Archijob - Studio לוח דרושים | חיפוש עבודה | לוח דירות | יד-2 מערכת הפורומים לימודי עיצוב - לימודי אדריכלות אדריכלים , מעצבים פנים , מהנדסים , קבלנים חברות ומוצרי בניה ועיצוב חדשות וארועים ראיונות אדריכלים ומעצבים חשיפת פרויקטים - אדריכלים ומעצבים סקר שכר אדריכלים מעצבים ומהנדסים תחרויות אדריכלות ועיצוב בינלאומיות הבלוג של archijob מאמרים עיצוב פנים המגזין של archijob archijob פרסום באתר archijob אודות archijob עמוד הבית - archijob קבעו כעמוד הבית שליחת פרויקטים ומאמרים לאתר - archijob יצירת קשר - archijob תפריט עליון
Archijob.co.il | מדור ראיונות
לרשימת ראיונות מלאה

Interviews List

ראיון עם עדי דגן - מעצבת ובעלים של סטודיו גורילות

''...לימודי הסוציולוגיה גרמו לי להבין שכדי להיות מעצב טוב צריך להתחבר ולהבין את צרכי הלקוח. עיצוב הוא תחום שנוגע בחברה, בצורך פסיכולוגי. אף אחד לא קונה משהו בגלל שהוא צריך אלא רק בגלל שהוא רוצה...."

מאת: אביגיל טלמור
פרסום באתר: 9/2019


עדי דגן- סטודיו גורילות. צילום: מירב לוי. ארט: יפעת אבוקן
עדי דגן- סטודיו גורילות. צילום: מירב לוי. ארט: יפעת אבוקן 

"בית הוא מושג רחב לדו-שיח שאנחנו מנהלים עם הפנטזיה שיש לנו בראש לגבי צורת החיים שהיינו רוצים לעצמנו״. ענתה עדי דגן כשנשאלה איך היא מגדירה בית, כשישבתי עימה לשיחה על בתים, עיצוב למעצבים ומיתוג לאדריכלים ומעצבי פנים.

גורילות (עוד נשוב לפשר השם) הוקם על ידי עדי דגן, לפני כ-15 שנה
, זהו סטודיו בוטיק קטן ומעניין שהוקם על ידי דגן, בוגרת המחלקה לעיצוב תקשורת חזותית, בעלת תואר ראשון במדעי החברה, ובעלת מותג אופנה לשעבר.

הסטודיו מתמחה בבנייה של אסטרטגיה ותרגומה לשפה חזותית ומיתוג. בשל האופי הייחודי של העבודות ועומקן, הסטודיו מושך אליו בעיקר מעצבים, אדריכלים ומרבית לקוחתיו הם אנשי עיצוב ולייף סטייל. עיצוביה של דגן משדרים כי העבודה נעשית תוך כדי מחקר מעמיק והבלטת החלק החשוב בזכותו האדריכל או המעצב יכול להתבלט בשוק.

נתחיל בשאלה כיצד הגעת לשם "גורילות"?
מעבר לכך שגורילה היא החיה האהובה עלי, מצאתי כי היא משדרת עוצמה וכח אך באותה נשימה, עדינות ורגישות. תכונות שחושובות לי הן כמעצבת והן כאדם. כאשר אנשים פוגשים אותי הם תמיד מופתעים לגלות שאני האישה שמאחורי המותג גורילות.

ספרי לקוראינו כיצד נגשים לתהליך מיתוג סטודיו או מעצב?
בראשית התהליך אני עורכת עם הלקוח/ה ראיון עומק. עלי להבין דרך השיח מה הלקוח רוצה ומה הוא מקווה שהמיתוג יעזור לו להשיג. נשאלות שאלות מכוונות, לא תמיד פשוטות שעליו לענות עליהן בכנות.

