לחצו על התמונות הקטנות להגדלה
|
תיאור הפרוייקט - חנות בגודל 25 מ"ר של אופנת גברים במגזר החרדי, הממוקמת ברחוב ראשי בבני ברק.
נתבקשנו על-ידי מזמין העבודה למצוא דרך להתגבר על המיקום הצדדי של החנות, ולהציבה בשורה אחת עם חנויות האופנה לגברים הפופולריות באזור. כמו כן, להתגבר על העומס הויזואלי שנוצר בשטח המסחר, בשל כמות הסחורה המאוחסנת בחלל המכירה מפאת חוסר מקום.
רחוב רבי עקיבא, בו נמצאת החנות, הינו רחוב הומה המרכז אליו תנועת קונים רבה. מהסתכלות של מעצבים מהעולם החילוני, אפשר לומר על רחוב זה שהוא המקביל החרדי של דיזינגוף התל-אביבי. ברחוב מספר לא מבוטל של חניות אופנה לגבר החרדי, המאופינות בקו שמרני ואלגנטי. בעקבות הבחנה זו, החלטנו לגבש קונספט עיצובי בעל גישה שונה. הקונספט שהתגבש הינו מידור החנות מהסביבה, קו מנימליסטי, מראה פלסטי וגאימטריה הנגזרת מהפריט המרכזי – החולצה המכופתרת. לדעתנו, קונספט זה שובר מסורת של תרבות המסחר ברחוב זה, בפרט בין חניות האופנה לגבר.
לשם ניתוק החנות מסביבתה, השתמשנו ב"פלטפורמה" המגביהה אותה ממפלס הרחוב, וקו הויטרינה ע"ג אותה פלטפורמה הוצב בנסיגה לפנים החנות.
האלמנטים המרכזיים של החנות, הארונות הגדולים שלאורכה, מנותקים גם הם מהמעטפת על-ידי פרטי קצה. מתוקף היותם האלמנטים המרכזיים של החנות, שילבנו בהם שני מרכיבים פרוגראמתיים: תצוגה ואיחסון. גיאומטריית התצוגה, המישור בו מוצגים הפריטים לראווה למגע, נבעה ממידות החלוצה כשהיא ארוזה. זאת מתוך החלטה להציג את המוצר באותה הצורה בה הוא מאוחסן. הגוונים על-גבי ממשק התצוגה מונוכרמטיים ומהווים את הרקע לצבעוניות העזה של העניבות , הפריט הצבעוני היחיד בלבוש של גבר חרדי. בסטירה לכך, חלל האיחסון (פנים הארון) הינו בעל גוון עז של אדום. עבורנו האחסון הוא שותף מלא בחווית הקניה.
התוכנית הינה קלילה ולא עמוסה באובייקטים, כך שצופה מהרחוב יכול לראות בקלות עד לקצה הפנימי של החנות. שקיפות זו הופכת למעשה את כל החנות לשמש כחלון ראווה.
הפרויקט התנהל תחת אילוצי תקציב ומיקום גרוע במיוחד ( בבניין מוזנח וישן, בסמוך לפחי זבל ובלי אפשרות לטפל בחזית המבנה הסמוכה לחנות), אך עם-זאת עבורנו זו הייתה חוויה מהנה ומספקת, שלדעתנו עלתה בקנה אחד עם דרישות הלקוח.
|