Archijob - Studio לוח דרושים | חיפוש עבודה | לוח דירות | יד-2 מערכת הפורומים לימודי עיצוב - לימודי אדריכלות אדריכלים , מעצבים פנים , מהנדסים , קבלנים חברות ומוצרי בניה ועיצוב חדשות וארועים ראיונות אדריכלים ומעצבים חשיפת פרויקטים - אדריכלים ומעצבים סקר שכר אדריכלים מעצבים ומהנדסים תחרויות אדריכלות ועיצוב בינלאומיות הבלוג של archijob מאמרים עיצוב פנים המגזין של archijob archijob פרסום באתר archijob אודות archijob עמוד הבית - archijob קבעו כעמוד הבית שליחת פרויקטים ומאמרים לאתר - archijob יצירת קשר - archijob תפריט עליון
Archijob.co.il | מדור ראיונות
לרשימת ראיונות מלאה

Interviews List

ראיון עם המעצבת עליזה שינזון

לאחר שלמדה עיצוב חזותי בבצלאל, המעצבת עליזה שינזון מתמחה דווקא בהכוונת קהל.  בראיון לרגל פרויקט עצום של מיתוג מחדש ובניית מערכת הכוונת קהל בקומפלקס "Venetian Macao", מציגה שינזון את תפיסתה בנושא פסיכולוגיית קהל והכוונתו במרחבים אורבאניים מורכבים, ומדברת על הבדלים תרבותיים המשפיעים על העיצוב.






עליזה שינזון
עליזה שינזון


Venetian Macao
ה- Venetian במקאו

Venetian Macao
מקאו: קיוסק מידע דיגיטאלי

Venetian Macao - שלטי רחוב עם סמלים
מקאו: שלטי רחוב עם הסמלים

שילוט הכוונה בקניון עזריאלי, תל אביב
שילוט הכוונה בקניון עזריאלי, תל אביב

קניון מלחה, ירושלים
קניון מלחה, ירושלים

מתחם ממילא, ירושלים
מתחם ממילא, ירושלים

שילוט בפארק הרצליה
שילוט בפארק הרצליה

שילוט בפארק הרצליה - פרט

שילוט בפארק הרצליה - שלט בעלי חיים

עיצוב פנים, לובי מגדל היובל
עיצוב פנים, לובי מגדל היובל

עיצוב פנים, לובי בניין אמות משפט, תל אביב
עיצוב פנים, לובי בניין אמות משפט, תל אביב