כלי נוסף, שאני מוצאת אפקטיבי, הוא שיטת NLP
- Neuro Linguistic Programming שעוזרת לי להכנס לראש של הלקוח.
שיטת ה- NLP גורמת ללקוח/ה להגיע ממקום מאוד שקט ואינטימי להבנות עסקיות ואישיות. הדבר מקדם את תהליך המיתוג פלאים.
כאנו מגיעים להבנה מהי הנקודה ממנה הלקוח הכי מתרגש ושם מתחילים לחפש את הערכים למיתוג. אנו בסטודיו נמיר את ההבנות לפתרון גרפי שיתקשר עם העולם שבחוץ.


מיתוג למיכל פלד, סטודיו גורילות


"...במיתוג של ״מיכל פלד״ - היה חשוב לנו להדגיש את הייתרונות של המעצבת בביצוע של פרוייקטים בשטח והתנהלות מול קבלנים, ומשדר ביטחון, וותק ומקצועיות..."


"בדרך כלל הלקוחות מגיעים אלי עם איזשהו רצון ותוך כדי תהליך הם מבינים כי זה לא בהכרח מה שהם צריכים. בתהליך המיתוג הלקוח שלי מתחיל לראות דרך עיני הלקוחות שלו, הקיימים ופוטנציאלים. זוהי התבגרות ואחריות עסקית שקורית בתהליך מיתוג".
כדי לסבר את האוזן  תהליך המיתוג יכול להתחלק לשני שלבים או להתבצע בשני היקפים:

מיתוג בסיסי: כולל בניית אסטרטגיה מותגית ולוגו. חלק זה יכול לקחת כחודש חודשיים. העיצוב נטו לוקח כחודש אבל הדיאלוג יקח בערך אותו זמן. הלקוח יקבל סקיצות לשלושה לוגואים שונים מהן יבחר לוגו אחד.

מיתוג מלא: תהליך שיכול לקחת גם חצי שנה ויכלול:  אסטרטגיה מותגית, עיצוב לוגו, בניית אתר תדמיתי (פורטפוליו), מיתוג משרדי- נייר, חתימת מייל, מתנה ממותגת ללקוחות ועוד ועוד.


מיתוג להרמן, סטודיו גורילות, צילום באדיבות סטודיו גרילות


״...הרמן -היא חברה ישראלית גרמנית ייחודית לצביעת בתי יוקרה, אשר חבריה הצבעים למדו באקדמיה הגרמנית לצבע. חשבנו על לוגו שישדר מצד אחד את האופי והדיוק האירופאי של החברים, ומצד שני את המומחיות של ״הרמן״ בעבודות צבע מורכבות, ואפקטים של צבע על קירות. הלוגו הוא שילוב של פונט מעודן וציור של העובדים בזמן פעולה שהפכנו לאייקונים...".


מדוע בעצם אדריכלים, מעצבי פנים או העוסקים בעיצוב בכלל זקוקים למיתוג?
מיתוג מחבר בין בית עסק או מעצב למערכת ערכים. החוכמה למצוא את מערכת הערכים שתקלע לקהל היעד אליו רוצה המעצב להגיע. כל אדריכל או מעצב מושך אליו לקוחות שונים ודרך המיתוג אנו חייבים לדעת לתקשר עם הקהל הזה. אין מעצב אחד שדומה לאחר ואין לקוח שדומה לאחר.

"במיתוג אנו מוצאים מהי הנקודה הייחודית לך ולבית העסק שלך. הלקוח העתידי שלך יתחבר דרך ערכי המיתוג שלך לערכיך העיצוביים"

