה של פנימיות היוניברס או תמונה של פנימיות נפש האדם.“ הקשר החווייתי־רגשי שנוצר בין האנשים ובין הבניינים שאני מתכננת, לרבות ב“מרכז למוסיקה וספריה ע“ש פליציה בלומנטל,“ מתרחש בכל רמות הקשר שבין האדם לסביבה, החל בקנה המידה האורבני, כלומר בדרך שהבניין תורם לחוויה המתרחשת במרחב הציבורי [במקרה זה לכיכר ביאליק בתל אביב,] וכלה בחללי הבניין עצמו ובפרטי המנורה, הכורסה או הידית של הדלת, כלומר הקשר מתקיים ברמה האינטימית ביותר שבין המשתמש למקום, כפי שאתאר בהמשך הדברים. 

באמנות המושגית, שהאדריכלות העכשווית היא חלק ממנה, ביקשו להתנתק מעולם הרגשות ולקשור את התכנון לעולם האידאות והדימויים. בשל כך נוצרו בניינים וארטיפקטיים שהקשר שלנו אליהם שכלתני גרדא ונטול כל בסיס רגשי. הנחת היסוד שאני מתבססת עליה בספר זה דרך סיפורו של בניין “מרכז למוסיקה וספריה“ שתכננתי היא שכדי לשנות את פני הסביבה וליצור מקומות חדשים “כבתוך ביתנו,“ וארטיפקטיים שאכן נרגיש בהם ונצחי המשותף לכולנו כבני אדם. אין מדובר בשינוי של סגנון, אופנה או חזון אישי של יוצר, אלא בצורך לאמץ תפיסת עולם חדשה, תפיסת עולם הוליסטית חוצת תרבויות, שתחליף את דרכי החשיבה והתפיסות הקיימות שיש בהן סכנה קיומית לסביבה הפיזית והאנושית שאנו חיים בה.

 

מימין: צפת, בית כנסת יוסף קארו [המאה ה־16 לספירה] במרכז: His-an-Fu סין [מאות 8-7 לספירה.], משמאל: דלפי יוון [המאה ה־4 לספירה.]

מימין: צפת, בית כנסת יוסף קארו [המאה ה־16 לספירה] במרכז: His-an-Fu סין [מאות 8-7 לספירה.], משמאל: דלפי יוון [המאה ה־4 לספירה.]
דימויים: 




נילי פורטוגלי / תפיסה הוליסטית באדריכלות / הוצאת עם עובד, תל-אביב


כעת ב- E-BOOK

בכותר - הספרייה המקוונת בישראל לקישור:


 

בשפה האנגלית E-BOOK ל-קישור:

לרשימת הכותרות [חזור לעמוד קודם Print News ]

 תגובות פייסבוק
תגובות גולשים  תגובות גולשים [ 0 ]
empty image

אין בשלב זה תגובות של גולשים לידיעה זו

היה הראשון להגיב !
 

 

 שם:
 דוא"ל: (לא חובה)
 תוכן התגובה:
 הקלידו את המילה:
captcha  
[ מטרת בדיקה זו לחסום תוכנות פרסום ספאם ]


 החדשות הנצפות ביותר בחודש האחרון
מערכת כיבוי ייחודית למוזיאונים , מבנים היסטוריים ואתרי מורשת – ערפל מים מערכת כיבוי ייחודית למוזיאונים , מבנים היסטוריים ואתרי מורשת – ערפל מים

פנל פרוייקטים עברה לשימוש בלוחות בעלי הגנה אנטיבקטריאלית פנל פרוייקטים עברה לשימוש בלוחות בעלי הגנה אנטיבקטריאלית

ראיון עם האדריכל בני פרי - V5 אדריכלים. ראיון עם האדריכל בני פרי - V5 אדריכלים.

מול מדרונות מטע - תערוכת ציורי נופים ארץ ישראלים מול מדרונות מטע - תערוכת ציורי נופים ארץ ישראלים

מדגל מציעה ברזים אלקטרוניים המופעלים ללא מגע 'מדגל' מציעה ברזים אלקטרוניים המופעלים ללא מגע

ספרייה  נטולת ספרים בקנדה | פרוייקט חול ספרייה '' נטולת ספרים'' בקנדה | פרוייקט חו''ל

600,000 הקרנת וידאו בלופ על סרקופג. 600,000 הקרנת וידאו בלופ על סרקופג.