עיצוב פנים, לובי חברת אלאופ
עיצוב פנים, לובי חברת אלאופ

Cotroceni Mall Bucharest
Cotroceni Mall Bucharest

התמונות באדיבות סטודיו עליזה שינזון

ראיון עם המעצבת עליזה שינזון
מאת: אדר' עודד הס
תאריך פרסום: 04/2012


סטודיו עליזה שינזון הוא סטודיו לעיצוב רב תחומי המתכנן מערכות wayfinding ועוסק במיתוג ועיצוב של חללי פנים במרחבים ציבוריים ומסחריים.
כיצד היית מגדירה את תחום ההתמחות שלכם?
''אנחנו עוסקים בייצור תובנה לבניין. כשאני אומרת תובנה אני מתייחסת לקשר בין הבינוי והשימוש. כל הפרויקטים שלי, כבר מההתחלה, מעורבים בבינוי. אולי בגלל האהבה שלי לאדריכלות. יש לי זיכרון חזותי מצוין וכשאני רואה תוכנית אני יכולה לזכור אותה לאורך שנים אבל יותר חשוב, אני רואה מייד מה החסרונות שלה כך שלמעשה, מדובר יותר בשאלה של נכון ופונקציונאלי מעיצוב יפה או לא.
לדוגמה, במרכז הרפואי ע"ש סורסקי הייתי אחראית על הכוונת הולכי רגל; תכננתי את מערכת השילוט. פרוגרמת הבינוי של בית החולים מתוכננת 10 שנים לפני הביצוע ולכן חשוב מאוד להשאיר מקום להתפתחויות ושינויים. עם הזמן, התכנים משתנים והשימוש משתנה. במפגש הראשון שלי עם המבנה על-שם ליס ראיתי שבנו גשר בחזית המזרחית של הבניין, עם גישה אליו רק מהמעליות. כלומר, תנועת האנשים היתה מאוד מוגבלת. כתוצאה מהמעורבות שלי, פתחו קיר בתוך חלל המדרגות ואפשרו גישה נוספת לאנשים. דוגמה נוספת מאותו פרויקט היא לובי הכניסה לביה"ח.
התכנון המקורי היה מסדרון ברוחב 3 מטרים, עם שורות של ספסלים שמובילות לתוך משרדים של קבלה ושחרור מאושפזים. באותו זמן ידעתי שבונים את מרכז וייצמן בסמוך עם צפי כניסה של 15,000 אנשים בכל יום לבית החולים, אל תוך המסדרון הצר הזה. בדקתי ומצאתי שהמגמה באשפוז היא לשחרר חולים במחלקות, ולכן כבר לא צריך את המשרדים.
מתוך העיסוק בהכוונת הולכי הרגל בבניין, העליתי את הנקודה שעומדים להקים מבנה שלא יתפקד כראוי והצעתי, במקום זה, לבנות לובי עם מרכז מסחרי, בית קפה, דרגסטור, מודיעין, שיהיה חלל כפול גדול וראוי לכמות האנשים – וההצעה התקבלה.
הנושא של שילוט והכוונה מכיל מעורבות רגשית מאוד חזקה לבניין, לאנשים שמתפעלים אותו ולאנשים שמשתמשים בו.''

מה זה בעצם ''פסיכולוגיית קהל''?
''פסיכולוגיית קהל, בהקשר של הכוונת קהל, זה להבין את התנהגות האנשים במרחב. לדוגמה, אנשים אוהבים ללכת בעדר. זה מאוד נוח להם. כשמדובר בהכוונה, ה"עדר" נוטה ללכת לאיבוד. במקום עם כמה אולמות של הופעות, למשל, יש בעיה איך להפנות קבוצה מאוד גדולה של אנשים לאולם הנכון. אנשים נוטים להתייחס לאדם יותר מאשר לכתוב. מסתבר, שאנשים אוהבים לשאול אנשים. אם, למשל, עומד שומר בפתח לאולם, ישאלו אותו.
למה זה קורה? משום שהחללים האורבאניים היום מאוד עמוסים. יש יותר מדי מסרים בו זמנית. כשהחלל עמוס, המשתמש צריך לשאול את עצמו יותר מדי שאלות פנימיות ואז הוא מרגיש אבוד. לכן, היבט חשוב של פסיכולוגיית קהל הוא מיקוד תשומת לב של אנשים באינפורמציה. אם הסביבה רועשת, צריך להעביר אינפורמציה באופן הכי שקט שאפשר. כשיש עומס יתר של מסרים, הם הופכים להיות לא יעילים. לדוגמה, לא מזמן נסעתי למרכז המסחרי בצומת ביל''ו. יש שם שלטים בגובה 30 מטרים, שכתוב עליהם ביל''ו סנטר, עם חץ שמפנה שמאלה. כשאתה נמצא ברכב שלך ועומד ברמזור, אתה מבטל את החץ. כלומר, ראיתי את החץ, אבל לא התייחסתי למשמעות שלו. השלט היה כל כך אגרסיבי, שהבנתי בטעות שהוא עצמו מצביע על המקום ונסעתי ישר, למקום שהשלט עמד, במקום לכניסה לחניון.
דבר נוסף הוא הנטייה לחשוב שהכי גדול זה הכי טוב, זה לא נכון. אתה יכול לעמוד מול מספר בגובה של בן אדם, שמייצג מספר קומה למשל, אבל הרבה פעמים אנשים יתייחסו לזה כמו לפסל וישאלו באיזו קומה הם נמצאים. בגלל העומס, המוח מקטלג את זה אוטומטית כפסל במקום כמשהו אינפורמטיבי.''

