לחצו על התמונות הקטנות להגדלה
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | |
|
על הפרוייקט- חנות וסטודיו של המעצבת אליאן סטולרו - דיזינגוף 253 תל אביב.
החנות מתפרסת על שטח כל קומת הבניין 180 מ"ר ומכילה בתוכה חנות+סטודיו עבודה הכולל מתפרה, שולחנות גזירה וגיהוץ.
כבר במפגש הראשוני, כאשר החלפנו ציפיות ורעיונות כללים יכולתי למצוא קווים משותפים באופן החשיבה והאינטואיציה של אליאן ושלי, רמת השלמות והדיוק של הבגדים אליהם היא שואפת, מצאו חן בעיני וידעתי שלכך ארצה לתרגם את החלל הנתון. כל אלו באו לידי ביטוי בתהליך התכנון ועד לסיומו של הפרויקט: בדיקה מעמיקה של חומרים מתאימים, דגש על פרטים קטנים ומתן פתרון לכל בעיה.
הרעיון הראשוני היה ליצור אלמנט מרכזי שיצור סביבו את הזרימה בחלל ותוך כדי תהליך התכנון, הבנתי כי הדבר הנכון הוא להפוך את החלל עצמו ל"אלמנט" בסביבתו החיצונית. וכך, תהליך הבנייה נעשה כעבודה על פסל גדול: שכבה אחר שכבה, שיוף, ליטוש צביעה וחוזר חלילה. השימוש בחומרים היה מורכב: פיסול הקירות מקונסטרוקצית ברזל וגבס, דלפק מפורניר אלון שזורם אל הרצפה העשויה מאותו הפורניר אך מפרקט תלת שכבתי, קיר שעשוי פוליגל חצי שקוף – חומר לא אלסטי שהשימוש בו הגדיר מחדש את יכולותיו וקיר הבדים הצבעוני שמהווה חוט מקשר בין החנות לסטודיו. קיר הבדים מלווה את אליאן עוד מהחנות הקודמת, מכיוון והתפירה נעשית בהתאמה אישית לכל לקוחה היה חשוב לאליאן ולי שהוא לא יהיה חסוי. בסמוך לקיר, נמצא השולחן שעוצב במידותיו כך שיהיה קל לפרוס את הבד ולראות אותו בשלמותו וכך תהיה הלקוחה שותפה לבחירה ולתהליך העיצוב של הבגד.
מעבר לקו העיצוב הנקי, היה חשוב לי לתת כבוד לבגד, לבד וללקוחות תוך שימת לב לפרטים הקטנים על מנת לייצר לבסוף תחושה של זרימה, אלגנטיות ויופי. כפסל סביבתי המושך קהל סביבו. בהתחלה אליאן קצת היססה ופחדה לשנות את המוכר אך עם התחלת העבודה והתחלת קבלת הצורה של החלל התחזקה בה ההרגשה שאנחנו יוצרים את הדבר הנכון.
|