Archijob - Studio לוח דרושים | חיפוש עבודה | לוח דירות | יד-2 מערכת הפורומים לימודי עיצוב - לימודי אדריכלות אדריכלים , מעצבים פנים , מהנדסים , קבלנים חברות ומוצרי בניה ועיצוב חדשות וארועים ראיונות אדריכלים ומעצבים חשיפת פרויקטים - אדריכלים ומעצבים סקר שכר אדריכלים מעצבים ומהנדסים תחרויות אדריכלות ועיצוב בינלאומיות הבלוג של archijob מאמרים עיצוב פנים המגזין של archijob archijob פרסום באתר archijob אודות archijob עמוד הבית - archijob קבעו כעמוד הבית שליחת פרויקטים ומאמרים לאתר - archijob יצירת קשר - archijob
Archijob.co.il | מדור ראיונות
לרשימת ראיונות מלאה

Interviews List

ראיון עם גורי שטרק - מנהל חטיבת אוטוקאד בחברת אוטודסק

לאחרונה ביקר בארץ גורי שטרק - ראש חטיבת אוטוקאד באוטודסק.
מה הוא עשה בישראל? איך זה קשור ל"פרוייקט פרפר" ? האם יום אחד נעבוד על אוטוקאד בלי לשלם?
מה הוא חושב על הממשק החדש ומחיר התוכנה היום? התשובות - בפנים.

ראיון עם גורי שטרק - מנהל חטיבת אוטוקאד בחברת אוטודסק
גורי שטרק


מיסדי Plan - Platform : יונתן סרוסי, טל וייס ואיריס שור
מיסדי Plan - Platform : יונתן סרוסי, טל וייס ואיריס שור






 



 


 
בפברואר 2010 ביקר בארץ מר גורי שטרק - סגן נשיא בכיר בחברת אוטודסק העולמית ומנהל חטיבת אוטוקאד. הביקור בארץ עסק בהקמת מרכז פיתוח של אוטודסק בישראל - כתוצאה ישירה של רכישת חברת Plan Platform בנובמבר 2009.

נפגשנו עם מר שטרק כדי ללמוד על הפעילות החדשה של אוטודסק בישראל וכדי לשמוע על המתוכנן בתחום האוטוקאד ותוכנות נוספות של חברת אוטודסק.

בראיון השתתפו גם שניים ממיסדי Plan - Platform איריס שור וטל וייס (המייסד השלישי - יונתן סרוסי - לא נכח בראיון).

מראיין: איתי אלמוג-בר


איתי: היום נפגשתי עם מישהו שהוא מפתח אפליקציות לאוטוקאד ואמרתי לו שאני נפגש איתך, ואולי יש משהו שמעניין אותו שאני אשאל והוא אמר "תשמע אני כבר מזמן הבנתי שאין עם מי לדבר... היו שנים שהייתי שולח רשימות של באגים ובקשות לשיפור, עד שהבנתי שזה פשוט נופל באיזה שהוא מקום ואף אחד לא מתייחס, אני מבין שזה ככה, אני מבין שהם חברה גדולה, ובסדר, הבנתי את הרעיון. הם מוציאים דברים שהם לא מספיק מפותחים, שהם לא בודקים מול הקהל אם זה מתאים או לא, אבל הם גדולים, זה ככה." אמרתי, שאני אעלה את זה בתור נקודה ראשונית לדיון.
גורי: אני חושב שיש אנשים שחושבים ככה, אבל אנחנו מתייחסים מאד לבאגים ופיצ'רס, בכל שחרור יש רשימה ארוכה מאד של פיצ'רס שהם בפירוש בקשה של לקוחות. יש לנו ארגון שנקרא AUGI  - http://www.augi.com  שמגישים לנו בקשות פורמאליות ואנחנו כל שנה נותנים להם דיווחים על איזה בקשות מהדוחות שלהם נכנסו למוצר. אם אתה לא מקושר לזה אז אתה לא כ"כ בעניינים.

אתה מתכוון ל Users Groups ?
אוגי זה ה Users Groups, וזה לא ארגון שלנו, זה ארגון עצמאי לחלוטין של משתמשים. כל שנה אנחנו עושים משאלים והם עושים סדרי עדיפויות שלהם של מה הם מבקשים שנעשה במוצר. כל שנה אנחנו מכניסים אחוז מכובד מהבקשות שלהם לתוך המוצר.
יש לנו מערכת מאד מתועדת ואוטומטית של Error Reporting Systems , והמערכת מקבלת סדרי עדיפויות, מעקבים, תגובות, ולמרות זאת לפעמים יש משהו שנופל בין הכסאות.

את ה User Groups אני מכיר וגם כתבתי שם לאורך השנים כמה תגובות, אבל בוא נגיד שלאורך השנים אנשים כתבו על בעיות שחזרו על עצמן, שלא טופלו גרסה אחרי גרסה.
אני בטוח שיש דברים כאלה, באגים שנפלו בין הכיסאות, שלא טופלו.
הדרך היחידה לענות לדבר כזה זה להגיד – בוא תהיה ספציפי, ואנחנו נפתור את הבעיות שכואבות לך.