מה ההבדלים בהכוונת קהל במקומות שונים?
''הכל תלוי בשימוש של הבניין. בבית חולים, למשל, הצרכים הדחופים הם להגיע לבדיקה, לחדר מיון, או לבקר חולה. השילוט צריך לגרום לך להרגיש שאתה במקום הנכון, ללא עומס יתר של אינפורמציה ודימויים. ניקיון ויזואלי תורם לסוג של שקט ובטחון. בתי חולים הם אתגר מיוחד; בדרך כלל הם נבנים בשלבים, כשהאוכלוסייה מתפתחת. בונים בניינים נוספים וקשרים ביניהם. בסופו של דבר, יש ערב רב של מבנים ולכל מבנה צורה וזהות ויזואלית משלו. אם מוסיפים לזה רצונות של התורמים להופיע על השילוט, כבוד, צרכים מגוונים, התוצאה היא שהרבה מקומות הם בליל ויזואלי מאוד עמוס. לכן, חשוב ליצור קו אחד מאפיין שיעשה סדר, ייתן הרגשה שקיימת תובנה של המקום.
במקום מסחרי, השיקולים נעים בין הרצון של השוכר להיות גדול, הרצון של המשכיר לרצות אותו והמציאות שנוצרת בשטח. כשאין שלטון מקומי שמחליט מה צריך להיות, כל אחד עושה מה שהוא רוצה. אם בעלי הקניון חזקים, הם יכולים לתת הנחיות. חשוב להבין שהשילוט לא נועד להראות כוח, אלא ליצור מרחב ברור וקריא לכולם.
כיום, עם השימוש הרווח בסמארט פון, פיתחנו גישה משולבת של העברת מידע המסייע בהכוונה או בהעברת מסרים באמצעות הסלולארי.''

קומת הקניון של מלון ה-Venetian במקאו: איך מגיעים להיות חלק מפרויקט כה עצום, שכבר קיים ומתפקד 7 שנים, ומה היתה המשימה העיקרית שלך שם?
''ה- Venetian זו יוזמה מדהימה של היזם שלדון אדלסון, שבעצם לקח אזור ביצתי שאף אחד לא רצה להתקרב אליו, שיקם אותו ובנה עליו 6 בתי מלון ענקיים, עם מרכזי קניות וכו'.
הונישיאן עצמו הוא עולם ומלואו- גדול באופן בלתי נתפס, ובין השאר מחובר גם למלון Four Seasons. יש לו קומת כניסה עם קזינו ומעליה קומת הקניון, עולם אחר לגמרי שמדמה את העיר ונציה. תקרה שמחקה שמיים, בניינים כמו בוונציה, תעלות מים, זמרים ששרים אריות מאופרות ומה לא. חוויה בלתי רגילה של עולם מלא. תיירים סינים רבים לא מגיעים לאירופה, אז בשבילם לבוא לונישיאן ולראות בו את ונציה, הופך להיות הדבר האמיתי.
פנו אלי אחרי ששמעו על פרויקטים שביצעתי בחו''ל. הגעתי למלון, קלטתי את הבעייתיות, ניתחתי אותה והצעתי פתרונות.
לקומפלקס מגיעים מליון סינים כל חודש, לביקור של בין שעתיים לארבע שעות. והבעיה היא שהם הולכים לאיבוד. הפרויקט נבנה בצורה שמחקה את סמטאות ונציה ואת הרצון ''ללכת לאיבוד'' בהן, כך שהמשימה העיקרית היתה לאפשר התמצאות. מכאן התחיל התכנון''.