כאשר פנתה המעצבת שרון ארני, אחת ממעצבות הפנים הבולטות בתחום, לסטודיו גורילות ובקשה מיתוג לבית העסק שלה התחיל תהליך פורה במיוחד- מספרת עדי. מדובר בסטודיו מבוסס בעל קהל לקוחות קבוע ומגובש, אך שרון חשה שסגנונה הייחודי והמוכר דורש חידוד וחיזוק גרפי. חשוב לציין שמדובר בסטודיו ותיק ומוכר, הדבר מלמד כי אף פעם לא מאוחר למתג. תהליך המיתוג יכול להתרחש בכל שלב של בית העסק.
תוך כדי הראיון הפתיעה שרון וסיפרה כי למדה ספרות ושירה אנגלית. מיד הבנו שתינו את ההתרגשות והתשוקה שיש בה לתחום. הצעתי שנעשה במיתוג קישור לעולם אסוציטיבי המזוהה עם ספרות ושירה. המעצבת אהבה את ההצעה במיוחד לאור העובדה כי כל בית שהיא מעצבת מתקשר לה לסיפור או ספר שקראה. אין ספק כי מרגישים ברבדים הנוספים שיש בעיצוביה והמיתוג מוסיף רובד מגובש ואינדיבידואלי.
 

מיתוג לסטודיו שרון ארני, סטודיו גורילות, צילום באדיבות סטודיו גורילות
 


"...מיתוג למעצבת שרון ארני. במיתוג של סטודיו גורילות עבור מעצבת הפנים שרון ארני, בחרנו בסלוגן פיוטי, אייקון ציורי ופונט מעולם הספרות. בתהליך אסטרטגיה שנעשה ביחד בסטודיו, הבנו שהייחודיות של ארני היא בסגנון הסיפורי המאפיינים את עיצובי הבתים שלה. זה לא מפתיע בהתחשב בעובדה שהרקע ממנו המעצבת מגיעה הוא ספרות ושירה אנגלית..."


מיתוג למשרד אדריכלים לומברוזו, סטודיו גורילות, צילום באדיבות סטודיו גורילות.


"...בפרוייקט המיתוג שנעשה בסטודיו גורילות עבור משרדי האדריכלים ״לומברוזו״המיתוג נשען על תפיסה שמדברת על פונקציונליות ופרקטיקה. בלומברוזו מאמינים ש״תפקידו של הבית הוא לאפשר בית״, ובהתאם לכך נבנה המיתוג: עדין, מתוחכם ואלגנטי שמדבר על ערך המנימליזם, הדיוק והפשטות..."


מיתוג למעצבת בטי יעקובסון, סטודיו גורילות, צילום באדיבות סטודיו גורילות.


"...המיתוג של המעצבת ״בטי יעקבסון״ חושף חתימה של אישיות מסקרנת ומפתיעה ומציג מסר נונשלאנטי, העיצוב חופשי ולא מתאמץ..."


מיתוג חייב להיות מבוסס בראש ובראשונה על תקשורת פתוחה ועל קשר בין מעצב ללקוח. לדעתי בניית מערכת יחסים ארוכת טווח עם הלקוחות מביאה תמיד לתוצאות מיתוג טובות. אני מוצאת שבין לקוחותיו של מעצב מסויים עובר חוט מקשר, יש דמיון בין סוג הלקוחות שפונים למעצב ולכן המיתוג צריך לדבר לקבוצת יעד מוגדרת. המעצב צריך לשאול עצמו למה בחרו הלקוחות המסויימים דווקא בו? ברגע שיש לך את התובנה את מבינה שזהו היתרון שלך על גבי מעצבים אחרים ושם המיתוג צריך ללכת.

בתהליך מיתוג למעצב, אדריכל או כל לקוח ספיציפי - אנחנו מעמיקים את המחקר בכל הקשור לעולם התוכן הלוונטי שלו ושל קהל היעד אליו המעצב מכוון או שואף. כל מעצב מכוון לקהלי יעד שונים, ולהם עולם ויזואלי שונה. התפיסה של העשירון העליון למשל ״אנשי הכסף החדש״, לגבי מה ״יפה״ ומה ״לא יפה״ שונה מהותית מהתפיסה של אנשי ה״כסף הישן״. הסגנון העיצובי לשני הקהלים האלה שונה לחלוטין. לכן המחקר הוא מאוד ממוקד.