מבחינתכם, איך אתם רואים השינוי בממשק האוטוקאד 2009 ואילך מבחינת המשתמשים?
קודם כל, לרוב המשתמשים הייתה תגובה דומה, אף משתמש, בייחוד משתמש ותיק לא אוהב שמשנים לו את סביבת העבודה. אחד הפיצ'רים שכולם אמרו שזה הפיצ'ר הכי טוב של הגרסה הזו זה ה Off Buttons של ממשק המשתמש. אתה יכול לקבל את כל האזור התחתון של ה Release החדש ולהשתמש בהגדרות של הממשק הישן, אתה יכול ללמד 2009 עם הממשק הישן, ואותו הדבר עם ה 2010.
יש לנו אפשרות לראות כמה משתמשים משתמשים בכל Feature שלנו, היום בממוצע זה כבר מעל 50% של המשתמשים של אוטוקד 2010, מתקרב ל 60% מהמשתמשים, שעושים שימוש בממשק החדש. והיה שינוי בין הגרסא של 2009 ו 2010.
2009 היה הראשון, והיו דברים שלקוחות לא כ"כ אהבו ושינינו אותם ב 2010. להערכתנו, לפי התגובה שאנחנו מקבלים מלקוחות זה שהוא מאד פרודוקטיבי,הוא מסודר בצורה דווקא הגיונית, אולי ייקח לך כמה ימים למצוא את הדברים האלה,אם אתה מאד רגיל לצורה אחרת, אבל מכאן והלאה הרבה יותר קל לעבוד. יש היגיון לסדר של הדברים. אבל אני יודע שמגוון המשתמשים שלנו הוא מאד גדול,  ואם הם רוצים לכבות את הממשק החדש להשתמש בישן, אין לי שום בעיה עם זה.

איך החלוקה מבחינתכם ל: אוטוקד , ADT ורוויט ביחס לעבודת אדריכלים ?
אז שוב, כשאתה מדבר על מרחב משתמשים מאד גדול של מיליונים, אז אין פה שחור לבן, זה תחום מאד רחב, אם אתה רוצה לבנות את מגדלי עזריאלי ב רוויט זה מוצר פנטסטי, נותן לך אפשרות להכניס את כל המודל, לעשות אנאליזות מראש וכו, ואם אתה מתכנן וילה, אולי זה פחות הגיוני להשתמש ברוויט. כאשר לדעתינו, אם אתה עושה Construction Documents , וזה כל מה שאתה עושה, אתה לא צריך את רוויט, אז יש תחום משתמשים מאד רחב, יש כאלה שרוויט זה פתרון טבעי בשבילם, ויש כאלה שלא, והיופי של החברה שלנו זה שיש לך את כל מרחב הפתרונות, תלוי מה אתה מנסה לעשות.

הזכרת קודם את ה User Groups , אתם עושים גם עבודת שטח במובן של "בואו נלך למשרדים ונשב עם האנשים ונשמע מה הם אומרים" ?
אנחנו עושים User Surveys כל הזמן, גם מפגשים עם לקוחות, דרך המוצר בעצמו, דרך מרכז התקשורת שנמצא בתוך המוצר. ודבר שצריך להבין זה שאנחנו קוראים את זה, ואנחנו קוראים את זה כל הזמן, אני מנהל את קבוצת המוצר, ואנחנו משתמשים בזה כל הזמן כדי לקבל החלטות מה נכנס ומה לא נכנס. כמובן שכשיש לך עשרה מליון לקוחות, אתה לא יכול להכניס כל דבר שהם מבקשים. אבל זה מקור שאנחנו בפירוש מסתכלים עליו כל הזמן.

כבר הרבה שנים, כשעובדים על התוכנה, חוויית המשתמש בעבודה עם המקלדת והעכבר זה דבר שלא משתנה, ואם נדבר רגע על הסרט אוואטאר ותחום התלת מימד, לא הגיע הזמן שנתחיל לעבור לעבודה עם הכפפות והמשקפיים?
זו שאלה מעולה אבל קצת נוגדת את מה שאמרת לי לפני רגע, שמשתמשים לא אוהבים שמשנים להם את סביבת העבודה.
אני לא מנסה להתווכח אתך, אני אענה לך על השאלה כמו שהיא – זו שאלה מעולה וגם התזמון שלה הוא פנטסטי, עד השנתיים שלוש האחרונות Microsoft קבעו את הסטנדרט, הם שינו משהו, ואין מישהו פה שלא משתמש ב Power Point או Word וכשסביבת העבודה משתנה לוקח זמן להתרגל. אנחנו בעצם נכנסנו לסטנדרטים היותר עכשוויים, וכמובן שהסטנדרטים לא נשארים סטאטיים הם ממשיכים להשתנות. אז, אנחנו התחלנו לשים עכשיו דגש מאד חזק על מה שאנחנו קוראים User Experience בייחוד במוצר שהוא מוצר וותיק כמו אוטוקד אבל לא רק.
הגיע הזמן לעשות הסתכלות מאד רצינית על ה Overall User Experience וזה יהיה הפוקוס שלנו לגרסאות הבאות שלנו.