מה היה האתגר המרכזי, וכיצד פתרת אותו?
''היו שני אתגרים מרכזיים בעצם. האתגר הראשון היה לשפר את התמצאות המבקרים בקניון; ליצור מערכת התמצאות פשוטה ואינטואיטיבית.
כשנכנסתי לפרויקט, לקחתי את הסקרים של זרימת קהל וקיבלתי תמונת מצב של תפקוד המבנה הקיים. בעיה מעניינת היתה שמות הרחובות. בקניון היו 17 שמות של רחובות שונים ולכל הרחובות היו שמות איטלקיים. כיוון שלחלק מהקהל קשה לבטא אותם, קשה היה גם לזכור אותם.
כשאתה לא יודע איפה אתה נמצא, אתה גם לא יכול לדעת איך להגיע משם למקום אחר.
המפתח לפתרון היה לפשט את המרחב גם מבחינה ויזואלית וגם מבחינה מחשבתית: למפות אחרת את הרחובות ולשנות את השמות. ברגע שאנשים נמצאים ברחוב שהם מבינים את השם שלו, יכולים לבטא אותו ורואים אותו ברור, הם יזכרו לאן ללכת. ערכנו מחקר, לקראת שינוי שמות הרחובות. מאחר ומדובר ב"ונציה", נבדקו שמות מעולם האלים, מיתולוגיה, מזלות. אבל, כמו בדרך כלל, הפתרון הראשון שחושבים עליו הוא הטוב ביותר. אינטואיטיבית הרגיש לי נכון לבחור בשמות שמסתדרים עם האווירה של ונציה, אבל יש בהם משהו בסיסי שמובן בכל תרבות באשר היא. למשל, Sun Street. כולם יודעים מה זה שמש; זו מילה שיש לה תרגום ישיר וקל להגיה; ונציה גם ידועה כעיר שטופת שמש. בקיצור, זה שם שנכנס לך לדם.
בנוסף, מספרתי את הבניינים ממש כמו בעיר אמיתית. זה עוזר להגדיר אינפורמציה באופן חד משמעי. עיצבנו גם סמלים למקומות בקניון; הגענו לצורה שהיא סמל שקשור לוונציה אבל גם לקוחה מהשפה הגרפית של הפונטים הסיניים. זו היתה בחירה מודעת, בהקשר ישיר לתרבות הסינית ולשפה המקומית. צריך לזכור, שהרוב המכריע של מהמבקרים הם סינים.
למעשה, מבחינת התמצאות, הפכתי את הקניון לעיר.

''בתוך כל זה, האתגר הנוסף היה למשוך את מודעות המבקרים לאינפורמציה, גם כשהם לא מחפשים אותה. השתמשתי באור ובאמצעים ויזואליים. רציתי שהמידע ייכנס לאנשים לנשמה. ב- Sun Street, למשל, החלטתי להקרין שמש על התקרה. על ידי אור ממוקד, הארתי מקומות בקניון שקודם לכן לא היו מוארים מספיק. זאת כדי להשיג שתי מטרות: התמצאות ומשיכת קונים לחנויות.

''דבר אחרון, שהיה לי מאוד חשוב ופיתחנו במיוחד לפרויקט הזה, הוא מערכת דיגיטלית של Way Finding; קיוסק מידע דיגיטלי. זו מערכת חדשנית שנותנת מידע מאוד מדויק, למשל מראה לך את הדרך מאותה הזוית שאתה תראה כשתלך, כולל מה תמצא בסופה. ככה אנשים יכולים להבין איפה הם נמצאים ומה צפוי להם, איפה לפנות וכו'.''

איך זה לעצב הכוונת קהל במקום שיש בו תרבות אחרת והתנהגות קהל שונה?
''זה מרתק, כי העבודה על שילוט והכוונה תלויה בהתנהגות של אנשים – שכמובן משתנה ממקום למקום. למשל, בישראל אוהבים לשאול ובאירופה לא שואלים; יש תרבויות שאוסרות שימוש בסמלים מסוימים; בצבעים.
בסין, כחול ולבן הם צבעים של מוות כך שלא עושים בהם שימוש, 8 הוא מספר מזל והספרה 4 מסמלת מוות .
צריך לדעת להיות קשוב. לא מספיק להיות מעצב טוב, צריך לדעת איך להתמודד עם אוכלוסיה ותרבות אחרת. לא רק של לקוח הקצה, אלא גם התרבות של היזם שעובדים מולו.''