מיתוג לאמן איתי מגן- עיצוב סטודיו גורילות, צילום : סטודיו גורילות.


"...מיתוג לאיתי מגן - צייר שעבודותיו מככבות בבתים רבים שעוצבו בידי אדריכלים ישראלים. הלוגו של איתי מגן בעיצוב סטודיו גורילות, הוא פורטרט שהשראתו היא מתוך הטכניקה שבה משתמש מגן בציוריו. פורטרט שהפך לאייקון הומוריסטי, שמח ומלא חיים שעם הזמן הפך לפופולארי ומזוהה ..."



מיתוג לאמן איתי מגן- עיצוב סטודיו גורילות, צילום : סטודיו גורילות.

מהו הפרוייקט שאת הכי גאה בו?
פרוייקט משמעותי במיוחד בשבילי הוא הפרוייקט שעשיתי עם עמותת הופכות את היוצרות. זהו פרוייקט חברתי שעשינו בהתנדבות. כל מי שלקחה חלק בפרוייקט עשתה זאת מכל הלב. הסלוגן שליווה את הקמפיין היה: Person Not An object
עצבתי לוגו שכתוב בכתב יד ובתוך ה 'O' פנים של אישה. נערכו אין ספור נסיונות עד שהוחלט מה אופי הפנים שיהיו מזוהות עם הפרוייקט. כל הקאסט של השחקניות בהצגה על גואל רצון לבשו את החולצה והמסר עבר בצורה חזקה ומשמעותית.



דאנה איבגי לעמותת הופכות את היוצרות, לוגו: סטודיו גורילות, צילום: טל גבעוני
דאנה איבגי לעמותת הופכות את היוצרות, לוגו: סטודיו גורילות, צילום: טל גבעוני

תני טיפ לאדריכלים או מעצבים לגבי נראות האתרים שלהם
האתר הוא חלון הראווה והתדמית החיצונית של המעצבים והאדריכלים. אתר טוב הוא אתר שיש בו ״סקס אפיל״, כזה שגורם ללקחות הפוטנציאלים להסתקרן ולשהות בו. מעצבים ואדריכלים, צריכים לשאול את עצמם: מה אנשים חושבים עלי כשהם נכנסים לאתר שלי? ויותר חשוב : מה הם מרגישים ? האם האתר שלי משדר משהו מעודכן או מיושן? מודרני או קלאסי? נקי או עמוס? האם הסגנון של האתר משקף את הסגנון שלי כמעצב? האם העיצוב וחווית המשתמש של האתר והצורה שהעבודות מוצגות בו, עושה חסד לעיצוב שלי?
מה מייחד אותי? ולמה שלקוחות ייפנו דווקא אלי?
חשוב לעבור על השאלות הללו, לענות עליהן בכנות ומתוך כך להבין האם צריך או ניתן לשפר. הרבה פעמים בעזרת כלים פשוטים כמו הגדלת התמונות, צילום מקצועי או שינוי פונט ניתן לשדרג את האתר.

ולסיום, השאלה המתבקשת, מהיכן מעצבת פעילה שכמותך מתעדכנת ושואבת השראה?
היות והסטודיו שלנו מתמחה במיתוג לאדריכלים, באופן טבעי אנו מתעדכנים ומתמצאים במה שקיים היום בתחום: טרנדים, מגמות, סגנונות. ההשראה שלי מגיעה ממחקר של עולמות התוכן בהם אני עוסקת. כמעצבת שחיה ונושמת את התחום קשה לי להפריד בין המקצוע לבין החיים האישיים. ההשראה האמיתי שלי מגיעה מאנשים. אני אוהבת אנשים ולכן אני סקרנית להבין לעומק מה יפה בעינהם? מה הם אוהבים לקנות? מה הם אוהבים ללבוש? לאן יעדיפו לטוס בחופשה? אני באופן קבוע חוקרת ומסיקה מסקנות, משכללת נתונים ויזואליים וקונספטואליים, מכאן מגיעה ההשראה שלי.