גם ברמת החומרה שאיתה עובדים או שרק ברמת הממשק?
יהיו שינויים, אבל על זה אני עדיין לא יודע באיזו תכיפות, כרגע ברמה של Chief  technology officer של אוטודסק - במעבדות המחקר שלנו יש דברים מדהימים מתקדמים מאד, שלחלק מהם אתה צריך משקפיים וחלק מהם זה דברים שלא צריך עזרים אבל הם שונים לחלוטין מצורות האינטראקציה של היום. יש לי פה כמה דברים שאני יכול להראות לך אבל הם עוד לא נמצאים בתול מוצר ספציפי. כך שאנחנו מאד פתוחים לזה ומאד רוצים להכניס את זה למוצר.
אבל מה שאני התכוונתי אליו זה לא זה אלא יותר ה User Experience הכללי במוצר, החוויה של איך להשתמש בו צריכה להשתפר וזה אחד הדברים שאני הולך לשים עליו פוקוס.

בשנים האחרונות בעצם יש תחושה שאתם דוחפים את ה REVIT קדימה בתחום האדריכלות פה בארץ . רוויט זה בעצם מוצר שאוטודסק רכשה מחברה חיצונית, האם אוטודסק מפסיקה לפתח דברים חדשים ומתחילה לקנות טכנולוגיות טובות חיצוניות?
זה לא מקרי, אבל המסקנה היא לא המסקנה הנכונה. רוויט זו טכנולוגיה יותר חדשה. לפני שנתיים הייתה תקופה שבהחלט דחפו את רוויט בכל העולם לכיוון של ארכיטקטורה, ובשנתיים האחרונות זה השתנה. אני קצת לוקח את הקרדיט לזה, אבל כרגע הגישה שלנו היא למכור את המוצר הנכון לאפליקציה הנכונה. זאת אומרת יש דברים שלהם רוויט בהחלט מתאים והוא מוצר טוב והשימוש בו הולך וגדל, אבל יש דברים שזה לא הדבר הנכון עבורם, אז למי שמתקשה ואומר שהוא רוצה אוטוקד, צריך לשאול אותו כמה שאלות, ואם הוא עומד לתכנן משהו מאסיבי, אז נמליץ לו על רוויט, אבל אם לא, אז אוטוקד, או אוטוקד architecture (הכוונה ל ADT א.א.ב.). אנשי המכירות המקומיים אני לא כ"כ מכיר את אלה שבארץ, אבל אני מדבר על אלה שבעולם, צריכים לעשות עבודה יותר טובה, בשביל להבין מה האפליקציה של הלקוח, בשביל להבין מה הוא באמת מנסה לעשות ואז באמת להבין את הממסר הנכון לאפליקציה הזו. היופי הוא שבאוטודסק יש מבחר אדיר של אפליקציות, אבל אם תנסה לקדם כל הזמן את המוצר הכי יקר, איש המכירות עושה יותר כסף, אבל צריך קודם כל לגרום ללקוח מרוצה שיקבל את האפליקציה שמתאימה למה שהוא מחפש, וזה דבר שבשנתיים האחרונות חלה השתפרות משמעותית בגלל שדחפנו והסברנו את זה יותר. מה שאמרת זו בהחלט הייתה תופעה שהייתה עד עכשיו, וזה משתנה.
השאלה השנייה שלך היתה האם אנחנו הולכים יותר להתמקד על רכישות ופחות על פיתוח, הרכישות זה דבר שתמיד עושים, אבל זה לא המודל העסקי שלנו אנחנו משקיעים המון, יש לי הרבה מאד אנשי פיתוח שמשקיעים זמן באוטוקד, יש לנו תוכניות עתידיות מאד רציניות למוצרים קיימים, אבל האם נפסיק לקנות או לא נפסיק לקנות - תלוי בסיטואציה, לפעמים קונים טכנולוגיות על מנת להכניס אותן לתוך מוצרים קיימים.

בוא נדבר רגע על העלות של המוצרים ?
אני הולך להיפגש עם המשווקים המקומיים עוד יומיים ואני אדע יותר. המחיר הבינלאומי הממוצע לאוטוקד הוא ארבעת אלפים דולר. זהו מחיר שיש עליו תיקונים בכל מדינה. אם אנחנו הולכים לויאטנם המשכורת השנתית של בן אדם היא חמשת אלפים דולר, אתה לא יכול לגבות ארבעת אלפים דולר על תוכנה, אז יש תיקונים לגבי המחיר לפי הכלכלה של כל מדינה. יש לנו מדדים מחושבים של כל מדינה, משכורת ממוצעת של אדריכל במדינה וכו' ואנחנו עושים התאמות לפי זה. אז מה ההתאמות של ישראל, אני לא מודע.

זה פחות או יותר המחיר הזה, כשאני מסתכל על תוכנות, יש נטייה למחירים להיות נמוכים יותר,  אם נקפוץ נגיד לפוטושופ - חבילת פוטושופ אילוסטרייטור ופלאש עולה היום כ-אלף דולר, נשאלת השאלה האם המחירים לא נתקעו ברמה גבוהה מידי ? 
אני יודע משיחות עם הרבה מאד בעלי מקצוע בשוק שזה קשה מאד למשרדים לשאת בעלויות. משרד קטן שצריך לקנות 10 עמדות עבודה ולשלם 40 אלף דולר אולי זה נשמע בחישובים של אוטודסק בסדר אבל למשרדים בארץ זה נשמע יקר.


הרוויט זה משהו סגור של כששת אלפים Reference price .