נתיב חדש ליצירה בתוך מרחב מוגבל או מבוי סתום נתיב חדש ליצירה בתוך מרחב מוגבל או מבוי סתום

עבודות מיצב ווידאו אשר עוסקות בפוליטיקה קווירית בתערוכה חדשה עבודות מיצב ווידאו אשר עוסקות בפוליטיקה קווירית בתערוכה חדשה

הדרך לעין חרוד - מסע עכשווי על פי ספרו של עמוס קינן, בתערוכה חדשה הדרך לעין חרוד - מסע עכשווי על פי ספרו של עמוס קינן, בתערוכה חדשה

כיצד מוגדר מבנה אדריכלי טרם היוולדו כיצד מוגדר מבנה אדריכלי טרם היוולדו

כשאדריכל מצייר את אהבתו לתל אביב כשאדריכל מצייר את אהבתו לתל אביב

פרק מתוך הספר תפיסה הוליסטית באדריכלות מאת נילי פורטוגלי | מאמר דעה פרק מתוך הספר תפיסה הוליסטית באדריכלות מאת נילי פורטוגלי | מאמר דעה

Idea Exchange Old Post Office | English Version Idea Exchange Old Post Office | English Version

צבעוניות מתפרצת בציורים גדולי מימדים צבעוניות מתפרצת בציורים גדולי מימדים


 

 

 






יצירת קשר ופרסום באתר

פרסום ב Archijob
יצירת קשר
שרותי השמה
קראו אודות אתר Archijob
חשיפת פרויקטים
שליחת חדשות
המלצות לשיפור
המליצו לחברים

חתימה על ניוזלטר

הוספת ארכיג'וב למועדפים

קביעת האתר כעמוד הבית

 

ארכיג'וב-סטודיו

קורס רוויט
Revit

קורס אוטוקאד
קורס סקצ'אפ
Sketchup

קורס ויריי לסקצ'אפ

קורס פוטושופ
קורס פוטושופ
לאדריכלים ומעצבים

קורס אילוסטרייטור
קורס אוטוקאד
תלת מימד

קורס עיצוב פנים
מכינה לעיצוב
מכינה לאדריכלות
הכנת תיק עבודות
קורס הום סטיילינג

לימודים וקורסים

לימודי אדריכלות
לימודי עיצוב פנים
תואר שני באדריכלות ועיצוב
לימודי עיצוב תעשייתי
לימודי תקשורת חזותית עיצוב גרפי
לימודי אדריכלות נוף
לימודי הנדסה אזרחית
מכינות לעיצוב ואדריכלות
לימודי אוטוקאד
לימודי פוטושופ
לימודי רישום וציור
לימודי צורפות
לימודי עיצוב אופנה טקסטיל
לימודי צילום

טיפ אוטוקאד

אנשי מקצוע

אדריכלים
מעצבי פנים
מהנדסי בנין
קבלני שיפוצים
אדריכלי נוף
מעצבים תעשיתיים
מעצבים גרפיים
מבצעי הדמיות
בוני מודלים
ניהול / פיקוח בניה

 

לוח המודעות

דרושים
חיפוש עבודה
לוח דירות - נדלן
קונים - מוכרים

 

חברות ומוצרים

ריצוף
דלתות
אביזרי אמבטיה
ריהוט
מטבחים
חלונות
ריהוט משרד
גינה ונוי
תאורה
עץ
ריהוט גן
קרמיקה
אלומיניום
אבן
חיפוי וציפוי
פרגולות
פרקט

 

פורומים

פורום אדריכלות
פורום בניה
פורום עיצוב פנים
פורום בניה ירוקה

פורום ריצוף
פורום אלומיניום
פורום צבעים וטיח
פורום מים
פורום מיזוג אוויר
פורום דלתות
פורום יבוא אישי מסין
פורום פרזול ועץ

פורום תאורה
פורום איטום בידוד אקוסטיקה
פורום גבס
פורום זכוכית
פורום חיפוי וציפוי
פורום שיש ואבן
פורום בית חכם אודיו-וידאו
פורום אנרגיה סולארית
פורום ריהוט משרדי
פורום תמ"א 38
פורום מדרגות
פורום מטבחים
פורום מיגון וממ"דים
פורום מחשבים ורשתות
פורום הדפסות ופלוטרים
פורום אוטוקאד
פורום הדמיות
פורום סקצ'אפ
פורום פוטושופ

 

 

האתר מנוהל באמצעות חברת ארכיג'וב עסקים בע"מ | כל הזכויות שמורות: איתי אלמוג-בר , אדריכל - יוצר האתר  2000 - 2020 ©
טלפון : 03-7467780 | דוא"ל :
webmaster@archijob.co.il  |  כתובת: ארכיג'וב עסקים רחוב הברזל 38 כניסה ב' קומה 2 רמת החייל - תל אביב
www.Archijob.co.il  |  www.Archifind.co.il  |  www.Archijob.biz  |  www.archijob-studio.co.il

Archijob Business ltd operates the Archijob website  |  All rights reserved : Itay Almog - Bar, Architect - Site creator  2000 - 2020 ©
phone: +972-3-7467780 | email:
webmaster@archijob.co.il  | address: Archijob Business , 38 Habarzel st. B