במקאו, הגעת לעבוד על פרויקט שכבר מתפקד מספר שנים, ונדרשת לשנות את הקיים. האם זה קל יותר או דווקא קשה, לעומת תכנון מערכת הכוונת קהל שנעשה מראש, יחד עם תכנון הבניין?
''בהרבה מובנים זה מאתגר יותר, אבל מבחינה מחשבתית זה דווקא יותר קל. כשאתה מגיע למקום קיים, אתה מיד יודע מה לא עובד בו. לעומת זאת, כשאתה מתכנן דבר חדש, אתה חושב שאתה יודע מה נכון. אתה אף פעם לא חושב מה לא יעבוד. הרי, בדרך כלל, בתכנון נכנס הרבה אגו. אבל כשיש בעיה בתפקוד של הבניין האגו הולך הצידה.
במקאו, אחרי שלמדתי את סקרי זרימת הקהל הבנתי שהשילוט שאני צריכה לעשות הוא כזה שיגרום לאנשים ללכת קדימה, למקומות שהם משום מה אזורים קשים שאנשים לא מגיעים אליהם. לכן, שילבתי מערכת של מסכי LCD עם אנימציה בתוך השילוט. כשאדם נכנס לרחוב, זה מראה לו את שם הרחוב, את הסמל, ויש תחלופת אינפורמציה. למשל, אם יש מבצע בקצה הרחוב, אז אפשר להגיד את זה לאנשים באופן נקי וברור. זה כלי מאתגר בצורה בלתי רגילה, שנותן לך את הכוח לגרום לאנשים להגיע למקומות שהם לא היו מגיעים אליהם וזה גם כלי שיווקי ליצור עניין במקומות שאתה מעוניין.
בעיה נוספת שזיהיתי היא שהמקום לא היה מואר מספיק. הרי הכל בתוך המבנה. עכשיו, בגלל שהקניון מדמה מרחב חוץ של עיר, אנשים קיבלו תחושה של סוף היום,. כאילו שעוד מעט יסגרו את החנויות וצריך למהר בקניות. אלה דברים שדווקא כשהמקום כבר קיים ומתפקד, הבעייתיות שלהם מתבהרת ואז מגיעים פתרונות.

''השילוט הקודם היה מאוד יפה, אבל הוא לא היה יעיל. אם אתה עושה שילוט הכוונה שהוא יעיל, גורם לאנשים להבין איפה הם וגם משווק את החלקים האחרים של הפרויקט, אז אתה ממקסם את ההכנסות של המקום. לדוג': אתה יכול לקחת שכ''ד גבוה יותר, במקומות שאנשים קודם לא הגיעו אליהם.''

היעילות של הכוונת הקהל נמדדת לפי יכולת ההתמצאות של המבקרים או לפי האפשרות למשוך אותם לחנויות מסוימות, והגדלת ההכנסות ליזם?
''שני הדברים למעשה הולכים יחד. אני קוראת לזה תיאוריית דוד עזריאלי, כי ממנו למדתי את זה: צריך לגרום לאנשים להסתובב. אם הם לא מסתובבים, הם לא יגיעו למקומות שאתה רוצה שהם יגיעו אליהם. העיקרון אומר שבמקום מסובך, אנשים בלאו הכי מסתובבים כי אין להם ברירה, ואז אתה צריך לעזור להם להבין איך הם מסתובבים. ככה שני הצדדים מרוויחים.
בייחוד, במקום כמו מקאו, כשמדובר באנשים שלא מגיעים למקום הזה יום יום. אנשים מבקרים שם פעם או פעמיים בחיים למספר שעות מוגבל. תיירים מגיעים בקבוצות, הולכים עם מדריכי תיירים ומפחדים לעזוב את הקבוצה כי אם יעזבו, הם לא ימצאו אותה שוב. כיוון שהם לא עוזבים לשוטט, הם לא קונים.
כשתיירים קונים במקום כזה, הם כל כך בלחץ, שהם קונים את הדבר הראשון שהם רואים. התוצאה היא עוגמת נפש של טעות ברכישה – תחושה מאוד לא נעימה לתיירים. אם אתה עוזר לאנשים להתמצא הם לא יפחדו ללכת לאיבוד, הם יעזבו את החבורה, ילכו לשוטט ולקנות. מצד אחד, הם יקנו יותר, שזה טוב ליזמים, מצד שני, הם גם ייהנו יותר מהביקור, משום שהם לא ירגישו אבודים. הם יוכלו לבחור לאן ללכת ולתכנן את הביקור שלהם, מה שימנע תחושת החמצה.''