אם רוצים להכניס את זה לשימוש נפוץ, אם זה לא מחיר גבוה מידי?
זה יכול להיות, השינויים נעשים בצורה מקומית, לא בצורה גלובלית, כל כלכלה היא כ"כ שונה והשינויים נעשם בהתאם לה.

project butterfly

 

Project Butterfly

Project Butterfly הוא טכנולוגיית תצוגה של אוטודסק המאפשרת למשתמשים של אוטודסק לצפות, לערוך ולשתף שרטוטים בעזרת דפדפן אינטרנטי, ללא הורדה או התקנה של תוכנה אחרת.
בעזרת טכנולוגיה זו, לראשונה, מתאפשרת למשתמשי אוטודסק עבודה משותפת בזמן אמת בין בעלי מקצוע - זה עם זה, ועם לקוחות על שרטוטים, מכל מחשב שהוא על בסיס קשר אינטרנטי.

טכנולוגיה חדשה זו משקפת את תעשיית ה -Cloud Software הרחבה, והעברה של תוכנה דרך אפליקציות אינטרנטיות עשירות.
טכנולוגיית Project Butterfly מרחיבה את חוויית המשתמש באוטוקד על ידי פתיחת אפשרויות העריכה המשותפת של קבצי DWG
בין לקוחות ובעלי מקצוע. השימוש בסביבת האוטוקד האינטרנטית מאפשרת יציבות והתאמה בתקשורת בין בעלי המקצוע והלקוחות.


להתרשמות מטכנולוגיית
Project Butterfly >> לחצו כאן

ערכנו ב Archijob בדיקה ראשונית למערכת וההתרשמות הראשונית היא כי בצד של התצוגה - המערכת מאד נוחה ובהחלט יכולה לשמש לתצוגה של קבצים עבור משתמשים שונים (אדריכל + לקוח) אולם בצד של השרטוט - המערכת כרגע "עוד לא שם".
עם זאת בהחלט יתכן שיחד עם פיתוח המערכת וההתקדמות בקצבי העברת הנתונים - שהמערכת תוכל בהמשך לתפקד ברמה גבוהה בהרבה ואז השאלה המרכזית תהיה - האם היא תעלה כסף? מה יהיה המודל הכלכלי שיעמוד מאחורי השימוש בה, כי במצב הקיים כיום - הלקוחות לא ממהרים לשלם על אפליקציות אינטרנט.

 




מסך הכניסה לפרוייקט פרפר
מסך הכניסה לפרוייקט פרפר


מפה משוטררת באוטוקד




מפה משורטטת באוטוקד




צילום מסך מתוך אוטוקד




צילום מסך אוטוקד




מסך של אוטוקד. מתוך ראיון עם אוטודסק

 

טל וייס, איריס שור וגורי שטרק
טל וייס, איריס שור וגורי שטרק


בוא נדבר קצת על מרכז הפיתוח החדש בישראל -  במה מדובר?
קנינו חברה לפני שלושה חודשים וכתוצאה מזה היום יש לנו סניף בישראל שקוראים לו Autodesk Israel שמבוסס על החברה שקנינו (Plan Platform א.א.ב.), ופה יושבים איתי שני המייסדים של החברה, (היו לה שלושה מייסדים).
אני אסביר לך את הרקע לזה – התוכנה שלנו באופן היסטורי היא תוכנה לDesktop Software היא רצה על ה Desktop שלך, אבל כולנו מודעים לזה שיש שינויים בתחום התוכנה שנוגעים ל Cloud Computing כמובן שאנחנו רצינו להיות בנושא הזה וזה דבר חשוב לתחום שלנו, אז החלטנו להיכנס לזה לא אתמול אלא לפני שנתיים שלוש ועשינו כל מיני פיתוחים בתחום הזה.  אחד היתרונות זה הנגישות, מה שאתה מעלה לתוך ה Cloud יש לך נגישות אליו מכל מקום, יש Browser, Sharing, Collaboration וכל מיני דברים כאלה, אפילו אם אתה רוצה לעשות גיבויי לקובץ שלך זה אפשרי ב Cloud . אז החלטנו שזה דבר טוב מאד לעשות, ואחד הדברים שרציתי לעשות זה מודלים ושרטוטים שמייצרים באוטוקד, להעביר אותם ל Cloud , לעשות להם עריכה ושינויים, שיתוף ושיתופי פעולה, וזה נשמע הגיוני, נכון?  נשמעת אפליקציה מאד טובה, והתחלתי להקים קבוצה שתעשה את זה עד שגיליתי שכבר יש קבוצה שעושה את זה. זה מאד מאד עניין אותנו והתחלנו לדבר איתם והם היו קבוצה די חדשה, לא חושב שהם היו בדיוק מוכנים להעברה אבל היתה כימיה טובה ונוצר המעבר. זה חלק מהאסטרטגיה שלנו להכניס את ה Cloud למוצר. ויכול להיות שיהיו עוד אפשרויות או עוד דברים שנעשה בעתיד כדי להכניס את ה Cloud לתוך האוטוקד, לכן היעד של הסניף המקורי שלנו בארץ זה להיות מרכז הפיתוח לטכנולוגיה מתקדמת אבל בצורה יותר ספציפית לדברים שקשורים ל Cloud .

האם המשתמש יעבור בסופו של דבר לאפליקציה אינטרנטית כזו? במקום להתקין את התוכנה על המחשב שלו?

