לחצו על התמונות הקטנות להגדלה
 1 |  2 |  3 |  4 |  5 |  6 |  7 |  8 |  9 |  10 |  11 |  12 |  13 |  14 |  15 |  16 |  17 | |
|
ראשון אילון // קו רקיע ירוק לראשון
בתחרות סגורה לתכנון פרויקט ''שער העיר'' ראשון לציון זכה משרד האדריכלים כנפו-כלימור. המתחם העצום המתוכנן יכלול מגדלי משרדים, שטחי מסחר, מרכז כנסים, מלון ותחנת רכבת כבדה וקלה. התוכנית תהווה שער כניסה חדש לעיר, שיבדל אותה מסביבתה ויעזור לחבר בין האזורים השונים שהתפתחו בה.
ראשון לציון, כאחת ממושבות הברון הייתה תערובת של חלום ציוני רענן וכרמי יין מבטיחים. כעבור מספר עשורים ראשון לציון הפכה לפרבר של העיר העברית הגדולה - תל אביב, מקום הקרוב למרכז העירוני הראשי של המדינה והמציע חלופת מגורים נוחה בגוש דן. כיום, בפתח המאה עשרים ואחת, ראשון לציון, העיר הרביעית בגודלה בישראל מבקשת ליצור זהות עירונית עצמאית, חדשנית, טכנולוגית ומקיימת, מקום המבטיח תעסוקה, חינוך ותרבות ברמה הגבוהה ביותר.
פרוייקט "ראשון איילון" במיקומו הייחודי על ציר נתיבי איילון ודרך משה דיין יהווה את החיבור הטבעי והמשמעותי בין ראשון לציון מזרח - העיר ההיסטורית, לבין ראשון לציון מערב - העיר החדשה הפונה אל הים.
פרוייקט "ראשון איילון" מציע פרוגרמה חדשנית המבקשת לנצל עתודת קרקע משמעותית מעל עורקים תחבורתיים ראשיים, על צומת דרכים קיים, במקום בו הנגישות התחבורתית היא מהגבוהות בארץ, קיימת תחנה של רכבת ישראל ועתידות להתווסף תחנות הרכבת הקלה BRT, הקו האדום והירוק. הנגישות התחבורתית הגבוהה לאתר, יוצרת הזדמנות ייחודית לחיבור שני חלקי העיר וליצירת קריה עירונית חדשה, חדשנית וטכנולוגית בהופעתה, יזמית ומרחיקת ראות בפרוגרמה של שימושי הקרקע, המשלבת איכויות תכנון עירוני ובנייני ברי קיימא. באתר מתוכנן מרכז תעסוקה מודרני של מספר מגדלי משרדים בהיקף כולל של כחצי מליון מ"ר, המספק תעסוקה לכ- 30,000 איש, בית מלון לתיירות עסקית לטובת מאות המשרדים והמפעלים במקום, וכן מרכז מסחרי ומרכז תרבותי, המשולבים במיידיות עם תחנת הרכבת במקום. קרית "ראשון איילון" מציעה מרחבי פארק ירוק לפעילויות ספורט ונופש במפלסים הפרוסים מעל מפלס הכבישים הקיימים, ומחברת את שני חלקי העיר בהפרדה מהתנועה המוטורית. לנוחות המבקרים והדיירים במקום תוקם מערכת הסעה המונית – רכבת פס (מונורייל) אשר תחבר במסלול מעגלי את חלקי הפרוייקט. הפרויקט מנסח תפיסה מקיימת ברמת העירונית באמצעות תכנון קומפקטי מוטה תחבורה ציבורית. תמהיל ערוב השימושים, מקסום השימוש בקרקע מופרת במרחב תשתיות בינעירוני, יצירת סביבה ראויה להולכי רגל ולשבילי אופניים ושילוב שטחים ירוקים לפנאי על גגות. הפרוייקט מציע שימוש בשטחים הפנויים לחקלאות עירונית ולשטחים מגוננים אשר ייצרו מיקרו-אקלים נוח ויתרמו לצמצום זיהום האוויר, באמצעות קליטת CO2 אשר נפלט מהמכוניות במפלסי הכבישים. רכבת הפס, המונורייל, תנוע על אנרגיה סולארית אשר תופק לאורך מסילת התנועה שלו, כך שהוא יהווה דוגמא חיה בתנועה למשמעות התפיסה המקיימת של הפרוייקט. ברמה הבניינית התכנון הוא לספק באופן עצמאי למעלה מחמישים אחוז מצריכת האנרגיה באמצעות אנרגיה מתחדשת המשולבת בחזיתות המבנים. התכנון מציע לאוכלוסיה בעיר מעגל חיים שלם ובריא, במגורים ותעסוקה, בתרבות, בחינוך פנאי ובספורט.
פרוייקט "ראשון איילון" מציע קו רקיע חדש לראשון, אייקון עירוני המחזק את הדימוי הצעיר, הדינאמי והטכנולוגי של ראשון לציון ומדגיש את מחויבותה לראיה סביבתית.
|