 

 


יצירת קשר ופרסום באתר

קראו אודות אתר Archijob
פרסום ב Archijob
יצירת קשר
חשיפת פרויקטים
שליחת חדשות
המלצות לשיפור
המליצו לחברים

איתי אלמוג בר פריימריז

חתימה על ניוזלטר

הוספת ארכיג'וב למועדפים

קביעת האתר כעמוד הבית

 

ארכיג'וב-סטודיו

קורס רוויט
Revit

קורס אוטוקאד
קורס סקצ'אפ
Sketchup

קורס ויריי לסקצ'אפ

קורס עיצוב פנים
מכינה לעיצוב
מכינה לאדריכלות
הכנת תיק עבודות
קורס הום סטיילינג

קורס פוטושופ

קורס פוטושופ
לאדריכלים ומעצבים

קורס אילוסטרייטור
קורס אוטוקאד
תלת מימד

 

לימודים וקורסים

לימודי אדריכלות
לימודי עיצוב פנים
תואר שני באדריכלות ועיצוב
לימודי עיצוב תעשייתי
לימודי תקשורת חזותית עיצוב גרפי
לימודי אדריכלות נוף
לימודי הנדסה אזרחית
מכינות לעיצוב ואדריכלות
לימודי אוטוקאד
לימודי פוטושופ
לימודי רישום וציור
לימודי צורפות
לימודי עיצוב אופנה טקסטיל
לימודי צילום

טיפ אוטוקאד

אנשי מקצוע

אדריכלים
מעצבי פנים
מהנדסי בנין
קבלני שיפוצים
אדריכלי נוף
מעצבים תעשיתיים
מעצבים גרפיים
מבצעי הדמיות
בוני מודלים
ניהול / פיקוח בניה

 

לוח המודעות

דרושים
חיפוש עבודה
לוח דירות - נדלן
קונים - מוכרים

 

חברות ומוצרים

ריצוף
דלתות
אביזרי אמבטיה
ריהוט
מטבחים
חלונות
ריהוט משרד
גינה ונוי
תאורה
עץ
ריהוט גן
קרמיקה
אלומיניום
אבן
חיפוי וציפוי
פרגולות
פרקט

 

פורומים

פורום אדריכלות
פורום בניה
פורום עיצוב פנים
פורום בניה ירוקה

פורום ריצוף
פורום אלומיניום
פורום צבעים וטיח
פורום מים
פורום מיזוג אוויר
פורום דלתות
פורום יבוא אישי מסין
פורום פרזול ועץ

פורום תאורה
פורום איטום בידוד אקוסטיקה
פורום גבס
פורום זכוכית
פורום חיפוי וציפוי
פורום שיש ואבן
פורום בית חכם אודיו-וידאו
פורום אנרגיה סולארית
פורום ריהוט משרדי
פורום תמ"א 38
פורום מדרגות
פורום מטבחים
פורום מיגון וממ"דים
פורום מחשבים ורשתות
פורום הדפסות ופלוטרים
פורום אוטוקאד
פורום הדמיות
פורום סקצ'אפ
פורום פוטושופ

 

 

האתר מנוהל באמצעות חברת ארכיג'וב עסקים בע"מ | כל הזכויות שמורות: איתי אלמוג-בר , אדריכל - יוצר האתר  2000 - 2017 ©
טלפון : 03-7467780 | דוא"ל :
webmaster@archijob.co.il  |  כתובת: ארכיג'וב עסקים רחוב הברזל 38 כניסה ב' קומה 2 רמת החייל - תל אביב
www.Archijob.co.il  |  www.Archifind.co.il  |  www.Archijob.biz  |  www.archijob-studio.co.il

Archijob Business ltd operates the Archijob website  |  All rights reserved : Itay Almog - Bar, Architect - Site creator  2000 - 2017 ©
phone: +972-3-7467780 | email:
webmaster@archijob.co.il  | address: Archijob Business , 38 Habarzel st. B