הכל רץ בתוך ה Browser, אתה מעלה את הקובץ שלך ל Cloud , ואז אתה עובד על הקובץ.
http://butterfly.autodesk.com

זה רק ברמת הצפייה או גם ברמת העריכה?
גם ברמת העריכה וגם ברמת שיתוף הפעולה, אתה יכול לעבוד בשיתוף, אתה יכול לערוך את הקובץ ואתה יכול לעשות Collaboration Session כך ששני אנשים במקומות שונים מסתכלים יחד על אותו הקובץ מסונכרן ויכולים לדבר ולעשות שינויים ביחד. זה יכול להיות ארכיטקט והקליינט שלו שעושים שינוי יחד בתוכנית – 'אני רוצה את המדרגות פה, אני רוצה את המדרגות שם...' העבודה היא על הקובץ האמיתי dwg .

איריס : אנחנו הקמנו את הממשק לפני שבועיים, כך שאפשר להיכנס אליו, הוא בעצם מספק את האפשרות לקחת קובץ להעלות אותו לאתר להראות אותו, לעבוד עליו.

אני צריך שיהיה לי רישיון לאוטוקד?
גורי: לא! זה בדיוק העניין, אתה צריך שיהיה לך קובץ בפורמט dwg שאותו אתה מעלה ואתה יכול לשרטט עליו. כרגע זה לא מיועד להתחיל לעבוד מ"אפס".

יש את הלקוחות שאמורים לשלם אלפי דולרים לעמדה, אז הם יגידו "רגע, אולי זה פתרון טוב".
השאלה אם רמת העבודה על הקובץ היא לשבת עם קליינט וקצת לסובב את חלון העבודה מצד לצד או שזה ברמה של שרטוט ?
איריס: יש לנו כרגע שבעים – שמונים אחוז מהפקודות של אוטוקד, כל הדברים הבסיסיים, אתה יכול לתת מידות, סנאפים, יחידות, כל הדברים האלה שאפשר לערוך אותם אצלנו ואנחנו מתקדמים, כל שבועיים אנחנו מעלים גרסה מעודכנת .
גורי: היתרון הגדול של לעבוד בסביבה של cad & web זה שאתה לא קשור לגרסאות, אתה יכול להוציא גרסא כל יום והם מחליטים בעצמם, כשיש מספיק פידבק מאנשים, כל פעם שאתה נכנס בתור לקוח אתה משתמש בגרסא האחרונה שיצאה.

אם אני מסתכל קצת קדימה, כרגע זה לא עולה כסף לגולש, זה יעלה כסף?
לא ברור לנו עדיין, יכול להיות שכן יכול להיות שלא. יש לנו סביבה שנקראת Autodesk Labs וזו סביבה שקיימת כבר הרבה זמן, ושם אנחנו שמים תוכנות נסיוניות, וכל זמן שזה בסביבה הזו בעצם אין לנו התחייבות להפוך את זה למוצר. אנחנו רוצים לראות קודם מה הלקוחות עושים עם זה, הם לא צריכים לשלם כלום, ואנחנו רוצים לקבל מהם פידבק ואז אנחנו רואים אם חסר משהו או לא מחליטים כמה זמן זה יהיה בסביבה הזו של המעבדות, יש חברות ששומרות מוצר במצב הזה שנים ויש כאלה שחודשים. אני לא חושב שזה יהיה שנים, בהחלט לא, אנחנו כרגע בשלב שרק הוצאנו את זה לפני שבועיים, ההתעניינות היא רבה, ואנחנו מקבלים מיילים כל היום מלקוחות שיש להם רעיונות, שאלות, בקשות, וזה כרגע מה שהם עושים, מקשיבים ללקוחות, עושים סדרי עדיפויות, מגיבים, עושים שינויים. זה מאד מאד דינאמי וכשנסתכל על זה שוב ונחליט שזה הגיע לשלב פיתוח טוב, נחליט מה עושים עם זה הלאה.

נושא התשלום משפיע לא רק עליכם אלא על כל החברות, גם ל Adobe יש עכשיו ניסויים בנושא...
זה משפיע על כל התוכנות בעולם, זה מהפכה חדשה, כמו שאתה אומר, אנחנו משחקים את המשחק החדש. ואנחנו רואים שהעולמות האלה באיזה שהוא שלב עובדים יחד טוב. אם יש לך פרויקט מאד רציני, אתה מתחיל באוטוקד כמו שב Microsoft ב Word , אבל אתה יכול אחר כך לעשות על זה עריכה וצפייה ושיתופי פעולה ברשת, כמו שאתה עושה ב Word Online כך שלכל דבר יש את התפקיד שלו בשלב זה. וזה עובד ביחד, זה בעצם Complimentary , זה משלים כרגע את מה שיש.

אתם בודקים את זה עכשיו מול אדריכלים מכל העולם?
איריס: יש יותר משלושים אלף איש שמשתמשים במוצר ומשתתפים במחקר מכל רחבי העולם וגם מישראל והם שולחים אלינו פידבקים כל הזמן.