כשאת מתכננת הכוונת קהל במבנה קיים, כמו בית חולים איכילוב או ה- Venetian במקאו, את מרגישה שאת מתקנת טעויות של אדריכלים?
''אני לא רוצה להגדיר את זה ככה, אבל אני מרגישה שיש לי ראייה מרחבית אחרת מזו שיש בדרך כלל לאדריכלים. בעצם אני מעין עוף מוזר בשטח, משום שאני רואה את הכל מכל הכיוונים. אני מתייחסת בחשיבות גם לנושא התחזוקה היום-יומית, גם לתעבורה הפנימית, גם למיתוג, גם לאווירה הכללית בפרויקט ומנסה תמיד לעשות משהו שאף אחד לא עשה קודם.
בסטודיו, אנחנו עושים את כל ההיבטים של העיצוב. הפרויקטים שלנו הם שילוב של עיצוב חזותי ועיצוב מוצר, ולפעמים גם תכנון נוף משלים. אנחנו מתכננים ריהוט, אנחנו מתכננים גינות, אנחנו מתייחסים לפרויקט באופן כוללני.''

יש לך פרויקט חלומות, שהיית רוצה לקבל לידייך ולפתור בדרך שאת רוצה?
''הדברים המעניינים באמת הגיעו לפני שהספקתי לחלום עליהם. לעיצוב חזותי הגעתי במקרה.
רציתי להתקבל לבצלאל וללמוד אמנות. באתי מתל אביב, עם ציורי שמן, אחרי שכבר בגיל 19 היו לי תערוכות והייתי בטוחה שאתקבל. אחרי הראיון, הדיקן אמר לי: 700 מועמדים מנסים להתקבל, ומתוכם אנחנו מקבלים רק 40. את לא הראית שאת באמת רוצה את זה. אבל תיכנסי לעיצוב חזותי.
במחלקה לעיצוב חזותי פגשתי את אלי גרוס ז''ל, שהביא לארץ מהולנד את כל מה שקשור בפילוסופיית קהל. מאחר שיש לי שילוב של ראש מתמטי עם ראש יצירתי, הנושא ריתק אותי.
אז אמרתי, שכשאני אהיה גדולה, אני אעשה טרמינלים. והנה, כבר עשיתי. הגשמתי את השאיפה הזו. רציתי לעשות פרויקטים בחו"ל וגם את זה הגשמתי כמעט במקרה.
היום, השאיפה שלנו בסטודיו, היא לעשות כמה שיותר פרויקטים במקומות שונים ברחבי העולם. בגלל האתגר והעניין שבתכנון לקהל מתרבויות אחרות''.

יש לך טיפ למעצב חזותי מתחיל? למי היית ממליצה ללכת לכיוון של הכוונת קהל?
''אם יש לך את השילוב של אדריכלות, מוח אנליטי, וכמובן יצירתיות – אז אתה מתאים לתחום הזה. אבל בעצם הכי חשוב זה אהבת אדם. ברגע שאתה אוהב אדם, אתה גם מבין אדם. אתה פתוח לשמוע ביקורת ולראות דברים.
בדרך כלל, למעצבים יש המון אגו. אם יש לך אגו גדול, אז אתה תלך לפיו ולא תסתכל לצדדים. האגו יקבע לך מדיניות תכנונית. אבל בתחום הזה של הכוונת קהל לומדים שמה שאתה חושב עכשיו זה לא רלוונטי. מה שחשוב, זה ללמוד מהסביבה על מה שצריך להיות מחר. אגו עלול להפריע לזה.''