גורי: אני רוצה להדגיש את זה, 27 שנה אוטודסק מחזיק סניף בארץ, זה דבר שלקוחות ישראלים יכולים לראות כיתרון, ולא רק זה, יש גם מוצר שפותח בארץ, מוצר שהפיתוח הבלעדי שלו פותח בארץ, ולקבל פידבק מלקוחות ישראליים זה מאד חשוב לנו. הם יכולים לדבר ישר עם המפתחים בעברית, לא צריכים להתקשר לסאן פרנסיסקו או לסין או אני לא יודע לאיפה עוד. זה דבר שאנחנו רוצים מאד לעודד.

השאלה היא אם אתם יכולים, לפחות בהתחלה, לא להיות מסונוורים ממידע סטטיסטי של 30 אלף גולשים אנונימיים באינטרנט, אלא להיפגש עם אנשים שבאמת עובדים עם התוכנה. כי זה יתן לכם נקודת מבט שונה על המוצר הסופי.

(בנקודה זו מצטרף לשיחה טל וייס - ממייסדי Plan Platform ומראה כי הפידבקים מגיעים ישירות במייל לטלפון הנייד שלו)

איתי: אני טוען שיש הרבה שלא ישלחו פידבק
טל: אנחנו לא יכולים להזמין את האנשים לכתוב לנו, לשלוח לנו פידבקים, יותר מזה זה כבר להתפרץ להם לבתים.

זה מה שאתם צריכים לעשות.  יש לך שרטטת שעובדת עשרים שנה במשרד על אוטוקד, לך שב איתה במשרד ותן לה להתנסות בזה. כל מי ששולח לך פידבקים, זה לא היא, היא לא תשלח לך אימייל, היא לא מהדור ששולח פידבקים על תוכנות חדשות, ואתם לא יכולים להתייחס רק למשתמשים בני עשרים פלוס.
גורי: אתה צודק במאה אחוז, אנחנו תמיד עושים קבוצות מיקוד, אנחנו יוצאים ללקוחות, בתור חברה גדולה יש לנו את כל המצבים האלה של לעבוד עם לקוחות. אבל זה דבר חדש, וכרגע רק יצאנו איתו ואנחנו כרגע מרוצים מכל פידבק, ואנחנו שוקלים אותו לפני שמכניסים. אני יודע שזה לא בהחלט מייצג את כל הלקוחות אבל אנחנו עדיין בשלב שאנחנו מייצרים את המוצר ויש עוד הרבה דברים שנצטרך לעשות, גם לחשוף את המוצר לעוד לקוחות.

איריס + טל: בתהליך הבניה אנחנו גם מזמינים אנשים למשרד ונותנים להם לעבוד על המוצר והם נותנים לנו פידבקים במקום. לדוגמה -  עשרים דברים שבלעדיהם הם אף פעם לא ישתמשו במוצר, ואני מקווה שאם אנחנו נהיה משוכנעים שזה נכון, משהו שאפשר לתכנן בקלות, הם יראו את זה ממומש תוך מספר לא גדול של שבועות .

איך הגעתם לנושא הזה – אתם עצמכם מהתחום הזה או מתחום המחשבים?
איריס: אני למדתי אדריכלות בבצלאל, לפני זה שירתתי עם טל ויונתן במודיעין בתחום של פיתוח. הרעיון והחזון הגיעו פחות או יותר מהפער בין איך עובדים בתכנות ואיך עובדים בארכיטקטורה.

זה כרגע מתמקד רק באוטוקד ? או אמור ללכת גם לרוויט ותוכנות אחרות ?
אני חושב שזה מתקשר לשאלה שלך מקודם, כדי שיהיה מוצר טוב צריך רמה מאד גבוהה של פוקוס, אז אנחנו קודם כל מתרכזים בתווך הקצר באוטוקאד, פשוט רוצים לתת להם מוצר שהם אוהבים, אם נסמן שם הצלחה, אז בהחלט נרגיש יותר מוכנים להתפתח.
אין שום דבר שמגביל אותנו לא רק למוצרים אחרים של אוטודסק, אלא גם למוצרים אחרים שלא של אוטודסק, אבל זה הריכוז שיש לנו כרגע, ויש עוד מספיק דברים לעשות גם בתוך זה.

מעבר לפעילות הפיתוח – יש עכשיו סניף ישראלי, זה אמור לשמש לעוד דברים חוץ ממה שהוא עושה עכשיו?
הסניף הישראלי הוא סניף מחקר ופיתוח, אנחנו לא מתכוונים למכור באופן אישי בארץ, יש לנו נציג וזה לא הולך להשתנות, אבל סניף הפיתוח יגדל, בפירוש כן, הגידול יהיה בכיוונים דומים, קודם כל להרחיב את מה שכבר נעשה, זו רק התחלה, ודבר שני אולי לחפש כבר אפליקציות דומות שקשורות ל Cloud שמשלימות את מה שנעשה.

זה שגוגל קנו את סקצ'אפ, זה משפיע באיזה שהוא אופן על אוטודסק?
כן, אני חושב שזה משפיע בצורה חיובית, למרות שאולי זה לא נראה לך טבעי, תחרות זה טוב, וזה נתן את הקול בכיוון הנכון. סקצ'אפ יש לו את הדברים הטובים שלו, ואת הדברים הפחות טובים שלו. הדבר הטוב שלו זה שהוא חינם, כולם אוהבים את הצד הזה. אחד הדברים הטובים שלו זה שהוא מאד קל לשימוש ואנשים מאד אוהבים את זה, ויש לו את גוגל שיושב מאחוריו ונותן לו דחיפה בכל הכיוונים. ואחד הדברים הפחות טובים שלו זה שבאיזה שהוא שלב יש לו מגבלות מאד רציניות ואם אתה רוצה לעשות משהו מאד רציני אז די קשה לעבוד איתו. אבל הזריקה שהוא נתן לנו ולאחרים זה שאפשר לעשות תוכנות פחות מסובכות. זה נתן לנו ולאחרים Wake up Call , שזה טוב מאד לנו ולתעשייה. ודחק אותנו, למה שדיברתי איתך קודם על חוויית המשתמש, זו אחת הדחיפות. רעיונות חדשים של איך לשפר את חוויית המשתמש, שתשפר את המוצר, וגם רעיונות של איך למכור, כי אתה בעצם מתחרה באיזו שהיא צורה באפס דולרים. אני לא חושב שאנחנו פתאום נוריד את המחירים לאפס, אבל אנחנו אולי נשלים את הדברים שאין להם ונהיה יותר תחרותיים. מהבחינה הזאת אני רואה בזה כל טוב ואני חושב שיש לנו תשובות טובות לזה.

יש כוונות להיכנס לתחומים של Adobe ? ויז'ואליים
יש לנו ויז'ואליים, יש לנו תוכנות למשל sketchwork זו תוכנה קיימת, תוכנת סט של סקצ'ינג ופיינטינג.

כמו אילוסטרייטור?
יש דמיון אבל זה תוכנה לאומנים עם רנדרים והצ'ים, זה נמכר ב 195$ בארצות הברית. יש לזה את הגרסה שרצה על האייפוד ב 2.99$ וזה די קרוב למה שהם עושים, יש שם כרטיס של עריכת תמונה, ותצוגה ויזואלית וזה קיים בביזנס, זה לא חדש.

יש מצב לאיחוד בין אוטודסק ל- Adobe ?
אני לא רואה את זה קורה מחר בבוקר, לא יודע.

האם אנחנו הולכים למצב שבסוף כל התוכנות יתמזגו והחברות יתמזגו לגוגל שיבלע את כולן?
אולי, אני יכול להגיד לך שאנחנו, ואל תקח מזה שום דבר ספציפי שאני יכול להגיב אליו. אבל דבר שאני יכול להגיב עליו בלי קשר לגוגל, אני לא בדיוק יכול לדבר בשם Adobe על הכיוונים האסטרטגיים שלהם, אבל מבחינתנו אני יכול להגיד לך שבאופן היסטורי, התוכנות שלנו הלכו והתפתחו למעלה מבחינת כמות הסיבוכיות וכמות הפונקציונאליות שנכנסו לתוך תוכנה. אם אתה מסתכל הסקאלה של אוטוקאד AT , אוטוקאד מכניקל, אוטוקד ארכיטקטורה ורוויט,יש בפירוש גידול בסיבוכיות וכל הזמן החץ הזה הוא רק כלפי מעלה. הכל כל הזמן יותר ויותר מתוחכם עם יותר פונקציונליות, ועכשיו יש לנו גם חץ שירד כלפי מטה, זה אומר להוריד את רמת הסיבוכיות, ללכת על קהל יותר רחב, שאולי הוא חצי מקצועי או בכלל לא מקצועי. יש לנו גם דוגמאות כבר, אם תלך ל אוטודסק LABS תמצא פרוייקט בשם Dragon Fly ואם אתה מעצב פנים או ארכיטקט אז זה יכול להרים אותך כי זו תוכנה שרצה בדפדפן וזה מאפשר לך לתכנן חדרים ולהכניס רהיטים ולראות איך זה נראה מבחינה מרחבית, דו מימד ותלת מימד ביחד קל מאד לשימוש, מיועד למישהו שיושב בבית ויש לו תחביב של עיצוב פנים. כרגע זה יושב ב AUTODESK LABS יש לזה עכשיו 850 אלף משתמשים.
http://dragonfly.autodesk.com

אני חושב שלמשל לגוגל יש את היתרון שהם גוגל, הם עושים את הכל דרך גוגל, נראה לי שאתם לא מספיק חושפים את הדברים.
האמת היא שאין לנו בדיוק כוונה לחשוף את זה יותר מידי, 850 אלף זה לא מספר קטן, אז בכל זאת מישהו שמע על זה.
בלוגרים כותבים עלינו בכל העולם והם מנסים ומשתמשים.לכן אין לנו מטרה להפוך את זה ליותר מידי נגיש, אנחנו רוצים להמשיך ולשפר את זהו אז נעשה את יחסי הציבור הרציניים. אנחנו לא מוכנים לזה כרגע. אבל בשמחה רבה תכתוב על זה ותפנה ל Labs , שישחקו עם זה חינמי וזה בעצם מוצר כיפי, זה למי שרוצה לתכנן את המוצר שלו לבד בבית או אפילו לעבוד עם אדריכל אבל להראות לו למה הוא מתכוון, ומאד קל לעשות את זה.זה מסוג התוכנות שייקח לך 5 ד' ללמוד איך להשתמש בהן. 