 

 

ניתן להגיב על ראיון זה ב: פורום אדריכלות פורום עיצוב פנים פורום עיצוב תעשייתי



יצירת קשר ופרסום באתר

קראו אודות אתר Archijob
פרסום ב Archijob
יצירת קשר
חשיפת פרויקטים
שליחת חדשות
המלצות לשיפור
המליצו לחברים

חתימה על ניוזלטר

הוספת ארכיג'וב למועדפים

קביעת האתר כעמוד הבית

 

ארכיג'וב-סטודיו

קורס רוויט
Revit

קורס אוטוקאד
קורס סקצ'אפ
Sketchup

קורס ויריי לסקצ'אפ

קורס עיצוב פנים
מכינה לעיצוב
מכינה לאדריכלות
הכנת תיק עבודות
קורס הום סטיילינג

קורס פוטושופ

קורס פוטושופ
לאדריכלים ומעצבים

קורס אילוסטרייטור
קורס אוטוקאד
תלת מימד

 

לימודים וקורסים

לימודי אדריכלות
לימודי עיצוב פנים
תואר שני באדריכלות ועיצוב
לימודי עיצוב תעשייתי
לימודי תקשורת חזותית עיצוב גרפי
לימודי אדריכלות נוף
לימודי הנדסה אזרחית
מכינות לעיצוב ואדריכלות
לימודי אוטוקאד
לימודי פוטושופ
לימודי רישום וציור
לימודי צורפות
לימודי עיצוב אופנה טקסטיל
לימודי צילום

טיפ אוטוקאד

אנשי מקצוע

אדריכלים
מעצבי פנים
מהנדסי בנין
קבלני שיפוצים
אדריכלי נוף
מעצבים תעשיתיים
מעצבים גרפיים
מבצעי הדמיות
בוני מודלים
ניהול / פיקוח בניה

 

לוח המודעות

דרושים
חיפוש עבודה
לוח דירות - נדלן
קונים - מוכרים

 

חברות ומוצרים

ריצוף
דלתות
אביזרי אמבטיה
ריהוט
מטבחים
חלונות
ריהוט משרד
גינה ונוי
תאורה
עץ
ריהוט גן
קרמיקה
אלומיניום
אבן
חיפוי וציפוי
פרגולות
פרקט

 

פורומים

פורום אדריכלות
פורום בניה
פורום עיצוב פנים
פורום בניה ירוקה

פורום ריצוף
פורום אלומיניום
פורום צבעים וטיח
פורום מים
פורום מיזוג אוויר
פורום דלתות
פורום יבוא אישי מסין
פורום פרזול ועץ

פורום תאורה
פורום איטום בידוד אקוסטיקה
פורום גבס
פורום זכוכית
פורום חיפוי וציפוי
פורום שיש ואבן
פורום בית חכם אודיו-וידאו
פורום אנרגיה סולארית
פורום ריהוט משרדי
פורום תמ"א 38
פורום מדרגות
פורום מטבחים
פורום מיגון וממ"דים
פורום מחשבים ורשתות
פורום הדפסות ופלוטרים
פורום אוטוקאד
פורום הדמיות
פורום סקצ'אפ
פורום פוטושופ

 

 

האתר מנוהל באמצעות חברת ארכיג'וב עסקים בע"מ | כל הזכויות שמורות: איתי אלמוג-בר , אדריכל - יוצר האתר  2000 - 2017 ©
טלפון : 03-7467780 | דוא"ל :
webmaster@archijob.co.il  |  כתובת: ארכיג'וב עסקים רחוב הברזל 38 כניסה ב' קומה 2 רמת החייל - תל אביב
www.Archijob.co.il  |  www.Archifind.co.il  |  www.Archijob.biz  |  www.archijob-studio.co.il

Archijob Business ltd operates the Archijob website  |  All rights reserved : Itay Almog - Bar, Architect - Site creator  2000 - 2017 ©
phone: +972-3-7467780 | email:
webmaster@archijob.co.il  | address: Archijob Business , 38 Habarzel st. B