איך אתה בעצם התגלגלת לאוטודסק?
אני התגלגלתי לאוטודסק בגלגול השני שלי, הייתי באוטודסק בשנות ה- 90 מ 96-99, אז הייתי בצד של היצור ופיתחתי פתרונות למהנדסי מכונות, שזה היה משהו חדש מאד באוטודסק שהיתה אז בעיקר אוטוקד - חזקה באדריכלות , אבל כמעט לא קיימת במכניקה  וגם יצרתי את היסודות למוצר שלנו INVENTOR . אז עזבתי, ועברתי לתחום קצת אחר של תכנון בעזרת מחשב בצד האלקטרוניקה בחברה שנקראת סינופסיס שיושבת לא רחוק מכאן וחזרתי לפני שנתיים. אז הכרתי כבר את אוטודסק אבל בתור מהנדס מכונות שהיה בצד של אלקטרוניקה והרגשתי הרבה יותר בבית בחברה כמו אוטודסק שכבר הכרתי אותה טוב.

אם אני מנהל את כל החטיבה של אוטוקאד עם כל האפליקציות שלה, ולוקח אותה לכיוונים חדשים. המטרה שלי, מה שאני תמיד אומר לכולם זה שאנחנו באמת מובילים בשוק כבר 25 שנה, אבל אני מסתכל על ה25 שנים הבאות ולא על מה שהיה. התפקיד שלי הוא לגרום לזה שאנחנו נמשיך להיות מובילים גם ב 25 שנים הבאות.
 

ניתן להגיב על ראיון זה ב פורום אוטוקאד



יצירת קשר ופרסום באתר

קראו אודות אתר Archijob
פרסום ב Archijob
יצירת קשר
חשיפת פרויקטים
שליחת חדשות
המלצות לשיפור
המליצו לחברים

חתימה על ניוזלטר

הוספת ארכיג'וב למועדפים

קביעת האתר כעמוד הבית

 

ארכיג'וב-סטודיו

קורס רוויט
Revit

קורס אוטוקאד
קורס סקצ'אפ
Sketchup

קורס ויריי לסקצ'אפ

קורס עיצוב פנים
מכינה לעיצוב
מכינה לאדריכלות
הכנת תיק עבודות
קורס הום סטיילינג

קורס פוטושופ

קורס פוטושופ
לאדריכלים ומעצבים

קורס אילוסטרייטור
קורס אוטוקאד
תלת מימד

 

לימודים וקורסים

לימודי אדריכלות
לימודי עיצוב פנים
תואר שני באדריכלות ועיצוב
לימודי עיצוב תעשייתי
לימודי תקשורת חזותית עיצוב גרפי
לימודי אדריכלות נוף
לימודי הנדסה אזרחית
מכינות לעיצוב ואדריכלות
לימודי אוטוקאד
לימודי פוטושופ
לימודי רישום וציור
לימודי צורפות
לימודי עיצוב אופנה טקסטיל
לימודי צילום

טיפ אוטוקאד

אנשי מקצוע

אדריכלים
מעצבי פנים
מהנדסי בנין
קבלני שיפוצים
אדריכלי נוף
מעצבים תעשיתיים
מעצבים גרפיים
מבצעי הדמיות
בוני מודלים
ניהול / פיקוח בניה

 

לוח המודעות

דרושים
חיפוש עבודה
לוח דירות - נדלן
קונים - מוכרים

 

חברות ומוצרים

ריצוף
דלתות
אביזרי אמבטיה
ריהוט
מטבחים
חלונות
ריהוט משרד
גינה ונוי
תאורה
עץ
ריהוט גן
קרמיקה
אלומיניום
אבן
חיפוי וציפוי
פרגולות
פרקט

 

פורומים

פורום אדריכלות
פורום בניה
פורום עיצוב פנים
פורום בניה ירוקה

פורום ריצוף
פורום אלומיניום
פורום צבעים וטיח
פורום מים
פורום מיזוג אוויר
פורום דלתות
פורום יבוא אישי מסין
פורום פרזול ועץ

פורום תאורה
פורום איטום בידוד אקוסטיקה
פורום גבס
פורום זכוכית
פורום חיפוי וציפוי
פורום שיש ואבן
פורום בית חכם אודיו-וידאו
פורום אנרגיה סולארית
פורום ריהוט משרדי
פורום תמ"א 38
פורום מדרגות
פורום מטבחים
פורום מיגון וממ"דים
פורום מחשבים ורשתות
פורום הדפסות ופלוטרים
פורום אוטוקאד
פורום הדמיות
פורום סקצ'אפ
פורום פוטושופ

 

 

האתר מנוהל באמצעות חברת ארכיג'וב עסקים בע"מ | כל הזכויות שמורות: איתי אלמוג-בר , אדריכל - יוצר האתר  2000 - 2017 ©
טלפון : 03-7467780 | דוא"ל :
webmaster@archijob.co.il  |  כתובת: ארכיג'וב עסקים רחוב הברזל 38 כניסה ב' קומה 2 רמת החייל - תל אביב
www.Archijob.co.il  |  www.Archifind.co.il  |  www.Archijob.biz  |  www.archijob-studio.co.il

Archijob Business ltd operates the Archijob website  |  All rights reserved : Itay Almog - Bar, Architect - Site creator  2000 - 2017 ©
phone: +972-3-7467780 | email:
webmaster@archijob.co.il  | address: Archijob Business , 38 Habarzel st. B